Document Type : مروری


  1. اعرابی، سید محمد و حقیقی، مهدی، (1383). الگوی هماهنگی تلاطم محیطی و راهبرد سازمانی، فصلنامه مطالعات مدیریت، 41و42، 78-53.
  2. پورتر، مایکل، (1387). راهبرد رقابتی- تکنیک‌های تحلیل صنعت و رقبا (ترجمه: جهانگیر مجیدی و عباس مهرپویا). تهران: موسسه خدمات فرهنگی رسا.
  3. تیموری، ابراهیم و آبرومند، جمال، (1388)، هماهنگی بین راهبرد سازمان و راهبرد ساختار با استفاده از نقاط مرجع راهبردی، فصلنامه پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، 2 ،146-127.
  4. خداداد حسینی، سیدحمید؛ فتحی، سعید و الهی، شعبان، (1385). طراحی الگوی تأثیر فناوری اطلاعات بر سنجه های عملکرد مالی با رویکرد فرا تحلیل. مجله بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، 46، 83-61.
  5. دانایی‌فرد، حسن؛ الوانی، سید مهدی؛ آذر، عادل، (1389). روش‌شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفار.
  6. رابینز، استیفن، (1384). تئوری سازمان (ساختار، طراحی، کاربردها)، (ترجمه سید مهدی الوانی و حسن دانایی‌فرد) تهران: انتشارات صفار.
  7. امیرعباس رجبی میاندهی، (1389). بررسی راهبرد‌های رقابتی شرکت‌های سهامی عام تولیدی ایران با استفاده از گونه شناسی راهبرد‌های عمومی مایلز و اسنو. پایان‌نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرائی، دانشگاه تهران.
  8. رحمان سرشت، حسین (1383). مدیریت راهبردی (راهبردی)، در اندیشه نظریه‌پردازان (چاپ اول). تهران، انتشارات معراج.
  9. زارعی متین، حسن؛ جام پر از می، مونا؛ یزدانی، حمیدرضا بیریایی؛ هانیه سادات، (1389). بررسی رابطه بین گرایش راهبردی شرکت با عملکرد سازمانی با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن. مدیریت بازرگانی، 6، 112-97.
  10. علی احمدی، علیرضا و اللهیاری، احمد، (1382). راهبرد رقابت و نوآوری در کسب‌و‌کار. تهران: انتشارات تولید دانش.
  11. غفاریان، وفا؛ کیانی، غلامرضا، (1385). راهبرد اثربخش. نشریه اقتصاد، کار و جامعه، 75، 75-62.
  12. هیبتی، فرشاد؛ صادقی، محمد، (1378). راهبرد‌های رقابتی در فعالیت‌های اقتصادی منفصل. ماهنامه‌ی تدبیر، 95، 45-40.
  13. Athanassopoulos, Antreas D & Joan , A. Ballantine. (1995). "Ratio and Frontier Analysis for Assessing Corporate Performance: Evidence from the Grocery Industry in the UK". The Journal of the Operational Research Society, 46(4) , 427–440.
  14. Avci, U. Madanoglu, M & Okumus, F. (2011). "Strategic orientation and performance of tourism firms: Evidence from a developing country", Tourism Management, 32)1(, February2011, 147-157.
  15. Conant, Jeffrey S. Mokwa, Michael P & Varadarajan, P. Rajan. (1990). "Strategic types, distinctive marketing competencies and organizational performance: a multiple measures-based study", Strategic Management Journal, 11(3), 365-383.
  16. Cook, J. (1983). "Marketing Strategy and Differential Advantage" Journal of Marketing, 47, 68-75.
  17. Devinney Timothy, M. Pierre, J. Richard, George S. Yip & Gerry, J. (2004), "Measuring Organizational Performance in Management Research: A Synthesis of Measurement Challenges and Approaches", Australian Graduate School of Management, Presented in AOM Conference.
  18. Galbreath, J. (2010). "The impact of strategic orientation on corporate social responsibility".International Journal of Organizational Analysis. 18 )1(, 23-40.
  19. Garrigo, S. Fernando, J. & Palacios Marque´s, D. (2005). "Competitive strategies and performance in Spanish hospitalityfirms" International Journal of Contemporary Hospitality Management. 17(1), 22-38.
  20. Greenly, E. (1989). "An Unders tanding of Marketing Strategy" European Journal of Marketing, 23(8), 45-58.
  21. Hambrick, D.C. (1983). "An empirical typology of mature industrial product environments". Academy of Management Journal, 26(2), 213-230.
  22. Hambrick, D.C.(2003). "On the staging power of Miles and Snow’s defender, analyzer and prospectors". Academy Of Management Executive, 17(4), 115-118.
  23. Jusoh, R & Parnell, J. A. (2008). "Competitive strategy andperformance measurement in the Malaysian context", Management Decision, 46(1), 5-31.
  24. Kaplan, RS & Atkinson, AA. (2005), "Advanced management accounting", Prentice-Hall, New Jersey, Inc, 3rded. p. 368.
  25. McDaniel, Stephen W & James W. Kolari. (1987). "Marketing strategy implications of the Miles and Snow strategic typology". Journal of Marketing, 51, 19-30.
  26. McGee, J & Thomas, H. (1986). Strategic groups: Theory, research and taxonomy. Strategic Management Journal, 7(2), 141-160.
  27. Miles, Raymond.E & Snow, Charles.C. (1978). "Organizational Strategy, Structure, and Process". NewYork, McGraw-Hill .
  28. Morgan, Robert E & Strong, Carolyn A. (2003). "Business performance and dimensions of strategic orientation". Journal of Business Research, 56(3), 163-176.
  29. Namiki, N.(1989), "Miles and Snow’s typology of strategy,perceived environmental uncertainty, and organizational performance". Akron Business and Economic Review, 20(2), 72-88.
  30. Oltra, Marı´a J. & Luisa Flor, M. (2009), "The moderating effect of business strategy on the relationship between operations strategy and firms’ results" , International Journal of Operations & Production Management, 30 )6 (,612-638.
  31. Saur,T.D.(2008). "The Pursuit Of competitive advantage and the strategic behavior of firm in adopting self-service technology". Ph.Diss. southern Mississippi University.
  32. Smith, K.G . Guthrie, J. P & Chen, M. J. (1986), "Miles & snow's Typology of Strategy, Organizational Size and Organizational Performance". Academy of Management Journal, 33, 817-832.