%0 Journal Article %T تأثیر تبلیغات توصیه‌ای بر تصویر ذهنی گردشگران از مقصد گردشگری %J چشم انداز مدیریت بازرگانی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2251-6050 %A حمیدی‌زاده, محمد رضا %A قره چه, منیژه %A هادی‌زاده مقدم, اکرم %A سلیمی‌پور****, سیروس %D 2015 %\ 11/22/2015 %V 14 %N 24 %P 49-67 %! تأثیر تبلیغات توصیه‌ای بر تصویر ذهنی گردشگران از مقصد گردشگری %K گردشگر %K تبلیغات توصیه‌ای %K رفتار مصرف‌کننده %K تصمیم سفر %R %X رفتار گردشگران تحت­تأثیر استنباط آنها از تصویر ذهنی مقصد گردشگری قرار دارد. منابع اطلاعاتی از عوامل شکل‌دهنده تصویر ذهنی از مقصد است؛ بنابراین تبلیغات توصیه‌ای یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند و یک منبع اطلاعاتی مهم و تأثیرگذار بر نگرش­ها و رفتار گردشگران به شمار می‌رود. هدف این پژوهش بررسی تأثیر تبلیغات توصیه­ای گردشگران بر تصویر ذهنی آنها از مقصد و درنتیجه قصد سفر است. جامعه آماری پژوهش، کلیه گردشگران خارجی است که در زمستان 1393 از اصفهان دیدن کرده­اند. نمونه­گیری در دسترس از 450 گردشگر به عمل آمد. برای ­آزمون فرضیه­ها­، از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. تجزیه‌وتحلیل داده­ها با استفاده از نرم‌افزار LISERL انجام شد. یافته­ها نشان می­دهد که تبلیغات ­توصیه­ای بر تصویر ذهنی گردشگران از یک مقصد (با ابعاد شناختی، عاطفی، روانشناختی، منحصربه‌فرد و کلی) و درنتیجه تصمیم گردشگران برای سفر به ایران مؤثر بوده است. درنهایت با توجه به فرضیه­های تائیدشده پیشنهادهای کاربردی و پژوهشی برای مدیران و پژوهشگران ارائه شد %U https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96193_1c45c432e6f5b0e24c401438fda811a8.pdf