2024-03-29T14:43:53Z
https://jbmp.sbu.ac.ir/?_action=export&rf=summon&issue=14058
چشم انداز مدیریت بازرگانی
چشم انداز بازرگانی
2251-6050
2251-6050
1396
16
31
راهبرد فروش برند در صنعت محصولات مصرفی تندگردش
منیژه
قره چه
احمد
روستا
مسعود
جاویدانی
شناسایی ماهیت و ابعاد استراتژی فروش، و نیز عوامل اثرگذار بر تصمیمات استراتژیک فروش موفقیت سازمان در حوزه فروش را تضمین و برای سازمان مزیت رقابتی ایجاد خواهد کرد. به همین جهت هدف پژوهش حاضر ارائه الگویی جامع از استراتژی فروش برند و پیشایندهای آن و مکانیزم روابط این پیشایندها با استراتژی فروش است. برای این منظور از نظریه پردازی داده بنیاد استفاده شد و دادهها از طریق مصاحبههای عمیق نیمه ساختاریافته با خبرگان بازاریابی و فروش محصولات مصرفی تندگردش گرد آوری شدند. نمونه گیری به روش نظری انجام شد و پس از 14 مصاحبه کفایت نظری حاصل گردید. نتایج نشان داد که استراتژی فروش برند مشتمل بر شش بعد: سبد مشتریان نهایی، نوع ارتباط با مشتریان واسطه، سبد کانال های فروش، گرایش به برونسپاری فروش، سبد محصولات و سبد بازارها می باشد. همچنین پیشایندهای استراتژی فروش برند در قالب شرایط علی موثر، شرایط مداخله گر، و شرایط زمینه ای شناسایی شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در ادامه و در جهت تکمیل الگو، اقدام واکنشی تدوین استراتژی فروش برند و پیامدهای آن در صنایع محصولات مصرفی تندگردش نیز شناسایی و مورد بحث قرار گرفت.
ابعاد استراتژی فروش
استراتژی فروش برند
پیشایندهای استراتژی فروش
محصولات مصرفی تندگردش
مزیت رقابتی
نظریه پردازی داده بنیاد
2017
11
22
13
30
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96648_047567865cf156604cc0f0d59eb37896.pdf
چشم انداز مدیریت بازرگانی
چشم انداز بازرگانی
2251-6050
2251-6050
1396
16
31
تأثیر عوامل مؤثر بر پذیرش موبایلبانک در بانک صادرات ایران
زهره
دهدشتی شاهره
سجاد
عبدالله پور
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر عوامل موثر بر قصد رفتاری و پذیرش موبایل بانک در بانک صادرات ایران براساس یک مدل جامع و جدید است. دادههای مورد نیاز از طریق پرسشنامه که به صورت طیف لیکرت بین 207 نفر از مشتریان بانک در طی زمانی 1 ماه با درنظر گرفتن روش نمونهگیری خوشه ای در دسترس توزیع گردید، جمع آوری شدهاند. لذا این مطالعه از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ محتوی، توصیفی- پیمایشی است. نتایج تحلیل آماری با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS نشان داد که عملکرد مورد انتظار، تلاش مورد انتظار، تأثیر اجتماعی، شرایط تسهیل کننده، ارزش قیمت و اعتماد اولیه تأثیر مثبتی بر قصد رفتاری دارند. همچنین تمایل شخصی به اعتماد و اطمینان ساختاری بر اعتماد اولیه تأثیرگذارند. نتایج همچنین نشان داد که عوامل انگیزه لذت، عادت و شهرت یانک بر قصد رفتاری تأثیری ندارند. همچنین بین شهرت بانک و اعتماد اولیه نیز هیچگونه رابطه ای یافت نشد و در نهایت نتایج نشان داد که قصد رفتاری بر پذیرش موبایل بانک تأثیر مثبتی دارد.
2017
11
22
31
48
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96662_d9671a3709e45534bb1b5b9affdb0582.pdf
چشم انداز مدیریت بازرگانی
چشم انداز بازرگانی
2251-6050
2251-6050
1396
16
31
تأثیر تناسب شخصیت برند بر نگرش به برند و مؤلفه های ارزش
علی
اسدی
جواد
خزائی پول
هدی
توکلی
هدف این پژوهش بررسی بررسی تاثیر تناسب شخصیت برند، نگرش به برند و مولفه های ارزش ادراک شده(شخصی، اجتماعی و کارکردی) می باشد. جامعه آماری این پژوهش، شامل مشتریان بانک های خصوصی در شهر تهران می باشد. ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد بوده است که روایی صوری آن توسط خبرگان و پرسششوندگان مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایای مرکب(CR) محاسبه و تأیید شد. با توجه به روش نمونهگیری که از نوع غیرتصادفی در دسترس بود، پرسشنامه میان 400 نفر از مشتریان بانک ها توزیع شد. از این تعداد 352 پرسشنامه جمع آوری و از طریق روش حداقل مربعات جزئی که یکی از روشهای مدلسازی معادلات ساختاری میباشد، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای این منظور از نرمافزارهای SPSS20 وSmartPLS2.0 استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که بین تناسب شخصیت برند، نگرش به برند و مولفه های ارزش ادراک شده روابط معناداری برقرار است. با توجه به یافته ها می توان گفت که آزمون مدل پیشنهادی این پژوهش منجر به درک بهتری از مکانیسم های بازاریابی می گردد که مبنای قابل قبول برای حفظ و افزایش ارزش اداراک شده مشتریان نسبت به خدمات بانکی است.
تناسب شخصیت برند
نگرش به برند ارزش ادراک شده
صنعت بانکداری
مشتریان
2017
11
22
49
64
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96666_a0fda01ffe1d21cd9affdbc615c541c3.pdf
چشم انداز مدیریت بازرگانی
چشم انداز بازرگانی
2251-6050
2251-6050
1396
16
31
تأثیر نوآوری بازاریابی بر رقابتپذیری برند با تبیین نقش
مهدی
دهقانی سلطانی
داود
فیض
علیرضا
موتمنی
اسداله
کردنائیج
عظیم
زارعی
رقابتپذیری برند از جمله موضوعات مهمی است که طی سالهای اخیر در ادبیات مدیریت و بازاریابی مورد تأکید قرار گرفته است. در دنیای امروز، گسترش بازار صنایع غذایی از یک سو و افزایش رقابتپذیری بین شرکتها و توقع مشتریان از سوی دیگر، شرکتهای غذایی را ترغیب کرده تا به ایجاد یک برند قوی در بازارهای رقابتی امروز مبادرت ورزند. پژوهش حاضر با هدف مطالعه و بررسی تأثیر نوآوری بازاریابی بر رقابتپذیری برند از طریق نقش میانجی فرصتطلبی فناورانه در میان شرکتهای صادرکننده برتر محصولات صنایع غذایی انجام پذیرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده که برای روایی آن از روایی صوری و سازه و همچنین برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد. از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری برای بررسی فرضیهها و تأیید مدل مفهومی تحقیق استفاده شده است. نتایج مدل آماری نشان میدهد، مدل پیشنهادی برازنده دادهها میباشد و نوآوری بازاریابی و فرصتطلبی فناورانه تأثیر مثبت معناداری بر رقابتپذیری برند دارد، این در حالی است که فرصتطلبی فناورانه در رابطه فوق نقش میانجی دارد.
نوآوری بازاریابی
رقابتپذیری برند
فرصتطلبی فناورانه
برنامه راهبردی صنعت غذایی
2017
11
22
65
82
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96698_47cc7a6b56b2d3b0952661c2905d9876.pdf
چشم انداز مدیریت بازرگانی
چشم انداز بازرگانی
2251-6050
2251-6050
1396
16
31
رتبه بندی کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان در نمایشگاه
یاسر
سبحانی فرد
سعید
چراغعلی
سید محمد حسین
حسینی
سید محمد مهدی
مهدی خواه
نمایشگاه کتاب تهران با بهبود کیفیت خدماتی که به بازدیدکنندگان خود ارائه میدهد علاوه بر خدمتی که میتواند به فرهنگ کشور نماید میتواند این خدمت را از طریق حفظ تعداد بازدیدکنندگان، جذب بازدیدکنندگان جدید، افزایش سطح فعالیتهای نمایشگاه کتاب و غیره گسترش دهد. در این تحقیق پس از مرور ادبیات موضوعی در زمینه کیفیت خدمات مشتریان با استفاده از نقطه نظر مدل گرونوز 2 شاخص برای کیفیت فنی و 13 شاخص برای کیفیت وظیفهای خدمات ارائه شده در نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده است. شاخصهای فوق با ساختار مفروض از طریق تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرارگرفته و با آزمون فرض اختلاف میانگین دو جامعه مشخص شد که بازدیدکنندگان در 14 شاخص از 15 شاخص مورد نظر از خدمات ارائه شده رضایت ندارند. انجام تحلیل فریدمن نیز نشان داد که در میان این شاخصها بدترین شاخص بازدیدکنندگان قیمت و تخفیف نامناسب در نمایشگاه بوده و مهمترین انگیزه افراد برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران نیز بازدید از کتب و اطلاع از آخرین تحولات در بازار کتاب میباشد.
کیفیت خدمات
رضایت مشتریان
نمایشگاه کتاب تهران- انگیزه
2017
11
22
83
102
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96706_bd9403483e21fe3d7231ab375ee03753.pdf
چشم انداز مدیریت بازرگانی
چشم انداز بازرگانی
2251-6050
2251-6050
1396
16
31
تأثیر محتوای احساسی پیام های تبلیغاتی بر نیات خرید کودک:
مهدی
خادمی گراشی
مهناز
نوروزی
این مطالعه به اثرات الگوهای ارتباطی خانواده (FCP) در سبک های تصمیم گیری مصرف کننده کودکان و نفوذ در تصمیم گیری خرید خانواده بر رابطه بین محتوای احساسی پیام و نیت رفتاری خرید درکودکان بررسی شده است. این تحقیق به لحاظ هدف ، کاربردی و به لحاظ روش توصیفی- پیمایشی است. تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش با نرم افزار 21 Spss از روش رگرسیون سلسله مراتبی چندگانه استفاده شده است. یافته ها حاکی از آن است که محتوای احساسی پیام بر نیت رفتاری خرید و همچنین سبک ارتباطی خانواده بر رابطه بین محتوای احساسی پیام و نیت رفتاری خرید تأثیر مثبت و معنی داری دارد اما این سبک ارتباطی رابطه موجود را تعدیل نمی کند. از طرفی احساس لذت و انگیختگی پیام هر یک به عنوان ابعاد محتوای احساسی پیام بر وفاداری به خرید که تنها بعد نیت رفتاری می باشد اثر مثبتی دارند. نتایج حاصل نشان می دهد که سبک ارتباطی مفهوم گرا / اجتماعی گرا تنها رابطه ی بین احساس لذت پیام و وفاداری به خرید را تعدیل می کند وشدت این رابطه را افزایش می دهد.
محتوای احساسی پیام
سبک ارتباطی خانواده
نیت رفتاری خرید
2017
11
22
103
118
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96643_8e91189e6102d31e381727b472e5bcb6.pdf
چشم انداز مدیریت بازرگانی
چشم انداز بازرگانی
2251-6050
2251-6050
1396
16
31
صدای کارمند: بمب ساعتی یا سفیران برند؟ (بررسی اثر صدا بر تعهد کارمندان)
زینب
میرزایی
عادل
آذر (نویسنده مسئول)
سید حمید
خداداد حسینی
محمد مهدی
جواهری
سازمانها به طور فزایندهای به افراد و کارمندانی نیاز دارند که ایدههای جدید خود را بیان کنند و پیشنهادهای ارزشمندی را به منظور پاسخ به تغییرهای محیط پویای کسب و کار ارائه دهند. کارمندان اغلب ایدهها، اطلاعات و نظرهای سازندهای جهت بهبود کار و سازمان خود دارند. آنها گاهی با صدا، ایدهها و نظرهای خود را بیان میکنند و گاهی سکوت کرده و از ابراز نظرهایشان خودداری میکنند. هدف از این مقاله ارائه الگویی است که در آن، چهار نوع مختلف از صدا (حمایتی، سازنده، دفاعی و مخرب) و رابطه آنها با تعهد کارمندان شناسایی شود. این پژوهش کاربردی بوده و دادههای مورد نیاز از طریق توزیع پرسشنامه بین 373 نفر از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز جمع آوری شده است. جهت بررسی روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و همگرا و برای پایایی آن از روش آلفای کرونباخ (86/0) استفاده شده است. برای آزمون فرضیهها از روش الگوسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از ارتباط بین چهار نوع صدای کارمند و تعهد آنها به برند است. همچنین این تحقیق نشان داد که تعهد کارمندان بر ارزش ویژه برند از دید آنها اثر دارد.
انواع صدای کارمندان
تعهد به برند
ارزش ویژه برند از دیدگاه کارمندان
سفیران برند
2017
11
22
119
139
https://jbmp.sbu.ac.ir/article_96646_cc1b80c16f43279cf7691b9a1ee88a2d.pdf