TY - JOUR ID - 96840 TI - تاثیر شبکه‌های کسب و کار بر کسب مزیت رقابتی پایدار JO - چشم انداز مدیریت بازرگانی JA - JBMP LA - fa SN - 2251-6050 AU - خداداد حسینی, سید حمید AU - شاه طهماسبی, اسماعیل AD - تربیت مدرس AD - دانشگاه شهید بهشتی Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 17 IS - 33 SP - 51 EP - 66 KW - مزیت رقابتی پایدار KW - شبکه‌های کسب و کار KW - پویایی محیطی DO - N2 - هدف تحقیق حاضر تحلیل تاثیر شبکه­های کسب و کار بر مزیت رقابتی پایداربا توجه به متغیرهای میانجی و تعدیلگر در شرکت­های مستقر در پارک­های علم و فناوری کشور می­باشد. برای این منظور از روش تحقیق توصیفی همبستگی و ابزار پرسشنامه استفاده شده است. با توجه به استفاده از سازه­های سازنده و انعکاسی در پرسشنامه تحقیق، برای بررسی پایایی و روایی در سطح معرف و سازه روش­های مختلفی استفاده شده است. تعداد نمونه آماری بر اساس روش جامعه نامحدود کوکران 364 مورد مشخص و با روش نمونه گیری چند سطحی پرسشنامه ها توزیع گردید. نتایج نشان تاثیر گذاری بالای نواوری سازمانی و شبکه­های کسب و کار بر مزیت رقابتی پایدار دارد. همچنین بررسی ارقام میانگین نشان از ضعف در  شبکه­های کسب و کار نسبت به دیگر متغیرهای تحقیق دارد. پیشنهاد اصلی تحقیق توجه و توسعه شبکه­های مدیریتی و سازمانی این شرکت­ها و همچنین برنامه­ریزی در شاخصهای شکل دهنده­ی بازارگرایی و نواوری سازمانی می­باشد. UR - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96840.html L1 - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96840_37afc3a5461dc028d917577e6647961d.pdf ER -