@article { author = {کلابی, امیر محمد and زالی, محمد رضا and فارسی, جهانگیر یدالهی and رضوانی, مهران}, title = {Conceptualization And Contextualization Of Entrepreneurial Strategic Renewal -Case Study Of Iran Ceramic And Tile Industry}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {15}, number = {27}, pages = {13-30}, year = {2016}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {Although the strategic renewal concept has accepted as the one of dimension of corporate entrepreneurship, this concept hasn’t been conceptualized and also contextualized according to corporate entrepreneurship context. So the current study aims to identify the time, spatial, practice and change dimension, also constructs and variables of the concept of strategic renewal according to corporate entrepreneurship context and develop the concept of entrepreneurial strategic renewal. In this regard a qualitative case study by deep and semi-structural interview whit 9 actors in the leading organization in Iran ceramic and tile industry was conducted. Collected data analyzed according to Open, Axial and Selective Coding and the result shows that the concept of entrepreneurial strategic renewal in Iran ceramic and tile industry consist of six construct including: opportunity recognition/discovery and creation, dynamic in capabilities renewal, organizational objectives and functions renewal, pro-activeness in opportunity exploitation and promoting innovation, continuous market observation and the acceptance of uncertainty as a permanent phenomenon}, keywords = {Strategic Renewal- Corporate Entrepreneurship- Conceptualization- Contextualization}, title_fa = {بافت پردازی و مفهوم پردازی نوسازی استراتژیک کارآفرینانه (مطالعه موردی صنعت کاشی و سرامیک ایران)}, abstract_fa = {علی رغم تاکید بر مفهوم نوسازی استراتژیک بعنوان یکی از ابعاد اصلی کارآفرینی سازمانی، تحقیقات این حوزه تلاشی برای مفهوم­پردازی و بافت­پردازی آن مطابق با بافت کارآفرینی سازمانی ننموده اند. لذا مسأله اصلی پژوهش حاضر بافت­پردازی و بعبارتی شناخت گستره مفهوم، توالی وقایع، شیوه­های کنش و روابط مابین، و مفهوم پردازی و بعبارتی شناخت چیستی و چگونگی مفهوم نوسازی استراتژیک مطابق با ادبیات کارآفرینی سازمانی و توسعه مفهوم نوسازی استراتژیک کارآفرینانه است. جهت نیل به این هدف راهبرد پژوهشی کیفی موردی اکتشافی و مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته با 9 تن از فعالان سازمان­های برجسته صنعت کاشی و سرامیک، به منظور پی بردن به معنایی افراد ذی­ربط در بافت مربوطه به این مفهوم نسبت می دهند اتخاذ شده است. تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش کدگذاری باز، محوری و گزینشی انجام شده و در نهایت یافته ها حاکی از آن است که مفهوم نوسازی استراتژیک کارآفرینانه در صنعت کاشی و سرامیک دربردارنده شش زیر مقوله فرعی "تشخیص/کشف/خلق فرصت ها"، "پویایی در نوسازی قابلیتها"، "نوسازی اهداف و کارکردهای سازمانی"، "بیش فعالی در بهره برداری از فرصت ها و ارتقا سطح نوآوری"، "رصد مداوم بازار"، و " پذیرش عدم اطمینان به عنوان یک پدیده دائمی" است.}, keywords_fa = {}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96422.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96422_8d1e5a74b645283e505c599facd0613d.pdf} } @article { author = {کشکوئیه, سید محمود حسینی and اسدی, غلامحسین and حمیدی زاده, محمد رضا}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {15}, number = {27}, pages = {31-49}, year = {2016}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {طراحی الگوی ارزیابی جذابیت صنایع هدف و رتبه‌بندی صنایع از منظر نظام بانکی}, abstract_fa = {نظام بانکی با توجه به ماهیت واسطه‌گری و ویژگی‌های محصول اصلی آن یعنی پول، ارتباط تنگاتنگی با دیگر صنایع دارد. در مطالعه حاضر، از منظر خبرگان بانکی الگویی کیفی-کمّی و مبتنی بر داده‌های واقعی جهت ارزیابی جذابیت بازار هدف در سطح صنایع ارائه‌شده است. در این راستا، با استفاده از فن گروه‌های کانون ابعاد جذابیت صنایع از منظر خبرگان بانکی در 7 بعد اندازه بازار، رشد بازار، سودآوری، ریسک سرمایه‌گذاری، ارتباطات بین بخشی، قابلیت تنوع‌بخشی خدمات و محصولات و ارزش صنعت شناسایی شد. در مرحله دوم با استفاده از مصاحبه فردی سنجه‌های عملیاتی معرف هر یک از متغیرها تعریف شد. سپس با استفاده از نتایج تحلیل عاملی، الگو اصلاح‌شده و صنایع (ISIC سه‌رقمی) بین سال‌های 85-92 با روش تجزیه مؤلفه‌های اصلی رتبه‌بندی شدند. نتایج نشان می‌دهد جذاب‌ترین صنایع از منظر بانک‌ها، تولید مواد شیمیایی اساسی، تولید محصولات اولیه آهن و فولاد، تولید فرآورده­های نفتی تصفیه‌شده، تولید محصولات کانی غیرفلزی، تولید وسایل نقلیه موتوری، تولید سایر محصولات شیمیایی، تولید فرآورده­های لبنی، تولید وسیله نقلیه هوایی و فضایی، تولید فلزات اساسی گران‌بها، تولید سایر محصولات غذایی هستند.}, keywords_fa = {انتخاب بازار هدف,جذابیت بازار,رتبه‌بندی صنایع,نظام بانکی}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96446.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96446_12220d9cc930f8f70b86d80b92773a87.pdf} } @article { author = {منطقی, منوچهر and سیف الدین, امیر علی and اکبر پور شیرازی, محسن and زارع میرک اباد, علی}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {15}, number = {27}, pages = {51-72}, year = {2016}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارائه روشی برای توسعه و رتبه‌بندی سناریو مبتنی بر دیدگاه‌ بازیگران کلیدی}, abstract_fa = { چکیده      در زمینه سناریونگاری در حوزه هوایی در سطح بین‌المللی، پژوهش­های اندکی صورت ‌گرفته است. هدف پژوهش حاضر، ارائه روشی برای توسعه و رتبه‌بندی سناریوهای پیش روی صنعت هوایی ایران در افق 1404 مبتنی بر دیدگاه‌ بازیگران کلیدی است. این پژوهش از حیث حیطه مکانی و همچنین رویکرد توسعه و رتبه‌بندی سناریوها (بر اساس بازیگران و دیدگاه‌های حاکم) از سایر پژوهش­های مشابه متمایز است. در این پژوهش از روش سناریونگاری GBN برای توسعه سناریوها و از روش کیو برای ایجاد دیدگاه‌ها و اوزان بهره گرفته شد. جامعه آماری این پژوهش را خبرگان صنعت هوایی کشور تشکیل می‌دهند. داده‌ها با ابزار پرسشنامه و مصاحبه عمیق گردآوری شدند. طبق نظر خبرگان سه عدم‌قطعیت شامل نحوه فعالیت صنعت هوایی، رویکرد اقتصادی صنعت هوایی و توجه به مسائل امنیتی، انتخاب و بر اساس آن هشت سناریو استخراج شد. در ادامه با وزن‌دهی و در‌نظر‌گرفتن بازیگران کلیدی که توسط روش کیو شناسایی شدند، به‌ترتیب رتبه، سناریوهای S4، S5، S3 و S7 انتخاب شدند.}, keywords_fa = {آینده‌پژوهی,صنعت هوایی,سناریونگاری,تحلیل بازیگران}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96458.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96458_e4bb0ac592193648e17bbe98ef5a0cfa.pdf} } @article { author = {رستگار, عباسعلی and شعبانی, عاطفه}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {15}, number = {27}, pages = {73-90}, year = {2016}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نقش میانجی کارآفرینی صادراتی در تأثیر عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی}, abstract_fa = {     کارکرد صادراتی شرکت‌ها ازجمله متغیرهایی است که در متون بازاریابی بین‌الملل بر آن تأکید شده است. هدف این پژوهش، ارائه تعریف درستی از کارآفرینی صادراتی و ابعاد آن و بررسی تأثیر کارآفرینی صادراتی بر عملکرد صادراتی بر اساس دیدگاه منبع‌محور و رودیکرد اقتضایی است. پژوهش حاضر کاربردی و از نظر هدف، توصیفی است. به کمک جدول مورگان نمونه 285‌تایی از 1045 صادرکننده برتر سال 1393 به‌دست آمد و با نمونه‌گیری ساده، 301 پرسشنامه به‌صورت الکترونیکی جمع‌آوری شد. پایایی با بررسی سازگاری درونی و روایی از طریق روایی همگرا و واگرا مورد‌تأیید قرار گرفت. بررسی فرضیه­ها نیز در قالب مدل معادلات ساختاری و به کمک نرم‌افزار Smart PLS2 انجام شد. در سطح اطمینان 05/0 نتایج نشان داد که کارآفرینی صادراتی وابستگی مثبتی با عوامل داخلی چون تعهد صادراتی مدیریت و منابع مرتبط با تجربه و ساختار و عوامل اقتضایی محیطی مثل شدت رقابت و تفاوت بین بازارهای صادراتی شرکت دارد؛ همچنین کارآفرینی صادراتی به‌طور مثبت عملکرد صادراتی را تحت‌تأثیر قرار می­دهد}, keywords_fa = {کارآفرینی صادراتی,تعهد صادراتی مدیریتی,شدت رقابت,فاصله بازار,عملکرد صادراتی}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96465.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96465_f39796b91bff09f76e7b7bd214c35655.pdf} } @article { author = {خادمی گراشی, مهدی and شجاع, مهدی}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {15}, number = {27}, pages = {91-106}, year = {2016}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {قابلیت‌های واحد بازاریابی و عملکرد سازمان؛ تحلیل نقش میانجی نفوذِ تصمیم‌گیری}, abstract_fa = {     یکی از چالش‌های مهم واحد بازاریابی، دفاع از ارتباط بین فعالیت‌ها و برنامه‌های خود و نتایج سازمانی آن‌ها است. ناتوانی واحد بازاریابی در تأثیر بر تصمیم‌های راهبردی سازمان، می تواند زمینه‌ساز دور‌ شدن سازمان از دغدغه‌های بازار و محیط رقابتی شود. بنابر این واحد بازاریابی به‌عنوان مرجع تحلیل نیازهای بازار، باید بتواند دیدگاه‌های خود را در سازمان القا نموده و در تصمیم‌گیری‌ها، به‌ اندازه کافی قدرت و نفوذ داشته باشد. هدف این پژوهش تحلیل ابعاد قابلیت­های واحد بازاریابی و مطالعه سطح نفوذ آن در تصمیم‌گیری و تأثیر بر عملکرد سازمان است. جامعه آماری این پژوهش شرکت­های بزرگ صنعت مواد غذایی در ایران است. نتایجِ پیمایش نشان‌دهنده جایگاه کم اثر واحد بازاریابی در تأثیر بر تصمیم گیری ‌های مهم سازمان و مصادره دامنهِ نفوذ آن توسط سایر واحد ها است.}, keywords_fa = {قابلیت بازاریابی,نفوذ تصمیم‌گیری,عملکرد سازمان}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96471.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96471_2545663ee3b666fb9953ca3aeece22f3.pdf} } @article { author = {امیری عقدائی, سید فتح الله and رضایی دولت ابادی, حسین and انصاری, اذر نوش and العجی, حسان}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {15}, number = {27}, pages = {107-124}, year = {2016}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نقش میانجی رضایت در تأثیر تصویر مقصد بر توسعۀ گردشگری مذهبی}, abstract_fa = {     تصویر مقصد و رضایت گردشگر از اجزای کلیدی دستیابی به موفقیت در بهبود و توسعه صنعت گردشگری به‌شمار می­آید. هدف مقاله حاضر بررسی و تعیین میزان تأثیر­گذاری تصویر مقصد و رضایت گردشگران مذهبی از امکانات و خدمات گردشگری ارائه‌شده بر توسعه گردشگری مذهبی در شهر قم است. در پژوهش حاضر برای تحلیل نقش میانجی رضایت در تأثیر تصویر مقصد بر توسعه گردشگری مذهبی از الگوی تلفیقی استفاده‌ شده است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی است. با استفاده از نمونه‌گیری در‌دسترس تعداد 215 پرسشنامه با پایایی 937/0 جمع‌آوری شد. برای تحلیل داده‌ها از روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم‌افزار PLS2 استفاده‌ شده است. یافته­های پژوهش نشان داد که تصویر مقصد بر توسعه گردشگری مذهبی با اثر کل 67/0، تأثیرگذار است که به‌صورت مستقیم اثر ضعیف و به‌صورت غیرمستقیم از طریق متغیر میانجی رضایت اثر قوی دارد. این موضوع نشان می‌دهد که اثر غیرمستقیم متغیر رضایت گردشگر در این رابطه بیشتر از اثر مستقیم است؛ درنتیجه رضایت گردشگر نقش اساسی در این رابطه دارد.}, keywords_fa = {توسعه گردشگری مذهبی,رضایت گردشگر,تصویر مقصد گردشگری,شهر قم}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96411.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96411_8e156a0165575961c3fa6325e8f5840e.pdf} } @article { author = {حیدری, علی and دیواندری, علی and اعرابی, سید محمد and سید کلالی, نادر}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {15}, number = {27}, pages = {125-140}, year = {2016}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {رابطه قابلیت‌های پویا و عملکرد شرکت با میانجی‌گری قابلیت‌های عملیاتی}, abstract_fa = {     قابلیت­های عملیاتی ازجمله مهم­ترین قابلیت­های سازمانی هستند که میزان قوت و ضعف آن­ها نقش تأثیرگذاری بر عملکرد شرکت­ها دارد. با این­حال، در شرایط پویایی محیط خارجی، ضرورت دارد که این قابلیت‌ها به­روزرسانی و اصلاح شوند. پژوهش­ها نشان می­دهند که مجموعه­ای از قابلیت­های سازمانی با‌عنوان «قابلیت­های پویا» وجود دارند که نوسازی و بازپیکره­بندی قابلیت­های عملیاتی مانند قابلیت­های بازاریابی و فناورانه را میسر می­کنند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر قابلیت­های عملیاتی در میانجی‏گری رابطه بین قابلیت­های پویا و عملکرد شرکت انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل شرکت‏های مشاوره مدیریت کشور ایران بود. برای گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‏ای طراحی و در میان مدیران عامل این شرکت­ها توزیع شد. برای بررسی ‏و­تحلیل داده‏ها از مدل­سازی معادلات ساختاری واریانس­محور استفاده شد. نتایج نشان داد که عملکرد شرکت و قابلیت­های عملیاتی در شرکت­هایی قوی­تر هستند که قابلیت­های پویای قوی‏تری داشته باشند؛ به‏علاوه قابلیت‌های عملیاتی، رابطه بین قابلیت­های پویا و عملکرد شرکت را میانجی‏گری می‏کند.}, keywords_fa = {قابلیت‌های پویا,قابلیت‌های عملیاتی,عملکرد شرکت}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96414.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96414_1a0cb06f5a2cf6485c45474033f25559.pdf} } @article { author = {رضائیان, علی and باقری, روح الله}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {15}, number = {27}, pages = {141-158}, year = {2016}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {هوشمندی سازمانی در بستر شبکه‌های دانش}, abstract_fa = {     با توانمندسازی شبکه دانش سازمان، بستری مناسب برای تولید، اشتراک و به‌کارگیری دانش و درنهایت بازتولید دانش فراهم می‌شود که به فرآیند تبدیل هوش فردی کارکنان به هوش سازمانی کمک می‌کند. هدف پژوهش حاضر، بررسی نحوه تعامل بین هوشمندی سازمانی و ابعاد شبکه‌های دانش در «مرکز پژوهش صنعت خودرو» است. پژوهش حاضر از نوع تلفیقی (کیفی و کمّی) است. اطلاعات مربوط به مبانی نظری موضوع و پیشینه با روش کتابخانه‌ای از کتاب­ها، پایان‌نامه‌ها، مقاله­ها و منابع اینترنتی جمع‌آوری شد. در روش کیفی، مطالعه اسناد و مدارک و نظرسنجی از خبرگان برای بررسی و تأیید مؤلفه‌های استخراج‌شده از مبانی نظری موضوع به‌کار رفت؛ سپس با استخراج مدل مفهومی پژوهش، رابطه بین ابعاد شبکه‌های دانش و هوشمندی سازمانی در جامعه آماری «مرکز پژوهش صنعت خودرو» مورد‌آزمون قرار گرفت و داده‌های به‌دست‌آمده با نرم‌افزار SPSS 22، تجزیه‌وتحلیل شد. پس از تحلیل داده‌ها، فرضیه‌های پژوهش بررسی شدند. نتایج نشان داد که بین ابعاد شبکه‌های دانش (عوامل محیطی، ماهیت دانش، فرهنگ، سیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرآیندهای مدیریتی) و هوشمندی سازمانی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. }, keywords_fa = {شبکه دانش,هوشمندی سازمان,فناوری اطلاعات,اشتراک دانش}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96424.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96424_7d0f3d0eb96ee41577a25108d1188aab.pdf} } @article { author = {اسفیدانی, محمد رحیم and عباسی, امیر حسین}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {15}, number = {27}, pages = {159-175}, year = {2016}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تأثیر ارتباطات برند مصرف‌کننده بر بشارت برند}, abstract_fa = {در جامعه مصرف‌کننده امروزی، جایی که برای مصرف‌کننده به‌آسانی امکان نشان‌دادن طرفداری برند وجود دارد، برای صاحبان بازار، فهم رفتارهایی که به انتخاب برند منجر می‌شوند مهم است. هدف مطالعه حاضر بررسی چگونگی تأثیر ارتباطات برند مصرف‌کنندگان بر متغیرهای بشارت برند است که به رفتارهای حمایتی برند منجر می‌شود. مطالعه حاضر اثر سه مؤلفه از مؤلفه‌های ارتباطات برند مصرف‌کننده را بر مؤلفه‌های بشارت برند بررسی می‌کند. داده‌ها به‌وسیله پرسشنامه از جامعه آماری شامل 350 نفر از دانشجویان و در مورد برند گوشی همراه به‌دست آمد. فرضیه‌های پژوهش حاضر با استفاده از معادلات ساختاری تحلیل شده و سه فرضیه رد و هشت فرضیه تأیید شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که مفهوم ارتباطات برند مصرف‌کننده بر بشارت برند تأثیر مثبت می‌گذارد؛ به‌عبارت‌دیگر هویت‌پذیری برند بر توصیه مثبت و منفی برند، تعهد برند بر قصد خرید و توصیه منفی برند و اطمینان برند بر قصد خرید و توصیه مثبت برند تأثیر مثبت می‌گذارد؛ همچنین مشخص شد که متغیر قصد خرید بر دو متغیر توصیه مثبت و منفی برند تأثیر مثبت دارد.}, keywords_fa = {ارتباطات برند مصرف‌کننده,بشارت برند,هویت‌پذیری برند,اطمینان برند,تعهد برند}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96429.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96429_fa126f11bbf7e5bf5870479e53e79aaa.pdf} } @article { author = {بنیادی نائینی, علی and امیر قدسی, سیروس and خیبری, ندا}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {15}, number = {27}, pages = {177-193}, year = {2016}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر عملکرد سازمانی}, abstract_fa = {چکیده       در پژوهش حاضر تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر عملکرد سازمانی در شعب «بانک اقتصاد نوین» بررسی می‌شود. این پژوهش، کاربردی و از نظر روش، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری شامل کارکنان «بانک اقتصاد نوین» به تعداد 3140 نفر است که تعداد 342 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه است که روایی آن با استفاده از روش روایی تحلیل محتوا و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ با ضریب 973/0 و 918/0 برای دو متغیر مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد سازمانی تأیید شد. نتایج نشان داد که متغیر مدیریت ارتباط با مشتری با مقدار بتای 89/0 بر عملکرد سازمان تأثیر معناداری دارد؛ همچنین مؤلفه‌های فناوری اطلاعات، کاربرد مدیریت دانش، پاسخ به مشتری، تعامل سودمند، فرایند CRM، سازمان‌دهی CRM و مشتری‌محوری دارای تأثیر معناداری بر عملکرد سازمانی هستند. از میان مؤلفه‌های متغیر مدیریت ارتباط با مشتری، مؤلفه سازمان‌دهی CRM (شدت تأثیر برابر با 807/0)، بیشترین تأثیر و مؤلفه فناوری اطلاعات (شدت تأثیر برابر با 474/0) کمترین تأثیر را بر عملکرد سازمانی دارد.}, keywords_fa = {مدیریت ارتباط با مشتری,عملکرد سازمانی,بانک,رضایت مشتری,الگو معادلات ساختاری}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96437.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96437_989e1e1aea2d221c4423e5ec4dccf71e.pdf} }