TY - JOUR ID - 96910 TI - فهم چرایی بروز تغییرات استراتژیک از منظر فرآیند ساخت دستور کار در سازمان JO - چشم انداز مدیریت بازرگانی JA - JBMP LA - fa SN - 2251-6050 AU - عابدین, بهاره AU - کرد نائیج, اسد ا.. AD - * استادیار، دانشگاه مازندران. AD - ** استاد، دانشگاه تربیت مدرس (نویسنده مسئول). Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 17 IS - 34 SP - 131 EP - 156 KW - دستور کار استراتژیک KW - تغییرات استراتژیک KW - نظریه داده بنیاد DO - N2 - با این پیش­فرض که تغییرات استراتژیک، اشاره به آن دسته از تغییراتی در سازمان دارند که مبانی و اصول سازمان و جهت­گیری آن­را در راستای اهداف اساسی، تحت‌تأثیر قرار می­دهند، می­توان گفت که با درک فرآیند ساخت دستور کار استراتژیست­ها در سازمان، مبنایی برای فهم این موضوع فراهم می­شود که چگونه زمینه بروز تغییرات استراتژیک در سازمان­ها، ایجاد می­شود. پژوهش حاضر، به دنبال آن است تا با کشف فرآیند ساخت دستور کار استراتژیک سازمان، دریچه تازه­ای برای شناخت عوامل تأثیرگذار بر تغییرات استراتژیک بگشاید. به­منظور دست­یابی به این هدف، راهبرد پژوهشی داده بنیاد، به­کار گرفته شده است. داده­های کیفی پژوهش، حاصل مصاحبه­های عمیق صورت گرفته با 19 نفر از خبرگان صنعت بانک­داری است. نتایج این مطالعه نشان می­دهند که مواردی چون گفتمان­های استراتژیکی که در سازمان رخ می­دهد، بافت مدیریتی و ویژگی­های سازمان، پارازیت­های موجود در عرصه شکل‌گیری مسایل و فرآیندهای معنابخشی به موضوعات و ...، زمینه بروز تغییرات سازمانی را فراهم می­سازند UR - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96910.html L1 - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96910_fed584c8fdaf8f9aafe926153af9039f.pdf ER -