Document Type : مروری


  1. آراستی، محمدرضا.، و پاک‌نیت، محمد (1389). طبقه‌بندی مدل‌های تدوین راهبرد فناوری مبتنی بر رویکرد فرایندی. فصلنامه سیاست علم و فناوری، سال سوم، 1، 1-13.
  2. چاوشی، کاظم.، و جوادی پورفر، مهنوش (1391). بررسی رابطه هوشمندی رقابتی و عملکرد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی، 9، (پیاپی 42)، 97-81.
  3. خداداد حسینی، سید حمید.، حمیدی زاده، محمد رضا.، حسینی، سید محمود.، کسایی، مسعود.، و لشکر بلوکی، مجتبی (1390) طراحی الگوی فرایندی تدوین راهبردی پابرجا در شرایط عدم قطعیت. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی، 5، 109-83.
  4. رضائیان، علی.، و لشکربلوکی، مجتبی (1387). هوشمندی رقابتی و تصمیم‌گیری راهبردی. فصلنامه چشم انداز مدیریت بازرگانی، 2، (پیاپی 35)، 65-43.
  5. رضوانی، مهران.، و کلابی، امیرمحمد (1391). مفهوم پردازی راهبردهای کارآفرینانه در بازاریابی بنگاه‌های کوچک و متوسط کارآفرین صنایع غذایی. فصلنامه چشم‌انداز مدیریت بازرگانی، 10، (پیاپی 43)، 158-137.
  6. فقیهی، ابوالحسن.، تاج‌الدین، مهدی.، و تاج‌الدین، مهران (1389). بین‌المللی شدن کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در صنعت غذایی: ارائه یک مدل علّی. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 17، 22-1.
  7. میرزایی‌رابر، فاطمه.، زعفریان، رضا.، و صفری، حسین (1392). مدل‌سازی عوامل موثر بر عملکرد نوآوری بنگاه با استفاده از روش ترکیبی نگاشت علّی و شبکه‌های بیزین در صنعت بیمه. فصلنامه چشم‌انداز مدیریت بازرگانی، 13، (پیاپی 46)، 78-61.
  8. هانگر، دیوید جی.، و ویلن، توماس ال (1386). مبانی مدیریت راهبردی. (ترجمه سید محمد اعرابی و داود ایزدی). تهران: دفتر پژوهش‌های فرهنگی.
  9. Armario, J.M., Ruiz, D.M., & Armario, E.M. (2008). Market orientation and internationalization in small and medium-sized enterprises. Journal of Small Business Management, 46(4), 485-511.
  10. Chuang, F. M., Morgan, R. E., & Robson, M. J. (2012). Clan culture, strategic orientation and new product performance in Chinese marketing ventures: an exploration of main and moderating effects. Journal of Strategic Marketing, 20(3), 267-286.
  11. Cui, A. P., Walsh, M. F., & Zou, S. (2014). The importance of strategic fit between host-home country similarity and exploration exploitation strategies on small and medium-sized enterprises' performance: A contingency perspective. Journal of International Marketing. In Press.
  12. Ghauri, P., Lutz, C., & Tesfom, G. (2003). Using networks to solve export marketing problems of small and medium-sized firms from developing countries. European Journal of Marketing, 37(5/6), 728-752.
  13. Hagen, B., & Zucchella, A. (2014). Born global or born to run? The long-term growth of born global firms. Management International Review, 54(4), 497-525.
  14. Javalgi, R.G., Griffith, D.A., & White, D.S. (2003). An empirical examination of factors influencing the internationalization of service firms. Journal of Services Marketing, 17(2), 185-201.
  15. Koch, A.J. (2001). Selecting overseas markets and entry modes: Two decision processes or one?. Marketing Intelligence and Planning, 19(1), 65-75.
  16. Lee, H., Kelley, D., Lee, J., & Lee, S. (2012). SME survival: The impact of internationalization, technology resources, and alliances. Journal of Small Business Management, 50(1), 1-19.
  17. Li, W., Veliyath, R., & Tan, J. (2013). Network characteristics and firm performance: An examination of the relationships in the context of a cluster. Journal of Small Business Management, 51(1), 1-22.
  18. Li, Y., Wei, Z., & Liu, Y. (2010). Strategic orientations, knowledge acquisition, and firm performance: The perspective of the vendor in cross-border outsourcing. Journal of Management Studies, 47(8), 1457-1482.
  19. Miocevic, D., & Crnjak-Karanovic, B. (2011). Cognitive and information-based capabilities in the internationalization of small and medium-sized enterprises: The case of Croatian exporters. Journal of Small Business Management, 49(4), 537-557.
  20. Peng, M.W., Wang, D.Y.L., & Jiang, Y. (2008). An institution based view of international business strategy: A focus on emerging economies. Journal of International Business Studies, 39, 920-936.
  21. Ranjbar, M. S., Shirazi, M. A., & Lashkar Blooki, M. (2014). Interaction among intra-organizational factors effective in successful strategy execution: An analytical view. Journal of Strategy and Management, 7(2), 127-154.
  22. Razmi, J., Seifoory, M., & Pishvaee, S. (2011). A Fuzzy multi-attribute decision making model for selecting the best supply chain strategy: Lean, agile or leagile. Journal of Industrial Engineering, 45(Special Issue), 127-142.
  23. Rouach, D., & Santi, P. (2001). Competitive intelligence adds value: Five intelligence attitudes. European Management Journal, 19(5), 552-559.
  24. Ruzzier, M., Hisrich, R., & Antoncic, B. (2006). SME internationalization research: Past, present, and future. Journal of Small Business and Enterprise Development, 13(4), 476-497.
  25. Tang, Z., & Hull, C. (2012). An investigation of entrepreneurial orientation, perceived environmental hostility, and strategy application among Chinese SMEs. Journal of Small Business Management, 50(1), 132-158.
  26. Wang, G.H., Wang, Y.X., & Zhao, T. (2008). Analysis of interaction among the barriers to energy saving in China. Energy Policy, 36(6), 1879-1889.
  27. Wasilewski, N. (2002). An Empirical study of the desirability and challenges of implementing transnational marketing strategies. Advances in Competitiveness Research, 10(1), 123-150.
  28. Yadav, N. (2014). Total interpretive structural modeling (TISM) of strategic performance management for Indian telecom service providers. International Journal of Productivity and Performance Management, 63(4), 421-445.
  29. Zizah, C.S., Isa, R.M., Scott ladd, B., & Entrekin, L. (2010) Influential factors for SME internationalization: Evidence from Malaysia. International Journal of Economics and Management, 4(2), 285-304.
  30. Zucchella, A., Palamara, G., & Denicolai, S. (2007). The drivers of the early internationalization of the firm. Journal of World Business, 42(3), 268-28