TY - JOUR ID - 94339 TI - ارزیابی تأثیر برند بر وفاداری مشتریان صنعتی JO - چشم انداز مدیریت بازرگانی JA - JBMP LA - fa SN - 2251-6050 AU - سیدجوادین, سیدرضا AU - امینی, علیرضا AU - امینی, زهرا AD - دانشگاه تهران AD - دانشگاه تهران، پردیس قم AD - دانشگاه الزهرا Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 9 IS - 3 SP - EP - KW - علایم تجاری KW - وفاداری مشتری KW - بازاریابی صنعتی DO - N2 - وفاداری مشتری از جمله مؤلفه هایی است که بازاریابی رابطه مند به ویژه در بازار صنعتی امروزه به آن تأکید قابل توجهی میکند. یکی از عواملی که در شکل گیری این وفاداری نقش دارد علایم تجاری شرکتهاست. از اینرو پژوهش حاضر به بررسی رابطه وفاداری مشتریان با عوامل مؤثر از علایم تجاری پرداخته است. به منظور تحقق این هدف، بر اساس مدل مفهومی تحقیق رابطه رضایتمندی، ارزش، مقاومت برابر تغییر، احساس، اعتماد، و ارزش ویژه برند با وفاداری مشتری فرضیه سازی و اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه به صورت تصادفی در جامعه آماری مراکز عرضه کننده خدمات زیراکس و چاپ در مناطق 22 گانه تهران با حجم نمونه 150 مرکز جمع آوری شد و با استفاده از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که ارزش ویژه برند و اعتماد، مهمترین عامل اثر گذار درالگوهای رفتاری و نگرشی وفاداری مشتری را هستند. ضمن اینکه عوامل اثر گذار بین وفاداری رفتاری در مقابل وفاداری نگرشی ممکن است در زمینه های تحقیقاتی مختلف، متفاوت باشد. UR - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94339.html L1 - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_94339_f672467d30a115a5ebff11149e4b9c92.pdf ER -