دانشگاه شهید بهشتی
چشم انداز مدیریت بازرگانی
2251-6050
2645-4149
16
31
2017
11
22
راهبرد فروش برند در صنعت محصولات مصرفی تندگردش
13
30
FA
منیژه
قره چه
دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
ghareche@yahoo.com
احمد
روستا
استادیار مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
roostaahmad@yahoo.com
مسعود
جاویدانی
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی-بازاریابی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران (نویسنده مسئول)
javidani.masoud@gmail.com
شناسایی ماهیت و ابعاد استراتژی فروش، و نیز عوامل اثرگذار بر تصمیمات استراتژیک فروش موفقیت سازمان در حوزه فروش را تضمین و برای سازمان مزیت رقابتی ایجاد خواهد کرد. به همین جهت هدف پژوهش حاضر ارائه الگویی جامع از استراتژی فروش برند و پیشایندهای آن و مکانیزم روابط این پیشایندها با استراتژی فروش است. برای این منظور از نظریه پردازی داده بنیاد استفاده شد و دادهها از طریق مصاحبههای عمیق نیمه ساختاریافته با خبرگان بازاریابی و فروش محصولات مصرفی تندگردش گرد آوری شدند. نمونه گیری به روش نظری انجام شد و پس از 14 مصاحبه کفایت نظری حاصل گردید. نتایج نشان داد که استراتژی فروش برند مشتمل بر شش بعد: سبد مشتریان نهایی، نوع ارتباط با مشتریان واسطه، سبد کانال های فروش، گرایش به برونسپاری فروش، سبد محصولات و سبد بازارها می باشد. همچنین پیشایندهای استراتژی فروش برند در قالب شرایط علی موثر، شرایط مداخله گر، و شرایط زمینه ای شناسایی شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در ادامه و در جهت تکمیل الگو، اقدام واکنشی تدوین استراتژی فروش برند و پیامدهای آن در صنایع محصولات مصرفی تندگردش نیز شناسایی و مورد بحث قرار گرفت.
ابعاد استراتژی فروش,استراتژی فروش برند,پیشایندهای استراتژی فروش,محصولات مصرفی تندگردش,مزیت رقابتی,نظریه پردازی داده بنیاد
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96648.html
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96648_047567865cf156604cc0f0d59eb37896.pdf
دانشگاه شهید بهشتی
چشم انداز مدیریت بازرگانی
2251-6050
2645-4149
16
31
2017
11
22
تأثیر عوامل مؤثر بر پذیرش موبایلبانک در بانک صادرات ایران
31
48
FA
زهره
دهدشتی شاهره
استاد دانشگاه علامه طباطبایی
zdehdashti33@gmail.com
سجاد
عبدالله پور
کارشتاس بانک صادرات ایران
sajad_management@yahoo.com
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر عوامل موثر بر قصد رفتاری و پذیرش موبایل بانک در بانک صادرات ایران براساس یک مدل جامع و جدید است. دادههای مورد نیاز از طریق پرسشنامه که به صورت طیف لیکرت بین 207 نفر از مشتریان بانک در طی زمانی 1 ماه با درنظر گرفتن روش نمونهگیری خوشه ای در دسترس توزیع گردید، جمع آوری شدهاند. لذا این مطالعه از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ محتوی، توصیفی- پیمایشی است. نتایج تحلیل آماری با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS نشان داد که عملکرد مورد انتظار، تلاش مورد انتظار، تأثیر اجتماعی، شرایط تسهیل کننده، ارزش قیمت و اعتماد اولیه تأثیر مثبتی بر قصد رفتاری دارند. همچنین تمایل شخصی به اعتماد و اطمینان ساختاری بر اعتماد اولیه تأثیرگذارند. نتایج همچنین نشان داد که عوامل انگیزه لذت، عادت و شهرت یانک بر قصد رفتاری تأثیری ندارند. همچنین بین شهرت بانک و اعتماد اولیه نیز هیچگونه رابطه ای یافت نشد و در نهایت نتایج نشان داد که قصد رفتاری بر پذیرش موبایل بانک تأثیر مثبتی دارد.
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96662.html
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96662_d9671a3709e45534bb1b5b9affdb0582.pdf
دانشگاه شهید بهشتی
چشم انداز مدیریت بازرگانی
2251-6050
2645-4149
16
31
2017
11
22
تأثیر تناسب شخصیت برند بر نگرش به برند و مؤلفه های ارزش
49
64
FA
علی
اسدی
دانشگاه شهید بهشتی
khazaei110@gmail.com
جواد
خزائی پول
دانشگاه اصفهان
khazaei253@gmail.com
هدی
توکلی
دانشگاه اصفهان
tavakoli_hoda2010@yahoo.com
هدف این پژوهش بررسی بررسی تاثیر تناسب شخصیت برند، نگرش به برند و مولفه های ارزش ادراک شده(شخصی، اجتماعی و کارکردی) می باشد. جامعه آماری این پژوهش، شامل مشتریان بانک های خصوصی در شهر تهران می باشد. ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد بوده است که روایی صوری آن توسط خبرگان و پرسششوندگان مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایای مرکب(CR) محاسبه و تأیید شد. با توجه به روش نمونهگیری که از نوع غیرتصادفی در دسترس بود، پرسشنامه میان 400 نفر از مشتریان بانک ها توزیع شد. از این تعداد 352 پرسشنامه جمع آوری و از طریق روش حداقل مربعات جزئی که یکی از روشهای مدلسازی معادلات ساختاری میباشد، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای این منظور از نرمافزارهای SPSS20 وSmartPLS2.0 استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که بین تناسب شخصیت برند، نگرش به برند و مولفه های ارزش ادراک شده روابط معناداری برقرار است. با توجه به یافته ها می توان گفت که آزمون مدل پیشنهادی این پژوهش منجر به درک بهتری از مکانیسم های بازاریابی می گردد که مبنای قابل قبول برای حفظ و افزایش ارزش اداراک شده مشتریان نسبت به خدمات بانکی است.
تناسب شخصیت برند,نگرش به برند ارزش ادراک شده,صنعت بانکداری,مشتریان
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96666.html
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96666_a0fda01ffe1d21cd9affdbc615c541c3.pdf
دانشگاه شهید بهشتی
چشم انداز مدیریت بازرگانی
2251-6050
2645-4149
16
31
2017
11
22
تأثیر نوآوری بازاریابی بر رقابتپذیری برند با تبیین نقش
65
82
FA
مهدی
دهقانی سلطانی
دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان
ma.dehghani@semnan.ac.ir
داود
فیض
دانشیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان
d.feiz@semnan.ac.ir
علیرضا
موتمنی
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی
ar_motameni@yahoo.com
اسداله
کردنائیج
دانشیار دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس
akord@modares.ac.ir
عظیم
زارعی
دانشیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان
azimzarei22@semnan.ac.ir
رقابتپذیری برند از جمله موضوعات مهمی است که طی سالهای اخیر در ادبیات مدیریت و بازاریابی مورد تأکید قرار گرفته است. در دنیای امروز، گسترش بازار صنایع غذایی از یک سو و افزایش رقابتپذیری بین شرکتها و توقع مشتریان از سوی دیگر، شرکتهای غذایی را ترغیب کرده تا به ایجاد یک برند قوی در بازارهای رقابتی امروز مبادرت ورزند. پژوهش حاضر با هدف مطالعه و بررسی تأثیر نوآوری بازاریابی بر رقابتپذیری برند از طریق نقش میانجی فرصتطلبی فناورانه در میان شرکتهای صادرکننده برتر محصولات صنایع غذایی انجام پذیرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده که برای روایی آن از روایی صوری و سازه و همچنین برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد. از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری برای بررسی فرضیهها و تأیید مدل مفهومی تحقیق استفاده شده است. نتایج مدل آماری نشان میدهد، مدل پیشنهادی برازنده دادهها میباشد و نوآوری بازاریابی و فرصتطلبی فناورانه تأثیر مثبت معناداری بر رقابتپذیری برند دارد، این در حالی است که فرصتطلبی فناورانه در رابطه فوق نقش میانجی دارد.
نوآوری بازاریابی,رقابتپذیری برند,فرصتطلبی فناورانه,برنامه راهبردی صنعت غذایی
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96698.html
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96698_47cc7a6b56b2d3b0952661c2905d9876.pdf
دانشگاه شهید بهشتی
چشم انداز مدیریت بازرگانی
2251-6050
2645-4149
16
31
2017
11
22
رتبه بندی کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان در نمایشگاه
83
102
FA
یاسر
سبحانی فرد
دانشگاه علم و صنعت ایران
sobhanifard@gmail.com
سعید
چراغعلی
کارشناسی ارشد دانشگاه امام صادق
saeed.cheraghali@yahoo.com
سید محمد حسین
حسینی
دانشجوی دکتری دانشگاه شهید بهشتی
ir.hoseyni110@gmail.com
سید محمد مهدی
مهدی خواه
کارشناسی ارشد دانشگاه امام صادق
mahdikhahseyed@gmail.com
نمایشگاه کتاب تهران با بهبود کیفیت خدماتی که به بازدیدکنندگان خود ارائه میدهد علاوه بر خدمتی که میتواند به فرهنگ کشور نماید میتواند این خدمت را از طریق حفظ تعداد بازدیدکنندگان، جذب بازدیدکنندگان جدید، افزایش سطح فعالیتهای نمایشگاه کتاب و غیره گسترش دهد. در این تحقیق پس از مرور ادبیات موضوعی در زمینه کیفیت خدمات مشتریان با استفاده از نقطه نظر مدل گرونوز 2 شاخص برای کیفیت فنی و 13 شاخص برای کیفیت وظیفهای خدمات ارائه شده در نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده است. شاخصهای فوق با ساختار مفروض از طریق تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرارگرفته و با آزمون فرض اختلاف میانگین دو جامعه مشخص شد که بازدیدکنندگان در 14 شاخص از 15 شاخص مورد نظر از خدمات ارائه شده رضایت ندارند. انجام تحلیل فریدمن نیز نشان داد که در میان این شاخصها بدترین شاخص بازدیدکنندگان قیمت و تخفیف نامناسب در نمایشگاه بوده و مهمترین انگیزه افراد برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران نیز بازدید از کتب و اطلاع از آخرین تحولات در بازار کتاب میباشد.
کیفیت خدمات,رضایت مشتریان,نمایشگاه کتاب تهران- انگیزه
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96706.html
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96706_bd9403483e21fe3d7231ab375ee03753.pdf
دانشگاه شهید بهشتی
چشم انداز مدیریت بازرگانی
2251-6050
2645-4149
16
31
2017
11
22
تأثیر محتوای احساسی پیام های تبلیغاتی بر نیات خرید کودک:
103
118
FA
مهدی
خادمی گراشی
0000-0002-5150-2866
موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
mehdikhademi@gmail.com
مهناز
نوروزی
موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
m.nowroozi92@gmail.com
این مطالعه به اثرات الگوهای ارتباطی خانواده (FCP) در سبک های تصمیم گیری مصرف کننده کودکان و نفوذ در تصمیم گیری خرید خانواده بر رابطه بین محتوای احساسی پیام و نیت رفتاری خرید درکودکان بررسی شده است. این تحقیق به لحاظ هدف ، کاربردی و به لحاظ روش توصیفی- پیمایشی است. تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش با نرم افزار 21 Spss از روش رگرسیون سلسله مراتبی چندگانه استفاده شده است. یافته ها حاکی از آن است که محتوای احساسی پیام بر نیت رفتاری خرید و همچنین سبک ارتباطی خانواده بر رابطه بین محتوای احساسی پیام و نیت رفتاری خرید تأثیر مثبت و معنی داری دارد اما این سبک ارتباطی رابطه موجود را تعدیل نمی کند. از طرفی احساس لذت و انگیختگی پیام هر یک به عنوان ابعاد محتوای احساسی پیام بر وفاداری به خرید که تنها بعد نیت رفتاری می باشد اثر مثبتی دارند. نتایج حاصل نشان می دهد که سبک ارتباطی مفهوم گرا / اجتماعی گرا تنها رابطه ی بین احساس لذت پیام و وفاداری به خرید را تعدیل می کند وشدت این رابطه را افزایش می دهد.
محتوای احساسی پیام,سبک ارتباطی خانواده,نیت رفتاری خرید
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96643.html
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96643_8e91189e6102d31e381727b472e5bcb6.pdf
دانشگاه شهید بهشتی
چشم انداز مدیریت بازرگانی
2251-6050
2645-4149
16
31
2017
11
22
صدای کارمند: بمب ساعتی یا سفیران برند؟ (بررسی اثر صدا بر تعهد کارمندان)
119
139
FA
زینب
میرزایی
پژوهشگر شرکت اندیشه پردازان پارنا پارسیا.
mirzaeizeynab68@gmail.com
عادل
آذر (نویسنده مسئول)
0000-0003-2123-7579
استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران
azara@modares.ac.ir
سید حمید
خداداد حسینی
0000-0001-7435-3632
استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران
khodadad@modares.ac.ir
محمد مهدی
جواهری
کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایران.
javaheripaka@gmail.com
سازمانها به طور فزایندهای به افراد و کارمندانی نیاز دارند که ایدههای جدید خود را بیان کنند و پیشنهادهای ارزشمندی را به منظور پاسخ به تغییرهای محیط پویای کسب و کار ارائه دهند. کارمندان اغلب ایدهها، اطلاعات و نظرهای سازندهای جهت بهبود کار و سازمان خود دارند. آنها گاهی با صدا، ایدهها و نظرهای خود را بیان میکنند و گاهی سکوت کرده و از ابراز نظرهایشان خودداری میکنند. هدف از این مقاله ارائه الگویی است که در آن، چهار نوع مختلف از صدا (حمایتی، سازنده، دفاعی و مخرب) و رابطه آنها با تعهد کارمندان شناسایی شود. این پژوهش کاربردی بوده و دادههای مورد نیاز از طریق توزیع پرسشنامه بین 373 نفر از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز جمع آوری شده است. جهت بررسی روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و همگرا و برای پایایی آن از روش آلفای کرونباخ (86/0) استفاده شده است. برای آزمون فرضیهها از روش الگوسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از ارتباط بین چهار نوع صدای کارمند و تعهد آنها به برند است. همچنین این تحقیق نشان داد که تعهد کارمندان بر ارزش ویژه برند از دید آنها اثر دارد.
انواع صدای کارمندان,تعهد به برند,ارزش ویژه برند از دیدگاه کارمندان,سفیران برند
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96646.html
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96646_cc1b80c16f43279cf7691b9a1ee88a2d.pdf