@article { author = {Heidarzadeh, Kambiz and Jalaian, saeed and Khonsiavash, Mohsen}, title = {The Effect of the External Reference Pricing on the Buyer Decision Making Process in The Shopping Centres}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {17}, number = {33}, pages = {83-100}, year = {2018}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {External reference prices,Behavioral Economic,Time Pressure,Product Category,factorial design}, title_fa = {تأثیر قیمت‌گذاری مرجع بیرونی بر فرآیند تصمیم‌گیری خریدار در مراکز تجاری}, abstract_fa = {هدف پژوهش بررسی اثر قیمت مرجع بیرونی بر تمایل به خرید، ارزش درک شده از معامله، شک و تردید نسبت به معامله و نگرش نسبت به معامله در شرایطی که طبقه محصول، عامل جنسیت، محدودیت زمانی خرید تاثیر تعدیل کنندگی ایجاد می کنند. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش، آزمایشی از نوع طرح های عاملی 2*2*2 است. جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان یکی دانشگاه­های ایران است، و برای جمع آوری داده­ها از طریق پرسشنامه بسته و به صورت حضوری صورت گرفت. روش تحلیل داده از طریق تحلیل واریانس دو سویه با استفاده از نرم افزار اس.پی.اس.اس نسخه 18 انجام شده است. نتایج نشان داد، قیمت­های مرجع غیرقابل باور در زمانی که محدودیت زمانی وجود داشته باشد، صرف نظر از نوع محصول و جنسیت پاسخگو، بر ابعاد تصمیم­گیری تاثیر بیشتری می­گذارد. استفاده از استراتژی­های قیمت­گذاری رفتاری متناسب با ویژگی­های افراد و همچنین متناسب با نوع محصول از لحاظ کارکردگرا و لذت­گرا برحسب محدودیت زمانی ایجاد شده در فرآیند تصمیم­گیری می­تواند متغیر باشد. این مطالعه برای اولین بار در کشور ایران باتوجه به تورم بالای 10% انجام شده است.}, keywords_fa = {قیمت مرجع بیرونی تبلیغاتی,اقتصاد رفتاری,محدودیت زمانی خرید,طبقه محصول,طرح های عاملی}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96857.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96857_b4d7cf53c6262d6d01cc8d0a280b8240.pdf} }