TY - JOUR ID - 100698 TI - رابطه بازی‌وارسازی با کیفیت تجربه کاربری با تعدیل‌گری استراتژی‌های قیمت‌گذاری در پلتفرم‌ها JO - چشم انداز مدیریت بازرگانی JA - JBMP LA - fa SN - 2251-6050 AU - خلیل نژاد, شهرام AU - قنبری, میلاد AU - رضائیان آستانه, محدثه AD - دانشگاه علامه طباطبائی Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 19 IS - 43 SP - 98 EP - 118 KW - بازی‌وارسازی KW - کیفیت تجربه کاربری KW - استراتژی‌های قیمت‌گذاری KW - پلتفرم DO - 10.52547/jbmp.19.43.98 N2 - هدف: پژوهش پیش رو به دنبال آن است که نشان دهد کیفیت تجربه کاربری پلتفرم‌ها تا چه میزان تحت تأثیر بازی‌وارسازی و استراتژی قیمت‌گذاری آن‌ها است.روش: جامعه آماری این پژوهش شامل 114 پلتفرم ایرانی و خارجی و نمونه آماری شامل 88 پلتفرم بر اساس رتبه‌بندی آلکسا است. برای تحلیل داده‌ها از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و از نرم‌افزار SMART-PLS3 استفاده شده است.یافته‌ها: نتایج حاصل حاکی از این است که بازی‌وارسازی اثر مثبت و معناداری بر روی کیفیت تجربه کاربری ندارد. و طبق بررسی‌های انجام شده تاثیر تعدیلی استراتژی‌های قیمت‌گذاری بر رابطه بین بازی‌وارسازی و کیفیت تجربه کاربری تایید شد.نتیجه‌گیری: استفاده از ابزار بازی‌وارسازی در پلتفرم‌ها به خودی خود باعث بهبود و یا افزایش کیفیت تجربه کاربری نمی‌شود. پلتفرم‌ها و شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که مدل کسب و کار پلتفرمی دارند در صورتی می‌توانند از بازی‌وارسازی برای افزایش کیفیت تجربه کاربری استفاده کنند که از استراتژی‌های قیمت‌گذاری مناسب و صحیحی استفاده کنند. UR - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_100698.html L1 - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_100698_2558f117c8d4089596fe7d1d0cc15979.pdf ER -