@article { author = {شیر خدایی, میثم and شاهی, محبوبه}, title = {}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {15}, number = {28}, pages = {63-80}, year = {2017}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تأثیر ارزیابی و نگرش به محصول بر تصویر برند کشور مبدأ و تمایل به سفر}, abstract_fa = { چکیده     پیش­فرض­های گذشته بر این فرض استوار است که تأثیر کشور مبدأ به‌عنوان یک پدیده بازاریابی تنها به رابطه کشور و واردات محصولات مربوط بوده، ‌در‌حالی‌که اخیراً  مورد‌نقد قرار گرفته است. امروزه پژوهشگران حوزه بازاریابی خدمات و محصولات و حوزه بازاریابی گردشگری موضوع جدیدی مبنی بر تأثیر تصویر برند کشور مبدأ بر جذب گردشگر را مطرح کرده­اند؛ به این معنا که محصولات و برندهای ساخته‌شده در یک کشور چگونه می­توانند موجب جذب گردشگران خارجی شوند؛ از این­رو، پژوهش حاضر به بررسی تأثیر ارزیابی محصول بر تمایل به سفر از طریق متغیرهای نگرش محصول و تصویر برند کشور مبدأ پرداخته است. جامعه آماری شامل 450 نفر از مصرف­کنندگان محصولات برندهای کشور آلمان در استان مازندران است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی- همبستگی است. برای جمع­آوری داده‌ها پرسشنامه به‌کار رفت و برای بررسی روابط علّی میان متغیرها از الگوی­سازی معادلات ساختاری با نرم­افزار Smart PLS 2 استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که ارزیابی محصول تأثیر مثبتی بر نگرش محصول (باور کشور، تعامل مطلوب و احساسات افراد) دارد؛ همچنین نگرش محصول بر ابعاد تصویر کشور مبدأ (باور کشور، تعامل مطلوب و احساسات افراد) تأثیر مثبت و معناداری داشت. در نهایت، تعامل مطلوب تأثیر مثبت و معناداری بر تمایل به سفر می‌گذارد.}, keywords_fa = {ارزیابی محصول,نگرش به محصول,تصویر برند کشور مبدأ,تمایل به سفر,برند مقصد}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96522.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96522_d41f6971200b25607f838321564f1e5e.pdf} }