@article { author = {امیری عقدائی, سید فتح الله and رضایی دولت ابادی, حسین and انصاری, اذر نوش and العجی, حسان}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {15}, number = {27}, pages = {107-124}, year = {2016}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نقش میانجی رضایت در تأثیر تصویر مقصد بر توسعۀ گردشگری مذهبی}, abstract_fa = {     تصویر مقصد و رضایت گردشگر از اجزای کلیدی دستیابی به موفقیت در بهبود و توسعه صنعت گردشگری به‌شمار می­آید. هدف مقاله حاضر بررسی و تعیین میزان تأثیر­گذاری تصویر مقصد و رضایت گردشگران مذهبی از امکانات و خدمات گردشگری ارائه‌شده بر توسعه گردشگری مذهبی در شهر قم است. در پژوهش حاضر برای تحلیل نقش میانجی رضایت در تأثیر تصویر مقصد بر توسعه گردشگری مذهبی از الگوی تلفیقی استفاده‌ شده است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی است. با استفاده از نمونه‌گیری در‌دسترس تعداد 215 پرسشنامه با پایایی 937/0 جمع‌آوری شد. برای تحلیل داده‌ها از روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم‌افزار PLS2 استفاده‌ شده است. یافته­های پژوهش نشان داد که تصویر مقصد بر توسعه گردشگری مذهبی با اثر کل 67/0، تأثیرگذار است که به‌صورت مستقیم اثر ضعیف و به‌صورت غیرمستقیم از طریق متغیر میانجی رضایت اثر قوی دارد. این موضوع نشان می‌دهد که اثر غیرمستقیم متغیر رضایت گردشگر در این رابطه بیشتر از اثر مستقیم است؛ درنتیجه رضایت گردشگر نقش اساسی در این رابطه دارد.}, keywords_fa = {توسعه گردشگری مذهبی,رضایت گردشگر,تصویر مقصد گردشگری,شهر قم}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96411.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96411_8e156a0165575961c3fa6325e8f5840e.pdf} }