%0 Journal Article %T تأثیر هوش هیجانی بر بازاریابی رابطه‌مند %J چشم انداز مدیریت بازرگانی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2251-6050 %A یعقوبی, نورمحمد %A والی زاده اردلان, ارغوان %D 2015 %\ 08/23/2015 %V 14 %N 23 %P 161-178 %! تأثیر هوش هیجانی بر بازاریابی رابطه‌مند %K هوش هیجانی %K بازاریابی رابطه مند %K خودآگاهی %K خودمدیریتی %K آگاهی هیجانی %K مدیریت روابط %R %X هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین هوش هیجانی و بازاریابی رابطه­ مند بر اساس الگوی هوش هیجانی برادبری و گریوز در شعب بانک انصار شهرستان مشهد است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. نمونه مورد مطالعه 152 نفر از میان 250 نفر از کارمندان این بانک و ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه هوش هیجانی برادبری و گریوز و پرسشنامه استاندارد بازاریابی رابطه‌مند راجر بنت است. اعتبار پرسشنامه­ ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه هوش هیجانی 90/0 و برای پرسشنامه بازاریابی رابطه‌مند 816/0 به دست آمده است. تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی و با استفاده از نرم‌افزار SPSS و LISREL انجام گرفته است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که رابطه مثبتی میان هوش هیجانی و بازاریابی رابطه­ مند وجود دارد. همچنین میان ابعاد هوش هیجانی یعنی خودآگاهی، خود مدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط با بازاریابی رابطه­ مند رابطه معنادار و مثبت وجود دارد؛ یعنی هرچقدر میزان هوش هیجانی و میزان ابعاد آن بیشتر باشد گرایش فرد به سبک بازاریابی رابطه­ مند بیشتر خواهد بود %U https://jbmp.sbu.ac.ir/article_95317_cf80175a0c8fee02be7e22b57176a460.pdf