%0 Journal Article %T تاکسونومی پاسخ‌های رفتاری مصرف‌کنندگان در دوران همه گیری کووید-19 با روش فرا ترکیب %J چشم انداز مدیریت بازرگانی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2251-6050 %A گراوند, عادله %A حیدرزاده, کامبیز %A دهدشتی شاهرخ, زهره %A عبدالوند, محمدعلی %D 2021 %\ 07/23/2021 %V 20 %N 46 %P 89-112 %! تاکسونومی پاسخ‌های رفتاری مصرف‌کنندگان در دوران همه گیری کووید-19 با روش فرا ترکیب %K پاسخ رفتاری مصرف‌کننده %K کوید -19 %K کرونا ویروس %K همه‌گیری %K فرا ترکیب %R 10.52547/jbmp.20.46.89 %X هدف: شیوع همه‌گیری بیماری کووید-19یا کرونا ویروس در سال 2020، آثار چشمگیری بر اقتصاد و سلامت کشورها داشت. هدف این پژوهش بررسی سیستماتیک پاسخ‌های رفتاری مصرف‌کننده در دوران شیوع همه‌گیری کووید-19و ارائه مدل با به‌کارگیری روش فرا ترکیب می‌باشد.روش: با استفاده از روش فراترکیب، ابعاد پاسخ های رفتاری مصرف کننده در دوران همه گیری کووید 19 شناسایی شده است. برای تبیین روش‌شناسی فرا ترکیب رویکرد هفت مرحله‌ای سندلوسکی و باروسو (2007) مورد استفاده قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش، را 986 مقاله علمی منتشرشده در مجلات معتبر در بازه زمانی 2021 – 2019 تشکیل می‌دهد و درنهایت 25 مقاله مورد تحلیل و بررسی نهایی قرار گرفتند.یافته ها: پس از تجزیه و تحلیل مقالات، کدها بر اساس تشابه و دفعات تکرار در سه مفهوم واکنشی، مقابله‌ای و سازگاری دسته‌بندی و 36 کد نیز استخراج شد و درنهایت، نتایج حاصل از تحلیل در قالب مدل مفهومی ارائه گردید. نتیجه: با ترکیب و ادغام پژوهش‌های صورت گرفته مدل جامع در ارتباط با پاسخ‌های رفتاری مصرف‌کننده در دوران شیوع کووید-19ارائه شده است. عواملی از جمله، قرنطینه، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از فناوری ها و رسانه های اجتماعی، منجر به شکل گیری عادات جدید و ترک عادات قدیمی مصرف کنندگان خواهد شد. %U https://jbmp.sbu.ac.ir/article_101647_22461f607bea781f45b4373b7c6a4a7a.pdf