TY - JOUR ID - 96342 TI - الگوی تأثیر سبک بازاریابی و نظام‌های محیطی بازاریابی بر عملکرد صادراتی JO - چشم انداز مدیریت بازرگانی JA - JBMP LA - fa SN - 2251-6050 AU - کرمپور, عبدالحسین AU - وحید مقدم, امیر AD - * استادیار، دانشگاه صنعتی مالک اشتر AD - ** دانشجوی کارشناسی ارشد، موسسه عالی آموزش پژوهش مدیریت و برنامه ریزی (نویسنده مسئول). Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 15 IS - 26 SP - 105 EP - 120 KW - سبک بازاریابی KW - نظام‌های محیطی بازاریابی KW - صنعت سنگ‌های تزیینی KW - عملکرد صادراتی DO - N2 - کیده     هدف پژوهش حاضر، طراحی و تبیین الگویی برای ارزیابی تأثیر سبک بازاریابی و نظام‌های محیطی بازاریابی بر عملکرد بازارهای هدف صادراتی در صنعت سنگ‌های تزئینی کشور است. در این مطالعه، پژوهشگر با استفاده از رویکرد منابع، روابط بین اجزای الگو که شامل سبک بازاریابی، نظام‌های محیطی بازاریابی و عملکرد صادراتی در بازارهای هدف صنعت سنگ‌های تزئینی است را بررسی می­کند. الگوی مفهومی پژوهش حاضر 3 عنصر عمده در مدیریت بازاریابی بین‌المللی را با هم ادغام می‌کند. روش پژوهش از نوع توصیفی و از شاخه پیمایشی و شیوه گردآوری داده‌ها پرسشنامه است. بررسی ‌و تحلیل داده­های پرسشنامه پژوهش نیز با استفاده از فنون تحلیل عاملی و مدل‌سازی معادلات ساختاریافته اصلاح و پس از تعدیل، تأیید شد. بر اساس نتایج ، تأثیر نظام‌های محیطی بازاریابی 63/0 نسبت به سبک بازاریابی 29/0 بر عملکرد صادراتی بیشتر است و همچنین از نظر ابعاد شکل‌دهنده سازه‌های اصلی پژوهش، بُعد مشوق‌های صادراتی بیشترین اثر را بر عملکرد صادراتی دارد. UR - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96342.html L1 - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96342_72ea4fcebeeb84461e625ba793d20a64.pdf ER -