TY - JOUR ID - 97143 TI - تحلیل الگوی مهارت برند بر عملکرد برند در شرکت های فعال در بورس فلزات فولادی JO - چشم انداز مدیریت بازرگانی JA - JBMP LA - fa SN - 2251-6050 AU - حق وردی زاده, فاطمه AU - کاظمی, َعلی AU - انصاری, آذرنوش AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه اصفهان AD - دانشیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان AD - عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 19 IS - 42 SP - 39 EP - 62 KW - مهارت برند KW - عملکرد برند KW - عملکرد صادراتی برند KW - حاکمیت دولت DO - 10.52547/jbmp.19.42.39 N2 - هدف این پژوهش آزمون الگوی طراحی شده مهارت برند در شرکت های فعال در حوزه بورس فلزات فولادی ایران است. روابط میان اجزای الگو با استفاده از روش آمیخته اکتشافی تبیین شده است. به علت نامحدود بودن جامعه آماری تعداد 384 نفری از مشتریان شرکت های فعال در بورس فلزات انتخاب و پرسشنامه پژوهشگر ساخته مستخرج از مرحله کیفی پژوهش جمع آوری شد. در بخش کیفی پژوهش عوامل ایجادکننده مهارت برند در سه طبقه عوامل ویژگی های کارکردی برند، بازارمحوری و قابلیت بازاریابی؛ عوامل زمینه ای شامل حاکمیت دولت و نقش و مشکلات صادرات؛ و در نهایت پیامدها یا عملکرد مهارت برند در چهار طبقه ارزش ویژه برند، عملکرد بازاری برند، عملکرد مالی برند، عملکرد صادراتی برند دسته بندی شد. بخش کمی پژوهش نشان داد که ویژگی های کارکردی برند به میزان (55/0)، بازارمحوری به میزان (57/0)، قابلیت بازاریابی به میزان (66/0)، حاکمیت دولت به میزان (74/۰)  بر مهارت برند و مهارت برند بر ارزش ویژه برند به میزان (66/0)، عملکرد بازاری برند به میزان (87/0)، عملکرد مالی به میزان (62/0)، عملکرد صادراتی به میزان (83/0) تأثیرگذار هستند. همچنین مشکلات و نارسایی های صادرات به میزان (86/۰-) به صورت منفی بر مهارت برند تأثیر دارند. UR - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_97143.html L1 - https://jbmp.sbu.ac.ir/article_97143_32b6d2afb8e296a0e93454770a5d05c5.pdf ER -