%0 Journal Article %T طراحی محتوی استراتژی بازاریابی کسب‌وکارهای دیجیتال حوزه خدمات %J چشم انداز مدیریت بازرگانی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2251-6050 %A یزدانفر, شیوا %A نعامی, عبداله %A آزاد, ناصر %D 2019 %\ 05/22/2019 %V 18 %N 37 %P 99-120 %! طراحی محتوی استراتژی بازاریابی کسب‌وکارهای دیجیتال حوزه خدمات %K استراتژی بازاریابی %K استراتژی بازاریابی دیجیتال %K الگوی مشتری %K محتوی استراتژی بازاریابی %R 10.29252/jbmp.18.37.99 %X فنّاوری اینترنتی به نسبت نسل­های پیشین فنّاوری اطلاعات، فرصت­های بهتری برای ایجاد موقعیت استراتژیک متمایز برای شرکت­ها فراهم می‌کند، مشروط برآنکه ناسازگار­ی­های بین رویکردهای اینترنتی و سنتی را درک کرده و بتوان استراتژی­های به‌واقع متمایزی طراحی کرد. تحقیق پیشرو فرایند تدوین استراتژی بازاریابی برای کسب­وکارهای دیجیتال را مطرح می­سازد. از روش کیفی تحلیل محتوا بین 7تن از خبرگان کسب­وکارهای دیجیتال تا رسیدن به اشباح نظری و روش کمی روش ساختاری تفسیری استفاده شد. پژوهش حاضر از منظر هدف پژوهش کاربردی-توسعه­ای و ازنظر نحوه گردآوری اطلاعات، پژوهشی توصیفی و از نوع پیمایشی محسوب می­شود. در نتایج تحقیق 31مؤلفه، که شامل بررسی محیط خرد و کلان، رفتارشناسی افراد هدف، بررسی تهدید تازه‌واردان، تحولات زیاد بازیگران، سنجش پویایی سیستم، نقاط تماس با مشتری، بررسی پلتفرم‌ها و گذرابودن مزیت های رقابتی، تبیین محتوا، ارائه خدمات و قیمت‌گذاری تبلیغات و رابط­کاربری، ارتقا و بروزرسانی، مقیاس بندی و ابزارهای بازخوردی، سئو و داده‌کاوی، اعتبار کسب‌وکار و برندینگ، مشارکت افراد و همکاری، ارزش ارائه‌شده بالاتر، توسعه افقی، تقویت مشارکت و شبکه‌سازی دارایی و اطلاعاتی و تبلیغاتی استخراج شده و در ادامه نحوه ارتباط این مؤلفه باهم در مدلی فرایندی ارائه گردیده است. در ادامه از مولفه­های استخراج شده، پنج عنصر محتوی استراتژی بازاریابی کسب­وکارهای دیجیتال معرفی شد. %U https://jbmp.sbu.ac.ir/article_100574_01030118dcd96a276196873efc5d6f46.pdf