هدف تحقیق حاضر تحلیل تاثیر شبکههای کسب و کار بر مزیت رقابتی پایداربا توجه به متغیرهای میانجی و تعدیلگر در شرکتهای مستقر در پارکهای علم و فناوری کشور میباشد. برای این منظور از روش تحقیق توصیفی همبستگی و ابزار پرسشنامه استفاده شده است. با توجه به استفاده از سازههای سازنده و انعکاسی در پرسشنامه تحقیق، برای بررسی پایایی و روایی در سطح معرف و سازه روشهای مختلفی استفاده شده است. تعداد نمونه آماری بر اساس روش جامعه نامحدود کوکران 364 مورد مشخص و با روش نمونه گیری چند سطحی پرسشنامه ها توزیع گردید. نتایج نشان تاثیر گذاری بالای نواوری سازمانی و شبکههای کسب و کار بر مزیت رقابتی پایدار دارد. همچنین بررسی ارقام میانگین نشان از ضعف در شبکههای کسب و کار نسبت به دیگر متغیرهای تحقیق دارد. پیشنهاد اصلی تحقیق توجه و توسعه شبکههای مدیریتی و سازمانی این شرکتها و همچنین برنامهریزی در شاخصهای شکل دهندهی بازارگرایی و نواوری سازمانی میباشد.
خداداد حسینی, سید حمید, & شاه طهماسبی, اسماعیل. (1397). تاثیر شبکههای کسب و کار بر کسب مزیت رقابتی پایدار. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 17(33), 51-66.
MLA
سید حمید خداداد حسینی; اسماعیل شاه طهماسبی. "تاثیر شبکههای کسب و کار بر کسب مزیت رقابتی پایدار", چشم انداز مدیریت بازرگانی, 17, 33, 1397, 51-66.
HARVARD
خداداد حسینی, سید حمید, شاه طهماسبی, اسماعیل. (1397). 'تاثیر شبکههای کسب و کار بر کسب مزیت رقابتی پایدار', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 17(33), pp. 51-66.
VANCOUVER
خداداد حسینی, سید حمید, شاه طهماسبی, اسماعیل. تاثیر شبکههای کسب و کار بر کسب مزیت رقابتی پایدار. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1397; 17(33): 51-66.