2
Associate professor of Business Management, Allameh Tabataba'i University of Tehran
3
Allameh Tabataba'i University
4
Allameh Tabatabaii University
Abstract
مقوله ارزش و ارزش آفرینی در شبکه ارزش، مفاهیم نوینی هستند که به تازگی وارد مکتوبات مدیریت شده اند. امروزه خلق ارزش برای ذینفعان به عنوان وجه تمایز کسب و کارها محسوب میشود؛ به نحوی که ارزشهای متمایز ایجاد شده، ضامن بقا و موفقیت آنها در نظر گرفته میشود. سازمانها در این فضای رقابتی در تلاش هستند که با تمرکز بر رویکردهای همکاری در خلق ارزش، ارزش مشترکی را به مشتریان خود ارائه کنند. روابط یک طرفه زنجیره ارزش که در آن خلق ارزش از تأمین کنندگان به سازمان و متعاقب آن به مشتریان صورت می پذیرد، تغییر کرده است. در بازار رقابتی کنونی، خلق ارزش در زمینه شبکه ارزش مفهوم می یابد؛ شبکه ای که در آن تمامی بازیگران در یک رابطه همه جانبه به هم آفرینی و عرضه ارزش به ذینفعان، به ویژه مشتریان، می پردازند. در این مقاله، عناصر ارزش آفرین در شبکه ارزش با تمرکز بر خروجیهای مطلوب مورد بررسی قرار می گیرند و متناسب با آن، مدل ارزشی صنعت بانکداری با تشریح عناصر تشکیل دهنده، تعاملها و روابط میان این عناصر و نتایج نهایی خلق ارزش در صنعت بانکداری مشخص میشود.
rahmanseresht, H., Khasehi Varnamkhasti, V., Khalil Nezhad, S., & Sheikhi, N. (2018). مدلی برای شبکه ارزش در صنعت بانکداری ایران. Journal of Business Management Perspective, 17(35), -.
MLA
hossein rahmanseresht; Vahid Khasehi Varnamkhasti; Shahram Khalil Nezhad; Narges Sheikhi. "مدلی برای شبکه ارزش در صنعت بانکداری ایران", Journal of Business Management Perspective, 17, 35, 2018, -.
HARVARD
rahmanseresht, H., Khasehi Varnamkhasti, V., Khalil Nezhad, S., Sheikhi, N. (2018). 'مدلی برای شبکه ارزش در صنعت بانکداری ایران', Journal of Business Management Perspective, 17(35), pp. -.
VANCOUVER
rahmanseresht, H., Khasehi Varnamkhasti, V., Khalil Nezhad, S., Sheikhi, N. مدلی برای شبکه ارزش در صنعت بانکداری ایران. Journal of Business Management Perspective, 2018; 17(35): -.