TY - JOUR ID - 96511 TI - تأثیر اینرسی دانش و شدت کارآفرینی بر عملکرد برند JO - چشم انداز مدیریت بازرگانی JA - JBMP LA - fa SN - 2251-6050 AU - اصانلو, بهاره AU - خدامی, سهیلا AD - * استادیار، دانشگاه خوارزمی (نویسنده مسئول). AD - ** استادیار، دانشگاه خوارزمی.. Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 15 IS - 28 SP - 45 EP - 62 KW - اینرسی دانش KW - شدت کارآفرینی KW - یادگیری سازمانی KW - نوآوری سازمانی KW - عملکرد برند DO - N2 -      درک یک مدیر از محیط، ظرفیت تأثیرگذاری بر راهبرد­ها و رفتارهای سازمانی مختلفی را دارد؛ به‌خصوص ادراک­هایی که محرک رویکردهای یادگیری سازمانی و کارآفرینی مبتنی بر راهبرد بازاریابی است. سازمان­هایی که در یک محیط رقابتی فعالیت می­کنند، تمایل دارند روش­های نوآورانه­ای را برای اجرای فعالیت­های ایجادکننده ارزش دنبال کنند که مستلزم توسعه قابلیت­های یادگیری است. مبنای یادگیری، دانش است. هنگام مواجه با مشکل­ها، افراد برای دستیابی به راهکار معمولاً به دانش و تجربه گذشته خود رجوع می­کنند. این راهبرد حل مشکل روتین، «اینرسی دانش» نام دارد. هدف پژوهش حاضر مفهوم­سازی اینرسی دانش و شدت کارآفرینی و بررسی تأثیر این عوامل بر عملکرد برند سازمان است. این پژوهش با رویکردی ترکیبی عوامل درون­سازمانی و برون­سازمانی مؤثر بر عملکرد برند سازمان را بررسی کرده است. به این منظور از میان سازمان­های فعال در صنعت فناوری اطلاعات، 210 نمونه بر اساس تعریف جکسون و به روش نمونه­گیری طبقه­ای انتخاب شد. روش پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت توصیفی-پیمایشی است و از پرسشنامه برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده شده است. نتایج تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات با استفاده از روش معادلات ساختاری نشان داد که نوآوری سازمانی و قابلیت یادگیری سازمانی در سه بُعد یادگیری متمرکز بر بازار، یادگیری متمرکز بر رابطه و یادگیری متمرکز داخلی، نقش میانجی را در ارتباط میان اینرسی دانش و شدت کارآفرینی با عملکرد برند ایفا می­کنند. UR - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96511.html L1 - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96511_15d0efafe6f6e068a4c2f29924c8863d.pdf ER -