@article { author = {ملکی مین باش رزگاه, مرتضی and فارسی‌زاده, حسین and غلامزاده, رسول}, title = {Impact of Internet Banking Image and E-Banking Satisfaction on Attraction and Retention of Premier Customers: the Moderating Role of Customer Perceived Value}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {14}, number = {23}, pages = {141-160}, year = {2015}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {Morteza Maleki Minbashi Razgah*, Mahdi Dehghani Soltani**, Hossein Farsizadeh***, Rasoul Ghollamzadeh****[1] Abstract     To retain their customers in today's competitive world, banks need to have their attention to the customers’ views and objections in connection with the banking services bearing in mind that the formulation of the banking policies should be based on voice of the customers. The aim of this study is to evaluate the Internet banking image and e-banking satisfaction on attracting and keeping customers with the moderating role of perceived value amongst the customers of Ansar Bank in the city of Tehran. The statistical population in this study is special customers of Ansar Bank in Tehran city; the standard questionnaire, whose reliability is calculated using alpha Cronback Internal Consistency is distributed among the respondents using simple random sampling. Descriptive statistics, correlation, Confirmatory Factor Analysis and structural equation modeling were used for data analysis. The results indicate that Internet banking image and e-Banking satisfaction have strong impacts on attracting and keeping customers. On the other hand, customers’ perceived value has a moderating influence on the impact of Internet banking image and e-Banking satisfaction on attracting and keeping the customers. It is shown that the e-Banking satisfaction has its great impact on attracting and keeping the customers bearing the moderating role of perceived value.* Assistant Professor, Semnan University.** Ph.D. Student, Semnan University (Corresponding Author).E-mail: ma.dehghani22@yahoo.com*** Ph.D. Student, Semnan University.**** Instructor, Payame Noor University.}, keywords = {}, title_fa = {تاثیر تصویر بانکداری اینترنتی و رضایت از بانکداری الکترونیکی بر جذب و نگهداری مشتریان نمونه: نقش تعدیل‌گر ارزش درک شده}, abstract_fa = {در دنیای رقابتی امروز، بانک­ ها برای حفظ مشتریان خود بایستی بیشترین توجه را به نظرات و اعتراض­ های آنان در ارتباط با خدمات بانکی داشته باشند و باید بدانند که در امر بانکداری، صدای مشتری، صدایی است که سیاست­ های بانک می­ بایست بر پایه آن شکل گیرد. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر تصویر بانکداری اینترنتی و رضایت از بانکداری الکترونیکی بر جذب و نگهداری با در نظر گرفتن نقش تعدیل گر ارزش درک‌شده مشتریان نمونه بانک انصار در شهر تهران است. جامعه آماری در این پژوهش مشتریان نمونه بانک انصار در شهر تهران بوده و برای به دست آوردن نمونه از روش نمونه­ گیری تصادفی ساده استفاده شده است. ابزار گرد­آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه استاندارد بوده و برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای تجزیه‌و‌تحلیل داده­ ها از آزمون­ های همبستگی، تحلیل عاملی تأییدی و الگوی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که تصویر بانکداری اینترنتی و رضایت از بانکداری الکترونیکی بر جذب و نگهداری مشتریان نمونه تأثیر معناداری دارد. این در حالی است که نقش ارزش درک­شده توسط مشتری به عنوان یک متغیر تعدیلگر بر این رابطه تأثیر معناداری دارد به طوری که رضایت از بانکداری الکترونیکی با در نظر گرفتن نقش تعدیل گر ارزش درک­شده بیشترین تأثیر را بر جذب و نگهداری مشتریان نمونه در بانک انصار در شهر تهران دارد.}, keywords_fa = {تصویر بانکداری اینترنتی,رضایت از بانکداری الکترونیکی,ارزش درک شده مشتری}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_95309.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_95309_dc74898d982a9e361c8604ba6667831a.pdf} }