@article { author = {عباسی, عباس and زندی لک, مسعود and خلیفه, مجتبی}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {14}, number = {25}, pages = {31-44}, year = {2016}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر اعتماد به برند و ترجیح برند با نقش میانجی کیفیت ادراک‌شده و ارزش برند}, abstract_fa = {چکیده     مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها یکی از موضوع‏های حساس و عنصری مهم و حیاتی در ارتباطات میان شرکت‏ها و ذی‌نفعان آن‌ها در سال‏های اخیر بوده است. مصرف‏کنندگان در سطح جامعه نسبت به گذشته آگاهی بیشتری در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها پیدا کرده‌اند و در‌خصوص فعالیت‏ها و برنامه‏های مرتبط با آن، توجه و حساسیت بیشتری دارند. این پژوهش با هدف بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر ادراک و ترجیح برند توسط مصرف‏کنندگان در شهر شیراز انجام شد. گردآوری داده‌ها از طریق توزیع 220 پرسشنامه در میان مشتریان «بانک ملت» و با روش نمونه‏گیری خوشه‏ای صورت گرفت و داده‏های مربوط به نوع ادراک مشتریان از برند و مسئولیت اجتماعی «بانک ملت» جمع‏آوری شد. بررسی روابط میان متغیرها از طریق مدل‏سازی معادلات ساختاری و با کمک نرم‏افزار لیزرال صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان می‌دهد، مسئولیت اجتماعی «بانک ملت» بر کیفیت ادراک‌شده، ارزش برند، اعتماد به برند و ترجیح برند «بانک ملت» تأثیرگذار است؛ همچنین کیفیت ادراک‌شده و ارزش برند «بانک ملت» به‌واسطه اعتماد به برند بر ترجیح برند «بانک ملت» تأثیر می‏گذارد.}, keywords_fa = {ارزش برند,اعتماد به برند,ترجیح برند,کیفیت ادراک‏شده,مسئولیت اجتماعی}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96255.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96255_b70902d4f145ea0558190472a0703f97.pdf} }