%0 Journal Article %T طراحی الگوی برندسازی محصولات سبز در صنعت مواد غذایی %J چشم انداز مدیریت بازرگانی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2251-6050 %A میثمی آزاد, صفورا %A حاجیها, علی %A عبدالوند،, محمد علی %A خیری،, بهرام %D 2021 %\ 10/23/2021 %V 20 %N 47 %P 164-188 %! طراحی الگوی برندسازی محصولات سبز در صنعت مواد غذایی %K برندسازی محصولات سبز %K صنعت مواد غذایی %K داده بنیاد %R 10.52547/jbmp.20.47.164 %X هدف: امروزه محیط زیست مساله‌ای حیاتی و مهم برای همه اقشار جامعه است، از این‌رو، هدف این پژوهش طراحی الگوی برندسازی محصولات سبز در صنعت مواد غذایی است. روش: این پژوهش از نوع کیفی با رویکردی استقرایی است که با استفاده از راهبرد پژوهشی نظریه داده‌بنیاد و طرح نظام‏مند استراوس- کوربین به طراحی الگو پرداخته است. جامعه آماری، 15 نفر از مدیران شرکت‏های غذایی دارای برند سبز و اساتید رشته بازرگانی و محیط زیست است که به‌صورت قضاوتی انتخاب و مورد مصاحبه قرار گرفتند.یافته‌ها: یافته‌های حاصل از داده، در سه بُعد شرایط، تعاملات و پیامدها خلاصه شده است. تحقیق بازار و برنامه‏ریزی برند به‌عنوان عوامل علّی؛ آگاهی برند، اعتماد به برند و جایگاه برند نقش پدیده محوری را دارند که تبلیغات و راهبردهای بازاریابی به‌عنوان راهبرد می‏توانند، تحقق پدیده‏ها به پیامدها را تسهیل نمایند. در این میان شرایط اقتصادی، عوامل قانونی، اطلاعات، گروه‏های تاثیرگذار و قوانین حمایتی نقش مداخله‏گر را دارا هستند. نیروهای متخصص، زیرساخت‏های کشاورزی، مسئولیت اجتماعی، ویژگی مصرف‌کنندگان، فرهنگ و اعتبار، عوامل زمینه‏ای هستند که در بستر بحث وجود دارند.نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش نشان‌دهنده آن است که عوامل متعددی به‌صورت چندبُعدی و درهم‌تنیده در اجرای بازاریابی و برندسازی سبز تأثیرگذارند. %U https://jbmp.sbu.ac.ir/article_102081_2091efcd86ec0bbf15977743967a1d99.pdf