@article { author = {یزدانی, حمیدرضا and کاظمی نجف آبادی, محمدرضا and سلیمی, غلامرضا}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {9}, number = {3}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی نقش میانجی معنویت در رابطه بین ابعاد عدالت سازمانی و پیامدهای معنویت}, abstract_fa = {در مطالعات فعلی سازمان و مدیریت این عقیده وجود دارد که مفهوم معنویت و معنویت در کار، می تواند پاسخ و راه حلی برای کاهش کژکارکردهای سازمانی همچون از خودبیگانگی، استرس، سازش بیش از حد و زوال شخصیت برای کارکنان باشد. لذا در این تحقیق محققان قصد دارند تا مدل جامعی را برای تبیین عوامل مؤثر و متأثر از معنویت معرفی کنند. محققان با بررسی سابقه تحقیقات گذشته، به یک مدل مفهومی جامع برای تبیین عوامل مؤثر بر معنویت، معنویت و عوامل متأثر از معنویت دست یافتند و این مدل را در شرکت آب و فاضلاب شهر تهران(آبفا)از طریق پرسشنامه مورد سنجش و آزمون قرار دادند. روش تحقیق مورد استفاده در این تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی - مدل معادلات ساختاری بوده است. نتایج تحقیق نشان داد که در بین ابعاد عدالت، عدالت تعاملی دارای بالاترین اثر بر روی معنویت است و خود معنویت نیز بر روی رضایت شغلی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی اثر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که عدالت توزیعی، رویهای و بعد اول معنویت(یگانگی در کار)نامناسب است}, keywords_fa = {معنویت در محیط کار,پیامدهای معنویت,پیش نیازهای معنویت,عدالت}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94311.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94311_84d33c3f46fba2bc9cfcd0c7ebacc6e1.pdf} } @article { author = {حسینی, میرزا حسن and قادری, سمیه}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {9}, number = {3}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {مدل عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات بانکی}, abstract_fa = {هدف همۀ مؤسسات خدماتی از جمله بانکها ارائه خدمات مناسب و مورد رضایت مشتریان است. از آنجا که سازمانهای ارائه دهنده خدمات مالی و به ویژه بانکها در محیطی با محصولات غیرمتمایز فعالیت می کنند، کیفیت خدمات در آنها به عنوان اولین سلاح رقابت شناخته می شود. این پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات بانکی انجام شده است. در این راستا ، پس از دو مرحله توزیع پرسشنامه و تحلیل نتایج به دست آمده از آنها، 50 شاخص به عنوان مهمترین شاخصهای مؤثر بر کیفیت خدمات بانکی حاصل شد. پس از قرار دادن این 50 شاخص در پرسشنامه نهایی و توزیع آن، از روش تحلیل عاملی جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات و تقلیل متغیرها استفاده گردید. نتایج به دست آمده از تحلیل عاملی نشان داد که در حدود 65 % کل واریانسِ متغیرها توسط نه عامل قابل توجیه است و حدود %35 بقیه واریانس به وسیله متغیرهای دیگری توضیح داده میشود که اندازه گیری نشده است. در نتیجه نه عامل به عنوان مهمترین عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات بانکی شناسایی شد. این نه عامل به ترتیب اهمیت عبارت اند از: 1) رفتار کارکنان ؛ 2) شایستگی و مهارت کارکنان ؛ 3) نوآوری در خدمات بانکی ؛ 4) سود و تسهیلات؛ 5) نحوة پاسخگویی و ارائه خدمات بانکی؛ 6) امکانات فیزیکی بانک؛ 7) قابلیت اعتماد ؛ 8) تنوع در خدمات و 9) سهولت در خدمات.}, keywords_fa = {کیفیت,خدمات,کیفیت خدمات,کیفیت خدمات بانکی,تحلیل عاملی}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94321.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94321_618d2906f43e0001b570e21fcd64b9a5.pdf} } @article { author = {فتحی, سعید and ولی بیگی, حسن}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {9}, number = {3}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {رویکرد فرا تحلیل در بررسی ارتباط توسعه اقتصادی و بازده سرمایه گذاری بنگاهها در فناوری اطلاعات}, abstract_fa = {موضوع این مقاله شکافی علمی در حوزه رابطه توسعه اقتصادی و فناوری اطلاعات است. رابطه IT و رشد یا در سطح بنگاه مطالعه می شود یا در سطح ملی. تاکنون بررسی مشخصی در مورد تأثیر توسعه اقتصادی در سطح ملی بر بازده IT در سطح بنگاه صورت نگرفته است. در این مقاله با روش فراتحلیل از اندازه اثر مشترک مطالعات مرتبط با اثر فناوری اطلاعات بر عملکرد مالی در هر کشور و هرسال به عنوان معیار بازده سرمایه گذاری بنگاه ها در IT استفاده شده است. داده های گزارش توسعه انسانی UNDP مبنای اندازه گیری معیارهای توسعه اقتصادی هر سال در هر کشور است. با استفاده از آزمون ضریب همسبتگی رابطه بین این دو متغیر بررسی شد. نتایج حاکیست رابطه معناداری بین بازده IT سطح بنگاه و درآمد سرانه کشورها وجود دارد. اما بین میزان صادرات محصولات با فناوری برتر و نیز نرخ بیکاری با بازده IT در سطح بنگاه ها رابطه وجود ندارد. نتایج ما پاسخی جدید به پارادوکس بهره وری داد: در کشورهایی که دارای درآمد سرانه بیشتر هستند، بهره وری بیشتری برای بنگاه ها ایجاد می کند}, keywords_fa = {فناوری اطلاعات,بهره وری,فراتحلیل,بازده فناوری اطلاعات,توسعه اقتصادی}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94330.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94330_a49cf96f24949364d4c8a0de8cdcd193.pdf} } @article { author = {سیدجوادین, سیدرضا and امینی, علیرضا and امینی, زهرا}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {9}, number = {3}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارزیابی تأثیر برند بر وفاداری مشتریان صنعتی}, abstract_fa = {وفاداری مشتری از جمله مؤلفه هایی است که بازاریابی رابطه مند به ویژه در بازار صنعتی امروزه به آن تأکید قابل توجهی میکند. یکی از عواملی که در شکل گیری این وفاداری نقش دارد علایم تجاری شرکتهاست. از اینرو پژوهش حاضر به بررسی رابطه وفاداری مشتریان با عوامل مؤثر از علایم تجاری پرداخته است. به منظور تحقق این هدف، بر اساس مدل مفهومی تحقیق رابطه رضایتمندی، ارزش، مقاومت برابر تغییر، احساس، اعتماد، و ارزش ویژه برند با وفاداری مشتری فرضیه سازی و اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه به صورت تصادفی در جامعه آماری مراکز عرضه کننده خدمات زیراکس و چاپ در مناطق 22 گانه تهران با حجم نمونه 150 مرکز جمع آوری شد و با استفاده از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که ارزش ویژه برند و اعتماد، مهمترین عامل اثر گذار درالگوهای رفتاری و نگرشی وفاداری مشتری را هستند. ضمن اینکه عوامل اثر گذار بین وفاداری رفتاری در مقابل وفاداری نگرشی ممکن است در زمینه های تحقیقاتی مختلف، متفاوت باشد.}, keywords_fa = {علایم تجاری,وفاداری مشتری,بازاریابی صنعتی}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94339.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94339_f672467d30a115a5ebff11149e4b9c92.pdf} } @article { author = {قرهچه, منیژه and وهابی کاشی, حسین}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {9}, number = {3}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تأثیر کنترل های رفتاری بر اثربخشی کارکنان واحد فروش}, abstract_fa = {در کشور ایران تاکنون به بررسی تأثیر کنترلهای رفتاری بر اثر بخشی کارکنان واحد فروش کمتر توجه شده است. نتایج به دست آمده از این مطالعه اثر مثبت به کارگیری کنترلهای رفتاری بر اثربخشی کارکنان را از دید مدیران اجرایی فروش نشان داد. بر اساس نتایج این تحقیق کنترل رفتاری بر عملکرد رفتاری، عملکرد نتیجه ای و اثربخشی کارکنان واحد فروش تأثیر مثبت داشته، و در ضمن عملکرد رفتاری و نتیجه ای نیز بر اثربخشی کارکنان واحد فروش تأثیر مثبت دارد. همچنین به وسیله استفاده از فن تحلیل مسیر نوع و میزان این اثرات مشخص شد و با توجه به این نتایج پیشنهادات و راهکارهایی در جهت نوع و میزان کنترل کارکنان از سوی مدیران فروش، به منظور افزایش اثربخشی کارکنان ارائه شد.}, keywords_fa = {کنترل رفتاری,کنترل نتیجه ای,عملکرد رفتاری,عملکرد نتیجه ای}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94345.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94345_9a26ca9ac5c196f8de71541d25e20fb9.pdf} } @article { author = {حجازی, رضوان and حیدرپور, فرزانه and حسن زاده, مهشید}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {9}, number = {3}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {مخارج تبلیغات و ارزش بازار}, abstract_fa = {رقابت به گونه ای است که شرکتها حتی از کمترین مبالغ سرمایه گذاری صرف نظر نمیکنند. در چنین شرایطی تبلیغات یکی از ابزار نیرومندسازی توان رقابتی شرکتهاست. با توجه به اهمیت تبلیغات در شرایط کنونی بازار رقابتی، این سؤال پیش می آید که آیا نشان دادن مخارج تبلیغات به عنوان هزینه دوره در صورتهای مالی صحیح است و آیا اثرات آتی مخارج تبلیغات بر ارزش بازار شرکت تأثیر دارد یا خیر. تحقیق حاضر به بررسی رابطه مخارج تبلیغات و ارزش بازار شرکت می پردازد. در این تحقیق از تحلیل رگرسیون استفاده شده است تا میزان اثر تبلیغات به عنوان متغیر مستقل بر ارزش بازار شرکت به عنوان متغیر وابسته مشخص شود. برای آزمون فرضیه های تحقیق از اطلاعات صورتهای مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 1381 الی 1385 استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان میدهد که افزایش مخارج تبلیغات سبب افزایش ارزش بازار شرکت میشود. بنابراین میتوان پیشنهاد کرد که مخارج تبلیغات به عنوان یکی از انواع داراییهای نامشهود( منابع شرکت) قلمداد و در صورتهای مالی گزارش شود.}, keywords_fa = {تبلیغات,ارزش بازار شرکت,دارایی نامشهود}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94350.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94350_a8ee582dcea3e3991bd5c9d6f34dd8b5.pdf} } @article { author = {جزنی, نسرین and عزیزی, شهریار and حلوایی, عسگر}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {9}, number = {3}, pages = {-}, year = {2010}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {سبک های تصمیم گیری مشتریان بر اساس مدل اسپرولز و کندال}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف ارزیابی سبک های تصمیم گیریِ مدل اسپرولز و کندال در بین مشتریان فروشگاه های زنجیره ای سپه شهر تهران سؤال اصلی این پژوهش به این صورت مطرح شد که اولویت و اهمیت سبک های تصمیم گیری مدل اسپرولز و کندال در بین مشتریان فروشگاههای زنجیره ای سپه شهر تهران چگونه است؟ نمونه آماری این تحقیق شامل 180 نفر از اعضای جامعه آماری بود که به طور تصادفی با استفاده از روش نمون هگیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار اصلی گردآوری داد هها، پرسشنامه حضوری بود. نتیجه تجزیه و تحلیل داده های تحقیق بیانگر آن بود که پنج سبک در بین مشتریان فروشگاه های زنجیره ای سپه شهر تهران شناسایی شد}, keywords_fa = {خرده فروشی,رفتار مصرف کننده,سبک تصمیم گیری,مدل اسپرولز و کندال}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94359.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94359_d9346343de152047afe89a5b41dc5749.pdf} }