TY - JOUR ID - 96326 TI - عوامل مؤثر بر نگرش و قصد خرید برندهای لوکس JO - چشم انداز مدیریت بازرگانی JA - JBMP LA - fa SN - 2251-6050 AU - دهدشتی شاهرخ, زهره AU - احمدی, محمد مهدی AD - * دانشیار، دانشگاه علامه طباطبایی (نویسنده مسئول). AD - ** دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی. Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 15 IS - 26 SP - 69 EP - 88 KW - نگرش مصرف‌کنندگان KW - عوامل اجتماعی KW - عوامل مربوط به برند KW - عوامل شخصیتی KW - قصد خرید کالاهای لوکس KW - آدیداس DO - N2 - چکیده     در پژوهش حاضر، تأثیر همزمان سه عامل اجتماعی، شخصیتی و برند بر نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به برند لوکس «آدیداس» و تأثیر این نگرش بر قصد خرید محصول­های این برند بررسی می‌شود. پژوهش حاضر از این نظر مهم است که در مبانی نظری نگرش، تأثیر همزمان سه عامل اجتماعی، شخصیتی و برند بر نگرش کمتر سنجیده شده است. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، مصرف‌کنندگان کالاهای لوکس «برند آدیداس» در شهر تهران هستنند که 420 نفر به‌صورت خوشه‌ای در‌دسترس انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار لیزرل 8/8 و مدل‌سازی معادلات ساختاری تحلیل شدند. یافته­ها نشان می­دهد که عوامل شخصیتی و عوامل اجتماعی بر نگرش تأثیر گذار هستند. عوامل مربوط به برند بر کیفیت ادراک‌شده و کیفیت ادراک‌‎شده بر نگرش مصرف‌کنندگان و درنهایت بر قصد خرید آنان تأثیرگذار است. UR - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96326.html L1 - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96326_6e65a7ba1fbc1bf7301a74eebd9cbaee.pdf ER -