Conceptualization And Contextualization Of Entrepreneurial Strategic Renewal -Case Study Of Iran Ceramic And Tile Industry
امیر محمد
کلابی
دانشگاه تهران دانشکده کارافرینی
author
محمد رضا
زالی
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
author
جهانگیر یدالهی
فارسی
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
author
مهران
رضوانی
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
author
text
article
2016
per
Although the strategic renewal concept has accepted as the one of dimension of corporate entrepreneurship, this concept hasn’t been conceptualized and also contextualized according to corporate entrepreneurship context. So the current study aims to identify the time, spatial, practice and change dimension, also constructs and variables of the concept of strategic renewal according to corporate entrepreneurship context and develop the concept of entrepreneurial strategic renewal. In this regard a qualitative case study by deep and semi-structural interview whit 9 actors in the leading organization in Iran ceramic and tile industry was conducted. Collected data analyzed according to Open, Axial and Selective Coding and the result shows that the concept of entrepreneurial strategic renewal in Iran ceramic and tile industry consist of six construct including: opportunity recognition/discovery and creation, dynamic in capabilities renewal, organizational objectives and functions renewal, pro-activeness in opportunity exploitation and promoting innovation, continuous market observation and the acceptance of uncertainty as a permanent phenomenon
Journal of Business Management Perspective
Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting
2251-6050
15
v.
27
no.
2016
13
30
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96422_8d1e5a74b645283e505c599facd0613d.pdf
سید محمود حسینی
کشکوئیه
* استادیار، دانشگاه شهید بهشتی.
author
غلامحسین
اسدی
** دانشیار، دانشگاه شهید بهشتی.
author
محمد رضا
حمیدی زاده
*** استاد، دانشگاه شهید بهشتی
author
text
article
2016
per
Journal of Business Management Perspective
Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting
2251-6050
15
v.
27
no.
2016
31
49
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96446_12220d9cc930f8f70b86d80b92773a87.pdf
منوچهر
منطقی
* دانشیار، دانشگاه صنعتی مالک اشتر.
author
امیر علی
سیف الدین
** استادیار، دانشگاه تهران (نویسنده مسئول).
author
محسن
اکبر پور شیرازی
*** استادیار، دانشگاه امیرکبیر
author
علی
زارع میرک اباد
**** دانشجوی دکتری، دانشگاه تهران
author
text
article
2016
per
Journal of Business Management Perspective
Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting
2251-6050
15
v.
27
no.
2016
51
72
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96458_e4bb0ac592193648e17bbe98ef5a0cfa.pdf
عباسعلی
رستگار
* دانشیار، دانشگاه سمنان (نویسنده مسئول).
author
عاطفه
شعبانی
** دانشجوی دکتری، دانشگاه سمنان.
author
text
article
2016
per
Journal of Business Management Perspective
Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting
2251-6050
15
v.
27
no.
2016
73
90
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96465_f39796b91bff09f76e7b7bd214c35655.pdf
مهدی
خادمی گراشی
استادیار، مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی (نویسنده مسئول).
author
مهدی
شجاع
** کارشناس ارشد، مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
author
text
article
2016
per
Journal of Business Management Perspective
Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting
2251-6050
15
v.
27
no.
2016
91
106
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96471_2545663ee3b666fb9953ca3aeece22f3.pdf
سید فتح الله
امیری عقدائی
* استادیار، گروه مدیریت ،دانشکده علوم اداری و اقتصاد،دانشگاه اصفهان (نویسنده مسئول).
author
حسین
رضایی دولت ابادی
استادیار، گروه مدیریت ،دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان.
author
اذر نوش
انصاری
*** استادیار، گروه مدیریت ،دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
author
حسان
العجی
دانشجوی دکتری، دانشگاه شهید بهشتی.
author
text
article
2016
per
Journal of Business Management Perspective
Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting
2251-6050
15
v.
27
no.
2016
107
124
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96411_8e156a0165575961c3fa6325e8f5840e.pdf
علی
حیدری
* استادیار، دانشگاه تهران.
author
علی
دیواندری
** استاد، دانشگاه تهران.
author
سید محمد
اعرابی
*** استاد، دانشگاه علامه طباطبائی.
author
نادر
سید کلالی
**** دانشآموخته دکتری، دانشگاه تهران (نویسنده مسئول).
author
text
article
2016
per
Journal of Business Management Perspective
Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting
2251-6050
15
v.
27
no.
2016
125
140
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96414_1a0cb06f5a2cf6485c45474033f25559.pdf
علی
رضائیان
* استاد، دانشگاه شهید بهشتی
author
روح الله
باقری
** دانشجوی دکتری، دانشگاه شهید بهشتی (نویسنده مسئول).
author
text
article
2016
per
Journal of Business Management Perspective
Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting
2251-6050
15
v.
27
no.
2016
141
158
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96424_7d0f3d0eb96ee41577a25108d1188aab.pdf
محمد رحیم
اسفیدانی
* استادیار،، دانشگاه تهران.
author
امیر حسین
عباسی
*** دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران
author
text
article
2016
per
Journal of Business Management Perspective
Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting
2251-6050
15
v.
27
no.
2016
159
175
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96429_fa126f11bbf7e5bf5870479e53e79aaa.pdf
علی
بنیادی نائینی
* استادیار، دانشگاه علم و صنعت (نویسنده مسئول).
author
سیروس
امیر قدسی
** دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی پیشرفت، دانشگاه علم و صنعت
author
ندا
خیبری
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و صنعت ایران.
author
text
article
2016
per
Journal of Business Management Perspective
Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting
2251-6050
15
v.
27
no.
2016
177
193
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96437_989e1e1aea2d221c4423e5ec4dccf71e.pdf