@article { author = {Komeili, Hadi and Hamidizadeh, Mohammadreza and حاجی‌پور, بهمن and عزیزی, شهریار and امین بیدختی, علی اکبر}, title = {Designing and Explaining a Branding Pattern for the Commercial Centers (Shopping Malls) in Iran}, journal = {Journal of Business Management Perspective}, volume = {17}, number = {34}, pages = {31-52}, year = {2018}, publisher = {Shahid Beheshti University - Faculty of Management and Accounting}, issn = {2251-6050}, eissn = {2645-4149}, doi = {}, abstract = {Modern commercial centers (shopping malls) are emerging phenomenon in Iran which has a history less than 15 year. The economic boom is one of the most important factors to increase the value of commercial centers, which is directly engaged in the process of the branding of commercial centers. Shopping malls branding encompasses various aspects such as feasibility studies, design and construction, marketing management, and operational management. The purpose of this research is designing and explaining of a comprehensive branding pattern for shopping malls in Iran. In this research, the grounded theory as a qualitative method is used to identify issues and provide an analytical model for evaluation of different parameters which play a role in the branding of shopping malls. Data were collected using semi-structured interviews from a different range of communities including owners, operation managers, builders and contractors, operators, consultants, and customers of shopping malls. Finally, an application-development model was presented in which shopping experience and shopping mall branding have been introduced as a core category and an outcome, respectively.}, keywords = {}, title_fa = {طراحی و تبیین الگوی برندسازی مراکز تجاری در ایران}, abstract_fa = {مراکز تجاری مدرن، پدیده‌ای نوظهور در ایران بوده و سابقه‌ای کمتر از 15 سال دارد. رونق اقتصادی یکی اصلی‌ترین فاکتورها در افزایش ارزش مراکز تجاری است که خود در تعامل مستقیم با فرآیند برندسازی مراکز تجاری قرار دارد. برندسازی مراکز تجاری ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد که از جمله می‌توان به مطالعات امکان‌سنجی، طراحی و ساخت، مدیریت بازاریابی و واگذاری و مدیریت بهره‌برداری اشاره کرد. هدف از انجام این تحقیق، طراحی و تبیین الگوی برندسازی مراکز تجاری در ایران است. در پژوهش پیش‌رو، از نظریه داده بنیاد به عنوان یکی از روش‌های کیفی برای شناسایی موضوعات و ارائه یک الگوی تحلیلی استفاده شده است. جمع‌آوری داده‌ها با استفاده از مصاحبه نیمه‌ساختاریافته از مخاطبین مراکز تجاری صورت گرفت. انتخاب مصاحبه‌شوندگان به صورت هدفمند و در طیف وسیعی از اجتماعات از جمله مالکان اصلی، مدیران بهره‌برداری و راهبری، سازندگان و پیمانکاران، بهره‌برداران، مشاوران و مشتریان نهایی مراکز تجاری انجام شد. در نهایت، یک الگوی کاربردی - توسعه‌ای ارائه شد که در آن، تجربه خرید به عنوان مقوله محوری و برند شدن مرکز تجاری به عنوان پیامد مطرح شده است.}, keywords_fa = {}, url = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96915.html}, eprint = {https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96915_59053f3d836e8dac0fb1fcbc113e604e.pdf} }