@article { author = {مومن, مجید and قره چه, منیژه and قنبرزاده ****, رضا}, title = {The Role of Affective Commitment and Continuance Commitment on Customer Perception of the Intention to Repurchase}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {14}, number = {24}, pages = {87-101}, year = {2015}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {Majid Momen *, Manije Gharache**,Reza Ghanbarzade Miyandehi***[1]  Abstract     This study investigates the effective  factors on loyalty and repurchase intention. Based on previous research and relevant literature, perceived value, perceived value, perceived quality, brand satisfaction, brand trust, affective commitment and continuance commitment were selected as influencing factors. According to infinite population, the population of this study is  a customer of the Tehran mobile market. The minimum sample size  was determined 384  by Cochran formula. Data were collected by questionnaire of 49 questions out of 389 using the software LISREL structural equation analysis and the results of this study confirmed all of the hypothesis. That is the best way to achieve the loyalty and repurchase intention from the beginning to understand the quality, following the satisfaction of the brand, then the brand trust, and affective commitment, and in the end is the loyalty and repurchase intention.  Keywords: Perceived Value; Perceived Equity; Perceived Quality; Affective Commitment; Continuance Commitment; Intention to Repurchase.* Master,Ershad University (Corresponding Author). E-mail: manager.momen@yahoo.com** Assistant professor, Shahid Beheshti University.*** Ph.D Student, Shahid Beheshti University.}, keywords = {}, title_fa = {نقش تعهد عاطفی و تعهد مستمر در اثرگذاری ادراک مشتری بر قصد خرید مجدد}, abstract_fa = {      هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری و قصد خرید مجدد است. بر اساس پژوهش‌های پیشین و مطالعه‌ مبانی نظری، ارزش درک­شده، ارزش ویژه‌ درک­شده، کیفیت درک­شده، رضایت از برند، اعتماد به برند، تعهد مستمر و تعهد عاطفی عوامل اثرگذار بر قصد خرید مجدد شناخته شدند. باتوجه به نامحدودبودن جامعه‌ آماری این پژوهش که مراجعه­کنندگان به بازار موبایل تهران را شامل می‌شود، حداقل حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران، 384 نفر تعیین شد. داده‌ها با پرسشنامه 49 سؤالی از 389 نفر جمع­آوری و بااستفاده از نرم‌افزار لیزرل تحلیل شد و درنهایت نتایج «آزمون معادلات ساختاری» تمام فرضیه­های پژوهش را تأیید کرد؛ به این‌ صورت که بهترین مسیر برای رسیدن به وفاداری و قصد خرید مجدد از کیفیت درک­شده آغاز می­شود، در ادامه رضایت از برند، به دنبال آن اعتماد به برند، سپس تعهد عاطفی و در انتها وفاداری و قصد خرید مجدد قرار دارد.}, keywords_fa = {ارزش درک‌شده,ارزش ویژه‌ درک‌شده,کیفیت درک‌شده,تعهد عاطفی,تعهد مستمر,قصد خرید مجدد}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96207.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96207_3f6569ad33ffa2caafad8ae07bb0cccc.pdf} }