%0 Journal Article %T بررسی تاثیر برند ‌رهبری بر شهرت سازمانی؛ تبیین نقش میانجی مشروعیت‌ سازمانی %J چشم انداز مدیریت بازرگانی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2251-6050 %A شریعت نژاد, علی %A موسوی, سیدنجم الدین %A حسینی, مینا %D 2021 %\ 07/23/2021 %V 20 %N 46 %P 142-167 %! بررسی تاثیر برند ‌رهبری بر شهرت سازمانی؛ تبیین نقش میانجی مشروعیت‌ سازمانی %K واژه‌های کلیدی: برند %K برند رهبری %K مشروعیت سازمانی %K شهرت سازمانی %R 10.52547/jbmp.20.46.142 %X چکیده: بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های امروزی، شهرت و مشروعیت خود را از نام و نشان مدیران و رهبران خود دارند و مدیران این سازمان‌ها از نظر برند رهبری به عنوان یک الگو و نمونه برای دیگر مدیران هستند. در حقیقت، مدیران و رهبرانی که سبک مدیریت و رهبری‌شان به یک برند تبدیل شده است، تاثیر فزاینده‌ای بر شهرت و مشروعیت سازمان تحت امر خود دارند. لذا، پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برند رهبری بر شهرت سازمانی با نقش میانجی مشروعیت سازمان انجام پذیرفت. این پژوهش براساس هدف کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی پیماشی است. جامعه آماری پژوهش، شرکت‌های دانش‌بنیان استان لرستان می‌باشد، با توجه به اینکه حجم جامعه آماری محدود و مشخص می‌باشد، از فرمول نمونه کوکران، نسبت به تعیین حجم نمونه استفاده شد و در سطح اطمینان 95% حجم نمونه برابر 340 نفر تعیین و به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. در پژوهش حاضر برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‌های استاندارد استفاده گردیده‌است که روایی و پایایی آن‌ها با روش اعتبار محتوا و آلفای کرونباخ تایید شد. برای آزمون فرضیات و تحلیل داده‌ها از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار PLSاستفاده شد. نتایج پژوهش مبین آن است که همه فرضیات تایید شده است. %U https://jbmp.sbu.ac.ir/article_101787_0c2a170dc774ccbbd001782ba1159af6.pdf