@article { author = {خادمی گراشی, مهدی and نوروزی, مهناز}, title = {The analysis of the interactive relationship of parent - child, in shaping attitudes toward TV advertising)Case Study: Food Industry(}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {16}, number = {31}, pages = {103-118}, year = {2017}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {This study focuses on the effects of family communication patterns (FCP) on the child consumer's decision-making styles and influence on family purchase decisions, on the relationship between the emotional content of messages, and purchase behavioral intention of under studied children. The study is applied in terms of objective and is descriptive - survey, in terms of methodology.Data analysis in this research is done by SPSS21, and hierarchical multiple regression was used in this study. The findings suggest that the emotional content of messages has significant and positive effect on the intention of buying behavior, as well as family communication style has significant and positive effect on the relationship between the emotional content of the message and the intention of behavior; but the family communication style does not modify the existing relationship. On the other hand, massage pleasure and arousal feeling, either as the emotional content of the message, has a positive effect on loyalty to purchase, which is the only dimension of behavioral intention. The results show that, concept- Orientation/socio-Orientation communication style, just adjusts the relationship between pleasure of the message and loyalty to purchase and increase the strength of this relationship.}, keywords = {emotional content of messages,family communication style,purchase behavioral intention}, title_fa = {تأثیر محتوای احساسی پیام های تبلیغاتی بر نیات خرید کودک:}, abstract_fa = {این مطالعه به اثرات الگوهای ارتباطی خانواده (FCP) در سبک های تصمیم گیری مصرف کننده کودکان و نفوذ در تصمیم گیری خرید خانواده بر رابطه بین محتوای احساسی پیام و نیت رفتاری خرید درکودکان بررسی شده است. این تحقیق به لحاظ هدف ، کاربردی و به لحاظ روش توصیفی- پیمایشی است. تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش با نرم افزار 21 Spss  از روش رگرسیون سلسله مراتبی چندگانه استفاده شده است. یافته ها حاکی از آن است که محتوای احساسی پیام بر نیت رفتاری خرید و همچنین سبک ارتباطی خانواده بر رابطه بین محتوای احساسی پیام و نیت رفتاری خرید تأثیر مثبت و معنی داری دارد اما این سبک ارتباطی رابطه موجود را تعدیل نمی کند. از طرفی احساس لذت و انگیختگی پیام هر یک به عنوان ابعاد محتوای احساسی پیام بر وفاداری به خرید که تنها بعد نیت رفتاری می باشد اثر مثبتی دارند. نتایج حاصل نشان می دهد که سبک ارتباطی مفهوم گرا / اجتماعی گرا تنها رابطه ی بین احساس لذت پیام و وفاداری به خرید را تعدیل می کند وشدت این رابطه را افزایش می دهد. }, keywords_fa = {محتوای احساسی پیام,سبک ارتباطی خانواده,نیت رفتاری خرید}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96643.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96643_8e91189e6102d31e381727b472e5bcb6.pdf} }