Document Type : مروری


  1. باشکوه‌ آجیرلو، محمد. خداداد حسینی، حمید؛ کرد نائیج، اسدالله. آذر، عادل (1391). بررسی عوامل موثر بر هماهنگی کانال‌های توزیع چندگانه از منظر عرضه‎‌کنندگان، فصلنامه مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران، 4(11)، 1-18.
  2. خاکی، غلامرضا (1378). روش پژوهش با رویکردی به پایان‌نامه‌نویسی، تهران، مرکز پژوهشات علمی کشور با همکاری کانون فرهنگی انتشاراتی درایت.
  3. دانایی فرد، حسن، الوانی ، سید مهدی، آذر، عادل (1383). روش‌شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران، انتشارات صفار اشراقی.
  4. صحت، سعید؛ رستمی، حمیده؛ کشکولی، محبوبه (1391). تاثیر آمیخته‌های بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری شرکت بیمه کارآفرین، فصلنامه مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران،4(12)، 71-90.
  5. عزیزی شهریار؛ جمالی، شهرام؛ صناعی، ایمان (1391). ارائه الگوی عوامل موثربر عملکرد کارکنان در مورد برنددر صنعت بانکداری (مطالعه موردی:بانک کشاورزی). فصلنامه مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران، 4(12)، 104-89.
  6. Ali, L., & Chatley, P. (2013). Customer perception of Bancassurance: A Survey.European Journal of Business and Management, 5(22), 34-46.
  7. Bergendahl, G. (1995). The profitability of bancassurance for European banks.International Journal of Bank Marketing, 13(1), 17-28.
  8. Chang, P. R., Peng, J. L., & Fan, C. K. (2011). A Comparison of Bancassurance and Traditional Insurer Sales Channels. The Geneva Papers on Risk and Insurance-Issues and Practice, 36(1), 76-93.
  9. Chen, Z., Li, D., Liao, L., Moshirian, F., & Szablocs, C. (2009). Expansion and consolidation of bancassurance in the 21st century. Journal of International Financial Markets, Institutions and Money, 19(4), 633-644.conglomerates: evidence from the Citigroup merger”, The Financial Review, 35.
  10. Crandall, R. E., & Crandall, W. (2008). New methods of competing in the global marketplace: Critical success factors from service and manufacturing. CRC Press.
  11. Fan C, Lee L, Tang Y, Lee Y. (2011). Factors of cross-buying intention –
  12. Fan C, Cheng. (2011). An Examination of Key Factors influencing Bancassurance Success; Taiwan and Chaina Main land Evidence. The service industry Journal, 31(11), 1887-1902.
  13. Green, P. L. (2002). Non-stop growth in one-stop banking. Global
  14. Hamwela, A. (2014). A model framework for Bancassurance regulation in Zambia.
  15. Harrison, T. S. (1994). Mapping customer segments for personal fi nancial services. International Journal of Bank Marketing, 1(8), 17.
  16. Harrison, M.P. ) 2002( Factors preventing bancassurers from gaining competitive advantage in the life insurance market. MBA research report. University of
  17. Hoosen N (2006). Critical success factors in the sales and distribution of bancassurance in South Africa, degree of Master of Business Administration, Johannesburg business School
  18. Nigh, & Saunders (2003). Bancassurance Around the World: How did bancassurance gain acceptance in such different markets as Latin America and Asia? Common objectives and requirements for success provide the answer.
  19. Klein R. A. (2001). Bancassurance in practice, Munich Re, Yiannis Violaris, EuroLife, Nicosia (Cyprus).
  20. Kumar, M. (2001). Marketing and Distribution Channels in Bancassurance.CEO Summit of banks and insurance companies of Asia Pacific countries.
  21. Kumari, T. H., & Dorthy, B.C. (2014). Performance Evaluation of Bancassurance--A Study on SBI Life Insurance Company.
  22. Popli, G., & Rao, D. (2009). An Empirical Study of Bancassuarance: Prospects & Challenges for Selling Insurance Products through Banks in India. Available at SSRN 1339471. pp. 17-36.
  23. Results on the international background. Revista tinerilor economişti, (10), 36-44.
  24. Sarvanakumar, S., Punitha, U., Gunasekaran, S., & Sankar, S. (2012). Flourishing Bancassurance Business: an indian Perspective. International Journal of Multidisciplinary Research, 2.
  25. Sigma, Bancassurance: Emerging trends, opportunities and challenge (2007).
  26. Wong, C., Barnshaw, M.& Bevere, L. (2007). Bancassurance: Emerging trends,opportunities and challenge. Swiss Re, 5, Sigma Reports.