@article { author = {طاهرپور کلانتری, حبیب الله and طیبی طلوع, احمد}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {9}, number = {1}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {با عملکرد (CRM) رابطه مدیریت ارتباط با مشتری}, abstract_fa = {مدیریت کارآمد روابط مشتری یک چالش مهم در رقابت کسب و کار شده است. سازمانها نیاز به اطلاعاتی درباره اینکه مشتریانشان چه کسانی هستند، انتظارات و نیازهای آنها چیست و چگونه باید نیازهای آنها را برطرف کرد، دارند. این مقاله در پی بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با عملکرد بازاریابی در صنعت بانکداری است. روشهای تحقیق توصیفی، کاربردی و همبستگی در پژوهش انجام شده به کار گرفته شده است. جامعه آماری پژوهش، تمامی بانکهای مرکزی بخش دولتی و خصوصی شهر تهران است. به منظور جمعآوری اطلاعات، یک پرسشنامه برای سازمان بانکها و دو پرسشنامه ی تأثیر بسزایی CRM دیگر برای مشتریان بانکها طراحی و تدوین شد. تحقیقات متعدد نشان میدهد که بر عملکرد بازاریابی سازمانها میگذارد. لیکن، در پژوهش انجام شده بین متغیرهای مورد مطالعه ارتباط ضعیفی وجود دارد.}, keywords_fa = {مدیریت ارتباط با مشتری,عملکرد بازاریابی,مشتری مداری,مشتری کلیدی,مدیریت دانش}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94200.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94200_b6de05227a3683e3c2cd8bd37acb9493.pdf} } @article { author = {رضوانی, حمیدرضا and اکبرزاده, زین العابدین}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {9}, number = {1}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تحلیل محتوا و مقایسه کیفیت بیانیه مأموریت شرکتهای صنعتی و خدماتی برتر ایران}, abstract_fa = {تعریف روشن از مقصد راهبردی و مأموریت سازمان میتواند تحقق هدفهای واقع بینانه آنرا ممکن می سازد. بیانیه مأموریت سندی است که علت و فلسفه وجودی سازمان را بیان میکند و سازمانهایی که هویت شخصی خود را میدانند نسبت به آنهایی که درک واضح و روشنی از علت وجودی خود ندارند، موفق تر عمل می کنند. هدف اصلی این تحقیق تحلیل محتوا و مقایسه کیفیت بیانیه مأموریت شرکتهای صنعتی و خدماتی برتر ایران، و انتخاب شاخص مناسب برای قضاوت در مورد کیفیت بیانیه مأموریت شرکتهای مورد مطالعه است. برای جمع آوری داده ها، 100 شرکت برتر صنعتی و خدماتی ایران در سال 1387 انتخاب شده اند که لیست آن توسط وزارت صنایع و معادن اعلام شده است. جهت دستیابی به بیانیۀ مأموریت آنها به صورت الکترونیکی اقدام شد. روش تحقیق تحلیل محتوا است که در این راستا، 15 عنصر و 12 ویژگی به عنوان شاخص های مناسب برای تحلیل محتوا و مقایسه کیفیت بیانیه مأموریت در نظر گرفته شده است. نتایج تحقیق نشان داد که، بهتر است در بررسی کیفیت بیانیه مأموریت به جای بررسی عناصر از بررسی ویژگیهای مأموریت استفاده شود و نیز کیفیت بیانیه مأموریت شرکتهای خدماتی بهتر از شرکتهای صنعتی است}, keywords_fa = {مأموریت,تحلیل محتوا,بیانیه مأموریت,مقصد راهبردی}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94212.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94212_7c2e99977c0760baa5e5b1fca0be27e5.pdf} } @article { author = {خورشیدی, غلامحسین and عارفی, اصغر and فیاضی آزاد, علی}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {9}, number = {1}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {برداشت ادراکی از لوازم خانگی ایرانی و کره ای}, abstract_fa = {در بازارهای کنونی که مشتریان برای تنظیم قوانین بازی رقابتی دارای قدرت کافی اند می باشند، لزوم توجه به کلیه اصول بازاریابی از سوی شرکتها به منظور بقا و موفقیت در هر کسب و کاری بیش از پیش احساس میشود. در سالهای اخیر، افزایش انواع محصولات وارداتی در بازار لوازم خانگی از یک سو و سیاست دولت در حمایت از محصولات مشابه ساخت داخل از سوی دیگر، باعث ایجاد فضای رفابتی جدیدی در این کسب وکار شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوه جمع آوری اطلاعات، پیمایشی و ابزار جمع آوری اطلاعات آن، پرسشنامه است. طی این تحقیق، جایگاه برند محصول یخچال فریزر شرکتهای مذکور از دیدگاه مشتریان آنها با استفاده از فن نقشه ادراکی ترسیم شد و درنهایت بر اساس نتایج بهدست آمده، نقاط قوت و ضعف برند محصولات مزبور، در قالب چهار متغیرآمیخته بازاریابی شناسایی شد که برایناساس، به غیر از متغیر قیمت، شرکت ال جی از حیث سایر متغیرها در موقعیت و جایگاه بهتری نسبت به شرکت امرسان قرار دارد.}, keywords_fa = {جایگاه,برند,لوازم خانگی,محصول یخچال فریزر,نقشه ادراکی}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94228.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94228_71a54633183e79c173ae13e2c156d90e.pdf} } @article { author = {روستا, احمد and مدنی, فاطمه}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {9}, number = {1}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تأثیر کیفیت خدمات و تصمی مگیری مشتری بر ارزش ویژه شناسه}, abstract_fa = {امروزه توجه به شناسه(برند) و به کارگیری راهبردهای شناسه سازی نه تنها در حوزه تولید بلکه در حوزه خدمات جایگاه ویژه ای دارد. کیفیت نیز به عنوان یکی از عوامل مهم و ضروری در این بحث مطرح می شود. مطالعات مربوط نشان می دهد در شناسه سازی خدمات، بعد کیفیت نقش قابل توجهی دارد. هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین کیفیت خدمات، تصمیم گیری مشتریان و ارزش ویژه شناسه است.در این تحقیق با استفاده ازپرسشنامه محقق ساخته به بررسی یک نمونه 200 تایی از مشتریان 5 بیمه خصوصی (پارسیان، کارآفرین، ملت، سینا و دی) در سطح شهر تهران پرداخته شده است. براساس ادبیات تحقیق مدلی برای نشان دادن تاثیر متغیرها انتخاب شده که با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفته است. بر اساس نتایج حاصل از انجام تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه، مشخص شد که کیفیت خدمات یکی از عوامل مهم و اثر گذار بر ارزش ویژه شناسه است و این رابطه با در نظر گرفتن متغیر میانجی تصمیم گیری مشتریان یعنی به طور غیرمستقیم قوی تر میباشد. نتایج بطور جزئی در ادامه آورده خواهد شد. در مدل مورد بررسی مقدار شاخص های برازش ( GFI=0/93 و AGFI=0/91) نشان دهنده مناسب بودن مدل است}, keywords_fa = {کیفیت خدمات,تصمی مگیری مشتریان,شناسه,ارزش ویژه شناسه}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94233.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94233_1b09df5fc00d87dc00d645e72e0b24d4.pdf} } @article { author = {پرهیزگار, محمد مهدی and محمودی میمند, محمد and دهبان, بهنام}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {9}, number = {1}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تدوین راهبرد از طریق چارچوب جامع تدوین راهبرد}, abstract_fa = {سازمانها نیاز دارند تا خود را در برابر چالشها مصون نگاه دارند. لذا استفاده از فرایند برنامه ریزی راهبردی نقش کلیدی در موفقیت سازمانها ایفا میکند، آگاهی از نقاط قوت و ضعف داخل سازمان و از طرفی فرصتها و تهدیدهای موجود در محیط سازمان این توانایی را به سازمان میدهد تا موقعیت و جایگاه خود را ارزیابی کند. دراین مقاله برای تدوین راهبرد از چارچوب جامع تدوین راهبرد استفاده شده است. که پس از تشکیل کمیته تدوین راهبرد، در مرحله شروع بیانیه مأموریت شرکت دکستروز ایران تعیین شد و سپس در مرحله ورودی ماتریس ارزیابی عوامل خارجی و ماتریس ارزیابی عوامل داخلی آورده شده است. باتوجه به اطلاعات به دست آمده از مراحل قبل درمرحله مقایسه، ازماتریس سوات و ماتریس داخلی وخارجی استفاده شده است. در مرحله نهایی با استفاده از ماتریس برنامه ریزی راهبردی کمّی، راهبردهای سطح کلان شرکت شناسایی و اولویتبندی شدند.}, keywords_fa = {راهبرد,مأموریت,ماتریس سوات,برنامه ریزی راهبردی کمّی,تهاجمی}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94240.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94240_fae14f152c1632d67be41c28137351ea.pdf} } @article { author = {آذر, عادل and محمدلو, مسلم علی}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {9}, number = {1}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {طراحی مدل کیفیت خدمات در زنجیره تأمین: تبیین مفهوم کیفیت خدمات دوسویه}, abstract_fa = {امروزه در فضای رقابتی شدید، کلید مزیت رقابتی پایدار، فعالیت در قالب زنجیره تأمین و ارائه خدمات با کیفیت بالا است. روابط بین کیفیت خدمات با عملکرد کسب وکار،کاهش هزینه ها و رضایت مشتری درتحقیقات مختلف تأیید شده است. این تحقیق علاوه بر اینکه به کیفیت به عنوان ادراک شرکت مرکزی از خدمات دریافتی پرداخته، برای اولین بار انتظارات و ادراک تأمین کننده از عملکرد شرکت مرکزی را نیز به عنوان جزئی دیگر از کیفیت خدمات مطرح میکند. به این ترتیب، کیفیت خدمات را در مفهومی جدید و به صورت دوسویه پیشنهاد میکند. برای اجرای مدل طراحی شده، شرکتهای خودروسازی و تأمین کنندگان مهم آنها به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده که در مجموع 35 زوج نمونه برای تحقیق انتخاب شده و شکاف های کلیدی در دو جهت مستقیم و معکوس بین عناصر زنجیره تأمین تعریف و اندازه گیری شدند. نگاه دوسویه به کیفیت خدمات به همراه مدل مفهومی و شاخص های اندازه گیری آن در زنجیره تأمین به عنوان سهم تئوریک و سهم روششناسی تحقیق محسوب میشود.}, keywords_fa = {کیفیت خدمات,کیفیت خدمات لجستیک,زنجیره تأمین,تحلیل شکاف}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94247.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94247_ffa99947b46fa7cc2c0d7ba9b2091c81.pdf} } @article { author = {حاجی کریمی, عباسعلی and جمالیه بسطامی, بهتاش and مکی زاده, وحید}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {9}, number = {1}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازارهای بین المللی صنعتی(مطالعه موردی شرکتهای صادراتی شهر تهران}, abstract_fa = {در این تحقیق تأثیر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد صادراتی شرکتهای ایرانی مورد بررسی قرار گرفته است. به این منظور از یک نمونه آماری متشکل از 142 شرکت صادراتی شهر تهران استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که در شرکتهای صادراتی شهر تهران فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد صادراتی تاثیر معنا داری دارد. اما این تاثیر بسته به نوع استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات متفاوت است. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای جستجوی اطلاعات فقط بر بعد عملکرد در بازارهای بین المللی تأثیر گذار است ولی بر بعد دانش بازار جدید تأثیر گذار نمی باشد . همچنین استفاده ازفناوری اطلاعات و ارتباطات برای فعالیتهای فروش بر هیچ یک از دو بعد عملکرد صادراتی تأثیر گذار نیست و در نهایت بین استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه ارتباطات و هر دو بعد عملکرد صادراتی یعنی عملکرد در بازارهای بین المللی و دانش بازار جدید ارتباط معناداری وجود دارد. نتایج تحقیق بیانگر این مقوله است که از فناوری اطلاعات و ارتباطات در مرحله نخست به عنوان تسهیل کننده ارتباطات با مشتریان و پس از ایجاد تماس های چهره به چهره از آن به عنوان ابزاری با قابلیت بالا جهت پشتیبانی تعاملات طرفین مورد بهره برداری قرار گیرد}, keywords_fa = {فناوری اطلاعات و ارتباطات,عملکرد صادراتی}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94255.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94255_92c66b7ee46b0df6b896ff17cad362da.pdf} }