@article { author = {یعقوبی, نورمحمد and والی زاده اردلان, ارغوان}, title = {Emotional Intelligence Influence on Relationship Marketing}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {14}, number = {23}, pages = {161-178}, year = {2015}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {Nour Mohammad Yaghoubi*, Arghavan Valizadeh Ardalan**[1] Abstract                            The aim of this study is to demonstrate the relationship between Emotional Intelligence and Relationship Marketing (based on the Emotional Intelligence Model of Bradberry and Greav[2]es) in the branches of Ansar private bank located in Mashhad city. The research method is a descriptive and correlation type. The sample of research consists of 152 of 250 employees of this bank. Data collection tools included a questionnaire of emotional intelligence Bradberry and Greaves and a Rojer Bennet’s standard questionnaire of relationship marketing. The reliability of this questionnaire using Cronbach’s alpha for the Emotional intelligence questionnaire was 0.90 and for relationship marketing questionnaire was 0.816.  Data analysis was performed at two levels of inference and descriptive statistics using SPSS and LISREL software. Findings show that there are positive relationship between emotional intelligence and relationship marketing and there is positive relationship between elements of emotional intelligence and relationship marketing style. It means that however the emotional intelligence and its elements become higher; the tendency of employees to relationship marketing style is higher too. Keywords: Emotional Intelligence; Relationship Marketing.*Associatie Professor, University of Sistan an  Baluchestan.** MA student, University of Sistan an  Baluchestan (Corresponding Author).Email:ava1285@yahoo.com }, keywords = {}, title_fa = {تأثیر هوش هیجانی بر بازاریابی رابطه‌مند}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین هوش هیجانی و بازاریابی رابطه­ مند بر اساس الگوی هوش هیجانی برادبری و گریوز در شعب بانک انصار شهرستان مشهد است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. نمونه مورد مطالعه 152 نفر از میان 250 نفر از کارمندان این بانک و ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه هوش هیجانی برادبری و گریوز و پرسشنامه استاندارد بازاریابی رابطه‌مند راجر بنت است. اعتبار پرسشنامه­ ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه هوش هیجانی 90/0 و برای پرسشنامه بازاریابی رابطه‌مند 816/0 به دست آمده است. تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی و با استفاده از نرم‌افزار SPSS و LISREL انجام گرفته است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که رابطه مثبتی میان هوش هیجانی و بازاریابی رابطه­ مند وجود دارد. همچنین میان ابعاد هوش هیجانی یعنی خودآگاهی، خود مدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط با بازاریابی رابطه­ مند رابطه معنادار و مثبت وجود دارد؛ یعنی هرچقدر میزان هوش هیجانی و میزان ابعاد آن بیشتر باشد گرایش فرد به سبک بازاریابی رابطه­ مند بیشتر خواهد بود}, keywords_fa = {هوش هیجانی,بازاریابی رابطه مند,خودآگاهی,خودمدیریتی,آگاهی هیجانی,مدیریت روابط}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_95317.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_95317_cf80175a0c8fee02be7e22b57176a460.pdf} }