نشریه «چشمانداز مدیریت بازرگانی» فصلنامهای علمی است که با اهداف ذیل ایجاد شده است:
- انتشار یافتههای حاصل از پژوهشهای اصیل در حوزههای مرتبط با مدیریت بازرگانی،
- کمک به مسئلهیابی و تحلیل علمی مسائل و مشکلات صنعت و ارائه راهکارهای عملی،
- ارتقاء سطح دانش صاحبنظران، کارشناسان و مدیران، طرح مسائل علمی نو و گسترش مرزهای دانش در حوزههای مرتبط با مدیریت بازرگانی
- ایجاد ارتباط بین پژوهشگران حوزه مدیریت بازرگانی و جهتدهی به پژوهشهای این حوزه.
صاحب امتیاز: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری
مدیر مسئول: دکتر سید محمود حسینی
سردبیر: دکتر بهمن حاجی پور
مدیر داخلی: دکتر شهربانو یدالهی
کارشناس: دکتر فاطمه سجادیان
اعضاى هیات تحریریه به ترتیب الفبا:
هیئت تحریریه: دکتر اسداله کردناییج (استاد ـ دانشگاه ترییت مدرس)، دکتر محمدرضا حمیدیزاده (استاد ـ دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر شهریار عزیزی (دانشیار ـ دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر محمدعلی بابایی (دانشیار ـ دانشگاه الزهرا)، دکتر اسدالله کردناییج (استاد ـ دانشگاه تربیت مدرس)، دکتر طهمورث حسنقلیپور (دانشیار دانشگاه تهران)، دکتر بهمن حاجی پور (دانشیار ـ دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر بهرام رنجبریان (استاد ـ دانشگاه اصفهان).
نشانی: تهران، اوین، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دفتر گروه نشریات چشمانداز مدیریت، کدپستی ۱۹۸۳۹۶۳۱۱۳.
تلفن: ۲۹۹۰۳۱۳۶
دور نگار: ۲۲۴۳۱۶۴۴
پست الکترونیکی: jbmp.sbu.ac.ir@gmail.com
آدرس سایت نشریه: http://jbmp.sbu.ac.ir/
مخاطبین نشریه:
- پژوهشگران دانشگاهی در رشتههای مرتبط
- مدیران صنایع مختلف
- تصمیمسازان و تصمیمگیرندگان دولتی مؤثر بر صنعت
محورهای موضوعی نشریه به شرح زیر است
محور موضوعی: مدیریت استراتژیک
|
محور موضوعی: مدیریت بازاریابی داخلی و بین المللی
|
- تفکر استراتژیک
- رهبری استراتژیک
- تصمیمگیری استراتژیک
- اجرای استراتژی و کنترل
- استراتژی به عنوان عمل
- استراتژی رفتاری
- رقابت و مزیتهای رقابتی
- اتحاد و شراکت
- شبکههای راهبردی
- ادغام و اکتساب
- سرمایه گذاری مشترک
- سرمایه گذاریهای مخاطره پذیر
- نوآوری و خلاقیت در مدیریت استراتژیک
- جهانی شدن
- اهرم منابع
- محیط زیست و پایداری
- مسئولیت اجتماعی شرکت
- تکنولوژی و تاثیر آن
- آینده نگریهای آینده در حوزه استراتژیک
|
- آینده بازاریابی بر مبنای فناوریهای نوین
- واکاوی ملاحظات اخلاقی در استراتژیها و برنامههای بازاریابی
- استراتژیهای توسعه بازار داخلی و بین المللی
- بازاریابی کلان
- بازاریابی مبتنی بر داده
- تحلیلگری بازار و تحقیقات بازاریابی (Marketing Analytic)
- طراحی، معرفی و توسعه محصول جدید
- استراتژیها و برنامههای ارتباطات بازاریابی
- استراتژیهای قیمت گذاری
- استراتژیهای توزیع و بخش
- مدیریت ارتباط با مشتری
- مدیریت رفتار مصرف کننده نهایی و سازمانی
- مدیریت تجربه مشتری و سفر مشتری
- برند، برندینگ و وفاداری مشتری به برند
- تحولات بازاریابی خدمات
- فروش، مدیریت فروش و مذاکرات تجاری
- صادرات و بازاریابی بین المللی
- بازاریابی عصبی
- بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانههای اجتماعی
- استراتژیهای بازاریابی دیجیتال در بازارهای ویژه (Niche Markets)
- کاربردها، استراتژیها و پیامدهای محتوای تولید شده توسط کاربر در بازاریابی رسانههای اجتماعی
- رویکردهای تبلیغات نوین و تبلیغات الکترونیکی
- مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک
- مسئولیت اجتماعی دیجیتال شرکتها
- مفاهیم و ابزارهای بازاریابی پایدار و سبز
- هوش مصنوعی و بازاریابی شخصیسازی شده
- کاربردهای واقعیت مجازی و اینترنت اشیا در بازاریابی
|
شایان ذکر است که در سال 1403، مقالاتی که با محوریت واکاوی اثرات، فرصتها، پیشرانها، تهدیدها و کاربردهای فناوریهای تحول آفرین (هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی، چت باتها و...) و موضوعات پایداری در هر یک از محورهای موضوعی نشریه ارسال شوند، در اولویت ویژه برای بررسی قرار خواهند گرفت.
مقالههای ارسال شده به این نشریه پس از داوری تخصصی و در صورت تأیید هیات تحریریه، به چاپ میرسند. از پژوهشگران گرامی تقاضا میشود برای ارسال مقالات خود با مراجعه به سامانه نشریه، ثبتنام و مقاله خود را بر اساس راهنمای تدوین مقاله تنظیم و ارسال نمایند. به این ترتیب مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با دفتر نشریه لزومی نخواهد داشت و کلیه ارتباطات با نویسندگان و داوران محترم از طریق سامانه نشریه انجام خواهد گرفت.