TY - JOUR ID - 96531 TI - عوامل مؤثر بر تمایل مصرف‌کنندگان به خرید بیشتر در صنعت بیمه JO - چشم انداز مدیریت بازرگانی JA - JBMP LA - fa SN - 2251-6050 AU - جلالی, سید مهدی AU - منصوری, اعظم AD - * استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد فیروزکوه (نویسنده مسئول). AD - ** کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد فیروزکوه. Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 16 IS - 29 SP - 111 EP - 124 KW - کیفیت خدمات KW - ارزش ادراک‌شده KW - رضایت مشتری KW - تصویر ذهنی KW - تمایلات رفتاری DO - N2 -      پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر کیفیت خدمات، ارزش ادراک­شده، رضایت مشتری و تصویر ذهنی بر تمایلات رفتاری مصرف­کنندگان صورت گرفته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری داده­ها جزو پژوهش­های توصیفی - پیمایشی است که بر روی نمونه­ای 517 نفری از مشتریان «بیمه ایران» در شهرستان بجنورد انجام گرفت. ازجمله محدودیت­های این پژوهش هزینه‌بر­بودن و در­دسترس­نبودن تمام مشتریان صنعت بیمه است. در این پژوهش 9 فرضیه بررسی شد که در نتایج تحلیل عاملی تأییدی و مدل­یابی معادلات ساختاری، دو فرضیه که تأثیر کیفیت خدمات بر تمایلات رفتاری و همچنین تأثیر ارزش ادراک­شده بر تصویر شرکت را بررسی می­کردند، رد شدند. از کاربردهای مدیریتی پژوهش، بررسی تأثیر کیفیت خدمات و ارزش ادراک ­شده و چگونگی تأثیر آن بر رضایت مشتری، تصویر شرکت و تمایلات­ رفتاری مصرف­کنندگان است که کاربردهای بسیاری در صنایع و سازمان­ها دارد. نوآوری پژوهش، بررسی مدل ارائه­شده با این حجم از متغیرها است که نشان می­دهد ارائه خدمات با کیفیت بالا و ارزش ایجاد شده برای مشتری به خوبی می­تواند به رضایت زیاد مشتری منجر شود؛ بنابراین تصویر ذهنی ایجاد­شده از شرکت را تحت­تأثیر قرار می­دهد و باعث حفظ مشتریان می­شود. UR - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96531.html L1 - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96531_8d76f63f572972d4d2f94a0644d68502.pdf ER -