Meta-methodology of research conducted on factors affecting customer satisfaction: Documentary analysis of master's and doctoral theses from Tehran state universities

Document Type : literature review


  1. ١. ارشاد، ف. (١٣٨٧). جایگاه نقد در آموزش علوم اجتماعی: بستری برای توسعه علمی فرهنگی. فصلنامه علوم انسانى، ٧،١٧-٣٣.

    ٢. ازکیا، م.، و توکلی، م. (١٣٨۵). فرا تحلیل مطالعات رضایت شغلی در سازمانهای آموزشی. فصلنامه علوم اجتماعی، ١،٢٧-٢۶.

    ٣. ایرانپور، ز. (١٣٨٣). شناسایی و بررسی عوامل موثر بر رضایت مشتری از خدمات پس از فروش شرکت سایپا یدک در تهران با استفاده از مدل کانو، پایاننامه کارشناسی ارشد: دانشگاه تربیت مدرس.

    ۴. اصلانی، م. (١٣٨٧). اولویتبندی شاخصهای کلیدی موثر بر رضایت مشتری با استفادہ از تکنیک Topsis. پایان نامه کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران.

    ۵. خاکی، غ. (١٣٨٨). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی. تهران: بازتاب.

    ۶. دهقانی، ر.(١٣٨۶). اصول نقد اثر و تحلیل محتوا. در سایت: http://www.ido.ir/a.aspx?a=1386050101

    ٧. فدایی، غ. (١٣٨۶). درباره اهمیت روش تحقیق وکاربرد آن. راهبرد هایی برای ارتقاء علوم انسانى در کشور، ١١٣-١٣٢.

    ٨ محمدی، م. (١٣٨٨). بررسی میزان رضایتمندی، وفاداری و تعهد مشتری دربخش خدمات (مورد کاربردی بانک ملت). پایاننامه کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران.

    1. Bench, S., & Day, T. (2010). The user experience of critical care discharge: a meta-synthesis of qualitative research. International journal of nursing studies, 47(4), 487–499.
    2. Center for the study of social policy. (2007). Customer satisfaction: improving quality and access to services and supports in vulnerable neighborhoods. Washington: center for the study of social policy.
    3. Christina, O., & Germà, C. (2002). Application of the european customer satisfaction index to postal services. Structural equation models versus partial least squares. Department of economical, university of gerona, 4, 1-28.
    4. Edwards, M., Davies, M., & Edwards, A. (2009). What are the external influences on information exchange and shared decision-making in healthcare consultations: a meta-synthesis of the literature. Patient education and counseling, 75(1), 37–52.
    5. Fornell, C., Johnson, M. D., Anderson, E. W., Cha, J., & Bryant, B. E. (1996). The american customer satisfaction index: nature, purpose and findings. Journal of marketing, 60(4), 7-18.
    6. Fornell, C. (1992). A national customer satisfaction barometer: the swedish experience. Journal of marketing, 56(1), 6-21.
    7. Fonseca, J. (2009). Customer satisfaction study via a latent segment model. Journal of retailing and consumer services, 16(5), 352–359 364
    8. Johnson, M., Gustafsson, A., Andteassen, T., Lervik, L., & Cha, J. (2000). The evolution and future of national customer satisfaction index models. Journal of economic psychology, 22(2), 217-245.
    9. Patterson, B., Thorne, S., Calnan, C., & Jillings, C. (2001). Meta-study of qualitative health research: a practical guide to meta-analysis and meta[1]synthesis. California: Sage.
    10. Vilares, M., & Coelho, S. (2003). The employee-customer satisfaction chain in the ECSI model. European journal of marketing, 37(11), 1703-1722