درباره نشریه

«چشم‌­انداز مدیریت بازرگانی» فصلنامه‌ای علمی است که با اهداف ذیل ایجاد شده است:

  • انتشار یافته‌های حاصل از پژوهش‌های اصیل در حوزه‌های مرتبط با مدیریت بازرگانی،
  • کمک به مسئله‌یابی و تحلیل علمی مسائل و مشکلات صنعت و ارائه راهکارهای عملی،
  • ارتقاء سطح دانش صاحب‌نظران، کارشناسان و مدیران، طرح مسائل علمی نو و گسترش مرزهای دانش در حوزه‌های مرتبط با مدیریت بازرگانی
  • ایجاد ارتباط بین پژوهشگران حوزه مدیریت بازرگانی و جهت‌دهی به پژوهش‌های این حوزه.

مقاله‌های ارسال شده به این نشریه پس از داوری تخصصی و در صورت تأیید هیات تحریریه، به چاپ می‌رسند. از‌ پژوهشگران گرامی تقاضا می‌شود برای ارسال مقالات خود با مراجعه به سامانه نشریه‌، ثبت‌نام و مقاله خود را بر اساس راهنمای تدوین مقاله تنظیم و ارسال نمایند. به این­ ترتیب مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با دفتر نشریه لزومی نخواهد داشت و کلیه ارتباطات با نویسندگان و داوران محترم از طریق سامانه نشریه انجام خواهد گرفت.

 

 محورهای تحت پوشش نشریه شامل دو بخش کلی زیر است:

 الف) بخش موضوعات/ زمینه­‌های مطالعاتی:

  • مدیریت استراتژیک
  • رفتار مصرف کننده
  • برندسازی
  • بازاریابی عصبی
  • مباحث نوین بازاریابی

 ب) بخش ابزارهای تحلیل

استفاده از ابزارهای تحلیلی ذیل در موضوعات/ زمینه‌های مطالعاتی مطرح شده در بخش (الف)

 ب-۱) ابزارهای آماری

  • مدل­سازی معادلات ساختاری (SEM)
  • تحلیل عاملی (FA)
  • تحلیل همبستگی و رگرسیون
  • سناریو محوری
  • آزمایش پژوهشی
  • مدلسازی معادلات خطی
  • مدلسازی معادلات تفسیری

 

 ب-۲) ابزارهای کیفی

  • گراند تئوری بر اساس رویکردهای جدید
  • تحلیل مضمون
  • مرور نظامند و فراترکیب 
  • فرا تحلیل

 

 مخاطبین نشریه:

  • پژوهشگران دانشگاهی در رشته‌های مرتبط
  • مدیران صنایع مختلف
  • تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرندگان دولتی مؤثر بر صنعت

 

صاحب امتیاز: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری.

مدیر مسئول: دکتر سید محمود حسینی

سردبیر: دکتر بهمن اجرایی

مدیر داخلى: دکتر مریم اخوان

دستیار اجرایی: سلمان عیوضی نژاد

 

اعضاى هیات تحریریه به ترتیب الفبا:

هیئت تحریریه: دکتر اسداله کردناییج (استاد ـ دانشگاه ترییت مدرس)، دکتر محمدرضا حمیدی‌زاده (استاد ـ دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر شهریار عزیزی (دانشیار ـ دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر محمدعلی بابایی (دانشیار ـ دانشگاه الزهرا)، دکتر اسدالله کردناییج (استاد ـ دانشگاه تربیت مدرس)، دکتر طهمورث حسنقلی‌پور (دانشیار دانشگاه تهران)، دکتر یهمن حاجی پور (دانشیار ـ دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر بهرام رنجبریان (استاد ـ دانشگاه اصفهان).

 

نشانی: تهران، اوین، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دفتر گروه نشریات چشم‌­انداز مدیریت، کدپستی ۱۹۸۳۹۶۳۱۱۳.
تلفن: ۲۹۹۰۳۱۳۶

دور نگار: ۲۲۴۳۱۶۴۴

پست الکترونیکی:    sbujbmp@gmail.com

آدرس سایت نشریه:   http://jbmp.sbu.ac.ir/