%0 Journal Article %T بررسی تاثیر تعاملات مشتری با مشتری بر شاخص‌های مشتری مداری در سایت‌های خرید آنلاین %J چشم انداز مدیریت بازرگانی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2251-6050 %A رنجبرفرد, مینا %A سلیمان پور, الهه %D 2020 %\ 07/22/2020 %V 19 %N 42 %P 64-85 %! بررسی تاثیر تعاملات مشتری با مشتری بر شاخص‌های مشتری مداری در سایت‌های خرید آنلاین %K تعاملات مشتری با مشتری %K شاخص‌های مشتری‌مداری %K سایت‌های خرید آنلاین   %R 10.52547/jbmp.19.42.64 %X < p>پژوهش­‌های متعددی به ارتباط بین بنگاه و مشتری پرداخته است اما مطالعات کمتری به جنبه تعاملات مشتریان با یکدیگر و پیامد­های حاصل از آن به­‌ویژه در سایت­های خرید آنلاین پرداخته است. در تحقیق پیش رو در یک مدل جامع به بررسی اثر تعاملات مشتری با مشتری بر شاخص‌­های مشتری­‌مداری شامل رضایت و تعهد پرداخته شده است. همچنین در این مدل، نقش میانجی متغیر رضایت در رابطه بین تعاملات مشتری با مشتری و وفاداری به علاوه نقش میانجی متغیر تعهد بر رابطه میان تعاملات مشتری با مشتری و متغیرهای همکاری، مشارکت و وفاداری بررسی شده است. در این پژوهش ابتدا بر مبنای مطالعه ادبیات، فرضیه‌­های پژوهش و مدل پژوهش تشکیل شد. سپس 384 نفر از مشتریان فروشگاه­‌های اینترنتی دیجی‌­کالا و بامیلو به روش نمونه­‌گیری در دسترس مورد مطالعه قرار گرفتند. پرسشنامه به­‌صورت اینترنتی توزیع و برای تحلیل داده‌­ها از روش معادلات ساختاری و نرم­‌افزار آموس استفاده شد.یافته­‌های پژوهش نشان داد که تعاملات مشتری با مشتری بر شاخص­‌های رضایت و تعهد تاثیر مستقیم دارد، از طرفی تعهد منجر به همکاری، مشارکت و وفاداری می‌­شود. نتایج این تحقیق با نشان دادن اهمیت و اثرات تعاملات مشتری با مشتری در سایت­‌های خرید آنلاین، مفاهیمی برای مدیران سایت‌های خرید آنلاین و بازاریابان ارائه می­‌کند. %U https://jbmp.sbu.ac.ir/article_97150_55f8c82635c2e2c83adea8753acfaac5.pdf