%0 Journal Article %T تأثیر شخصیت نام تجاری بر وفاداری مشتریان %J چشم انداز مدیریت بازرگانی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2251-6050 %A مؤتمنی, علیرضا %A مرادی, هادی %A همتی, مین %D 2011 %\ 02/20/2011 %V 9 %N 4 %P - %! تأثیر شخصیت نام تجاری بر وفاداری مشتریان %K شخصیت نام تجاری %K اعتماد %K وفاداری %K رضایت %K ارزش ادراکی %R %X اهمیت نام تجاری و تأثیر آن در فروش محصولات و خدمات به طور فزاینده ای در حال گسترش است و آگاهی از شخصیت نام تجاری و ابعاد آن برای همه مؤسسات حائز اهیمت می باشد. به همین دلیل در تحقیق حاضر به شناسائی ابعاد شخصیتی نام تجاری پرداخته شده و تأثیر شخصیت نام تجاری بر رضایت، ارزش ادراکی، اعتماد و وفاداری به نام تجاری مورد بررسی قرار می دهد. با استفاده از پرسشنامه، نظرات 212 نفر از کاربران شرکت ایرانسل جمع آوری گردید. جهت تحلیل داده ها از تحلیل عاملی و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی چهار بعد را برای شخصیت نام تجاری ایرانسل معرفی می کند. نتایج تحقیق حاکی از تأثیر مثبت و معنی دار شخصیت نام تجاری بر رضایت و ادرزش ادارکی و همچنین تأثیر معنی دار رضایت بر اعتماد و وفاداری، و ارزش ادراکی بر رضایت و وفاداری مشتریان است. لذا، مؤسسات خدماتی باید با تمرکز بر ارتباطات و دستیابی به روابط عمومی اثربخش به ایجاد و حفظ شخصیت نام تجاری مطلوب اقدام نمایند. چرا که ارتباطات نقش حیاتی در خلق و حفظ شخصیت نام تجاری دارد %U https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94379_8b57b8a52c9e7aef678cdbd6e4ca85f3.pdf