@article { author = {هادیزاده مقدم, اکرم and زاهدیان نژاد, محمدحسین and قنبرزاده میاندهی, رضا and فخارمنش, سینا}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {12}, number = {16}, pages = {49-66}, year = {2013}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {الگوی عوامل مؤثر بر انگیزه گردشگران پزشکی برای ورود به ایران}, abstract_fa = {     گردشگری پزشکی سهم عمده‌ای از درآمد کشورهای کمتر توسعه‌یافته را به خود اختصاص می‌دهد. با توجه به ظرفیت‌های عظیم کشور در حوزه گردشگری و منافع چشمگیر رشد این صنعت در ایران و از طرفی ضعف مطالعاتی در حوزه گردشگری پزشکی در کشور، هدف از این پژوهش شناسایی مهم‌ترین عوامل انگیزشی بیماران خارجی برای مسافرت به ایران در نظر گرفته شده است. از این رو جامعه آماری این پژوهش را کلیه بیماران خارجی که برای درمان به تهران مسافرت می‌کنند در نظر گرفتیم. داده‌های لازم از طریق پرسشنامه 38 سؤالی از 56 بیمار که به روش نمونه‌گیری غیراحتمالی از نوع در دسترس انتخاب شدند، گردآوری شد. جهت آزمون الگو نیز از رگرسیون خطی چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که هزینه درمان، زمان انتظار، تنوع درمانی، تجهیزات پزشکی و عوامل جامعه‌شناختی بر انگیزه ورود بیماران خارجی به ایران اثر مثبت معنادار داشته اما کیفیت خدمات، شرایط سیاسی و امنیتی، سهولت سفر و جاذبه‌های گردشگری اثر معناداری ندارند. بنابراین پیشنهاد می‌شود که در برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی تمرکز بر روی 5 عامل اول قرار گیرد و از طرفی برای جلوگیری از اثر سوء سایر عوامل تدابیری اتخاذ شود.}, keywords_fa = {گردشگری پزشکی,عوامل مربوط به درمان,عوامل مربوط به مقصد,انگیزه}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_95247.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_95247_7e226c89e689d08a49c81d64c0d727aa.pdf} }