Modeling Factors Affecting Firm Innovation Performance Using a Hybrid Method of Causal Mapping and Bayesian Networks in the Insurance Industry

Document Type : literature review


  1. .1 بازرگانهرندی، عباس. )1378(. روش تحقیق آمیخته: رویکردی برتر برای مطالعات مدیریت. دانش مدیریت، ،71 .11-31

     .2 سرمد، زهره و بازرگان، عباس. )1378(. روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه.

     .3 لوالیه توماس و تلیه آلبرت. )1373(. مدیریت نوآوری )ترجمه: منوچهر انصاری و امیرسامان خیرخواه(. تهران: انتشارت سازمان مدیریت صنعتی.

    1. نیکسیر، فریبا. )1371(. راهنمای اسلو: رهنمودهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه برای گردآوری و تفسیر دادههای نوآوری. تهران: انتشارات مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

    . .5 حیدری، علی. )1371(. اندازهگیری و تبیین مزیت رقابتی بنگاههای صنعتی با تکنولوژی پیشرفته براساس مدل طراحی شده با رویکرد نقشه علّی، پایاننامه دکتری. دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.

    1. Chen, J., Zhu, Z., & Xie, Y. H. (2004). Measuring Intellectual Capital: A New Model and Empirical Study. Journal of Intellectual capital, 5(1), 85-100.
    2. Lee, C., & Chen, W. J. (2007). Cross-Functionality and Charged Behavior of the New Product Development Teams in Taiwan's Information Technology Industries. Technovation, 27(10), 605-615.
    3. Clarkson, G. P., Hodgkinson, G. P. (2005). Introducing Cognizer: A Comprehensive Computer Package for the Elicitation and Analysis of Cause Maps. Organizational Research Methods, 8(3), 317-341.
    4. Hanneman, R. A., & Riddle, M. (2005). Introduction to Social Network Methods. University of California.

    10.Hodgkinson, G. P., Maule, A. J., & Brown, N. J. (2004). Causal Cognitive Mapping in the Organizational Strategy Field: A Comparison of Alternative Elicitation Procedures. Organizational Research Methods, 7(1), 3–26.

    11.Jenkins, M. (1998). The theory and practice of comparing causal maps. in Eden C., Spender J.C. Managerial and organizational cognition: theory, methods and research. London: Sage.

    12.Lee, J. D., & Park, C. (2006). Research and Development Linkages in a National Innovation System: Factors Affecting Success and Failure in Korea. Technovation, 26(9), 1045-1054.

    13.Langfield-Smith K. M., Wirth, A. (1992). Measuring Differences between Cognitive Maps. Journal of the Operational Research Society, 43, 1135-1150.

    14.Markoczy, L., & Goldberg, J. (1995). A Method for Eliciting and Comparing Causal Maps. Journal of Management, 21, 305–333.

    15.Narayanan, V. K., Armstrong, D. J. (2005). Causal Mapping for Research in Information Technology, Hershey PA: Idea Group Publishing. 16.OECD. (2004). Organization for Economic Co-operation and Development, Oslo Manual.

    17.Liao, S. H., Hsieh, C. L. & Huang, S. P. (2008). Mining Product Maps for New Product Development. Expert Systems with Applications, 34(1), 50-62.

    18.Xiwei Z., & Xiangdong, Y. (2007). Science and Technology Policy Reform and its Impact on China's National Innovation System. Technology in Society, 29(3), 317-325