TY - JOUR ID - 102342 TI - طراحی مدل رفتار هم آفرینی برند با مشتری با تاکید بر پیش آیندها، عوامل و پس آیندها JO - چشم انداز مدیریت بازرگانی JA - JBMP LA - fa SN - 2251-6050 AU - دهدشتی شاهرخ, زهره AU - ناصحی فر, وحید AU - ترکستانی, محمد صالح AU - اسلامی پناه, ملیحه AD - دانشیار، عضو گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، تهران، ایران AD - دانشیار گروه مدیریت دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی AD - هیئت علمی و استادیار دانشگاه علامه طباطبایی AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران. Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 21 IS - 49 SP - 71 EP - 94 KW - هم‌آفرینی برند KW - رفتار هم‌آفرینی KW - مطالعه کیفی KW - فراترکیب KW - سازمان DO - 10.52547/jbmp.21.49.71 N2 - چکیدههدف: توجه به برند و ابعاد متفاوت آن از گذشته تا امروز مورد توجه پژوهشگران قرار داشته است. در بازارهای رقابتی امروز برندهایی توانستند ماندگار شوند که با ارتباط سازنده با مشتریان از نظرات آنها بهره بردند. هدف این پژوهش طراحی مدل رفتار هم آفرینی برند با مشتری است.روش: این پژوهش از حیث هدف توسعه ای کاربردی و رویکرد مطالعاتی آن کیفی و از نظر ماهیت اکتشافی است. در این پژوهش از روش فراترکیب برای طراحی مدل استفاده شده است.یافته ها : با بررسی پژوهش های پیشین در هفت مرحله فرآیند فراترکیب و دسته بندی و تجزیه و تحلیل پژوهش ها در قالب 3 مقوله، 10 مفهوم و 37 کد، مدل رفتار هم آفرینی برند شامل پیش آیندها، عوامل رفتار هم آفرینی و پس آیندها ارائه گردید.نتایج: نتایج نشان داد امروزه مشتریان می‌توانند ایده‌هایی را خلق کنند که از جذابیت تجاری بالایی برخوردار باشد و به نوعی شریک تجاری بنگاه شوند و به این شکل نیازهای گسترده مشتریان برآورده میشود. UR - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_102342.html L1 - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_102342_d05059edd54ae21fee5e1175b635d5fe.pdf ER -