TY - JOUR ID - 95651 TI - تدوین الگوی مدیریت ارتباط با دانشجو در دانشگاه‌های ایران JO - چشم انداز مدیریت بازرگانی JA - JBMP LA - fa SN - 2251-6050 AU - سهرابی, بابک AU - حسن‌زاده, علیرضا AU - خانلری, امیر AU - اسکویی, سید وحید AD - دانشگاه تهران AD - دانشگاه تربیت مدرس AD - موسسه عالی بانکداری ایران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 14 IS - 22 SP - 69 EP - 84 KW - مدیریت ارتباط با دانشجو KW - مدیریت ارتباط با مشتری KW - نظریه برخاسته از داده‌ها KW - کدگذاری KW - دانشگاه DO - N2 -      در حال حاضر در بیشتر دانشگاه‌ها مشکلات زیادی در رابطه با فرایندهای مدیریت ارتباط با دانشجو به چشم می‌خورد و دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشگاه در طول چرخه عمر کاری خود با آن مشکلات روبرو هستند. همواره در دانشگاه‌ها به این مشکلات اشاره شده و بودجه‌های کلانی جهت خرید، توسعه و یا بهبود این سیستم‌ها هزینه گردیده است ولی متأسفانه بسیاری از مشکلات یا برطرف نشده‌اند و یا صرفاً مقداری از شدت آن‌ها کاسته شده است. بدین منظور پژوهشی صورت پذیرفت تا الگویی جهت مدیریت ارتباط با دانشجویان ارائه داده و این مسئله را بررسی و مرتفع نماید. در این پژوهش از روش کیفی نظریه مبتنی بر داده‌ها استفاده شده و جهت توسعه الگو با خبرگان مصاحبه صورت پذیرفته است. کدگذاری باز، محوری و گزینشی و رسیدن به کفایت بلوغ‌یافتگی داده‌ها و یافته‌ها از طریق نمونه‌گیری نظری مراحل توسعه این الگو را تشکیل می‌دهند. این مقاله بعد از معرفی اجمالی از پیشینه پژوهش، روش پژوهش و مراحل کدگذاری را شرح داده و در انتها ضمن جمع‌بندی و معرفی ذی‌نفعان و استفاده‌کنندگان از این الگو، جهت ادامه و توسعه این پژوهش پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد. UR - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_95651.html L1 - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_95651_cd4ed4d77f99816e5559ac2cb56a3e49.pdf ER -