Document Type : مروری


  1. باترا، پرومود (1383). راه‌های ساده برای شغل شریف فروشندگی، مترجم، طوبی یکتایی. تهران: نشر کتاب سرای تندیس.
  2. تاج‌زاده نمین، ابوالفضل؛ تاج‌زاده نمین، آیدین؛ مرتعی قره بلاغ، رضا (1389). رابطه تعامل فروشنده و مشتری با عملکرد فروشنده (مطالعه موردی: لوازم صوتی و تصویری). مدیریت بازرگانی، 2 (6)، 21-40.
  3. جعفری نخجوانی، صمد (1385). آنچه باید به عنوان یک فروشنده کفش بدانیم (2): فروشنده و ساختار شخصیتی او. مجله صنعت کفش، 13 (106)، 52-53.
  4. حسنقلی پور، طهمورث؛ حقیقی، محمد؛ براری، مجتبی؛ کریمی، کیانوش (1391). تأثیر اخلاق حرفه‌ای فروشنده بر شکل‌گیری روابط پایدار میان مشتری و سازمان (مورد مطالعه شرکت اطلس کوپ کو ایران). چشم‌انداز مدیریت بازرگانی، 9، 117-132.
  5. خیری، بهرام؛ ودادی، احمد؛ قریشی، معصومه (1390). بررسی تأثیر ویژگی‌های شخصی بر روابط کاری مدیران بازاریابی و فروش. نشریه مدیریت بازرگانی، 3 (7)، 57-74.
  6. درگی، پرویز (1384). یک روز فروشنده موفق. نشریه تدبیر، 156، 49-53.
  7. صادقی، ابوالفضل (1389). مهارت‌های غیرکلامی (زبان بدن) فروشنده و مشتری. روزنامه دنیای اقتصاد، شماره 2310، کدخبر: DEN-644602، آدرس: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/644602.
  8. صبوری، ابوالفضل (1387). فروشنده صنعتی: نقش‌ها و ویژگی‌ها. نشریه تدبیر، 198، 84-85.
  9. عزتی، ژولیت (1384). ویژگی‌های یک فروشنده موفق. نشریه تدبیر، 164، 100.
  10. عزیزی، شهریار؛ قنبرزاده میاندهی، رضا؛ فخارمنش، سینا (1392). میزان رعایت رفتارهای اخلاق اسلامی، بررسی موردی فروشندگان لوازم خانگی شهر تهران. فصلنامه پژوهش نامه اخلاق، 6 (19)،7-32.
  11. فروغی، امیر؛ زارعی مدوئیه، حسین (1388).استفاده از استراتژی آمیزه‌های ترفیعی و تشویقی مناسب جهت جذب هیات علمی. فصلنامه مدیریت (پژوهشگر)،6 (15)، 34-48.
  12. مجله تعاون (1379). رازهای موفقیت یک فروشنده در قرن بیست و یکم. مجله تعاون، 105، 69.
  13. Barrick, M. R., & Mount, M. K. (1991). The ‘Big Five’ personality dimensions and job performance: A meta-analysis. Personnel Psychology, 44(1), 1−26.
  14. Brown, S. P., Cron, W. L., & Slocum, J. W. J. (1998). Effects of trait competitiveness andperceived inter organizational competition of salesperson goal setting and performance. Journal of Marketing, 62(4), 88−98.
  15. Clopton, S. W., Stoddard, J. E., & Clay, J. W. (2001). Salesperson characteristics affecting consumer complaint responses. Journal of Consumer Behavior, 1(2), 124–139.
  16. Hayes, M. H., & Hartley, S. W. (1989). How Buyers View Industrial Salespeople. Industrial Marketing Management, 18(2), 73-80.
  17. Lambert, D. M., Marmorstein, H., & Sharma, A. (1990). Industrial salespeople as a source of market information. Industrial Marketing Management, 19(2), 141–148.
  18. Lee, S., & Dubinsky, A. (2003). Influence of salesperson characteristics and customer emotion on retail dyadic relationships. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 13(1), 21-36.
  19. Pascoe, G. W. (1995). What Industrial Buyers Prefer Salespeople to Know and Do and WhatSalespeople Believe They Prefer. Australia Marketing Journal, 3(1), 49-59.
  20. Peterson, R. M., & Lucas, G. H. (2001). What Buyers Want Most from Salespeople: A View from the Senior Level? Business Horizons, 44(5), 39-45.
  21. Shim, S., & Kotsiopulos, A. (1993). A typology of apparel shopping orientation segmentsamong female consumers. Clothing and Textiles Research Journal, 12(1), 73-85.
  22. Steward, M. D., Hutt, M. D., Walker, B. A., & Kumar, A. (2009). Role identity and attributions of high-performing salespeople.Journal of Business & Industrial Marketing, 24(7), 463–473.
  23. Swan, J. E., Trawick, F. I., & Silva, D. W. (1985). How Industrial Salespeople Gain Customer Trust. Industrial marketing management, 14(3), 203-211.
  24. Wilkie, W. L. (1994). Consumer Behavior (3rd Ed). NY: John Wiley & Son, Inc.