درباره نشریه

نشریه «چشم‌­انداز مدیریت بازرگانی» فصلنامه‌ای علمی است که با اهداف ذیل ایجاد شده است:

  • انتشار یافته‌های حاصل از پژوهش‌های اصیل در حوزه‌های مرتبط با مدیریت بازرگانی،
  • کمک به مسئله‌یابی و تحلیل علمی مسائل و مشکلات صنعت و ارائه راهکارهای عملی،
  • ارتقاء سطح دانش صاحب‌نظران، کارشناسان و مدیران، طرح مسائل علمی نو و گسترش مرزهای دانش در حوزه‌های مرتبط با مدیریت بازرگانی
  • ایجاد ارتباط بین پژوهشگران حوزه مدیریت بازرگانی و جهت‌دهی به پژوهش‌های این حوزه.

صاحب امتیاز: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری

مدیر مسئول: دکتر سید محمود حسینی

سردبیر: دکتر بهمن حاجی پور

مدیر داخلی: دکتر شهربانو یدالهی

کارشناس: دکتر فاطمه سجادیان

 

اعضاى هیات تحریریه به ترتیب الفبا:

هیئت تحریریه: دکتر اسداله کردناییج (استاد ـ دانشگاه ترییت مدرس)، دکتر محمدرضا حمیدی‌زاده (استاد ـ دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر شهریار عزیزی (دانشیار ـ دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر محمدعلی بابایی (دانشیار ـ دانشگاه الزهرا)، دکتر اسدالله کردناییج (استاد ـ دانشگاه تربیت مدرس)، دکتر طهمورث حسنقلی‌پور (دانشیار دانشگاه تهران)، دکتر بهمن حاجی پور (دانشیار ـ دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر بهرام رنجبریان (استاد ـ دانشگاه اصفهان).

 نشانی: تهران، اوین، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دفتر گروه نشریات چشم‌­انداز مدیریت، کدپستی ۱۹۸۳۹۶۳۱۱۳.
تلفن: ۲۹۹۰۳۱۳۶

دور نگار: ۲۲۴۳۱۶۴۴

پست الکترونیکی:    jbmp.sbu.ac.ir@gmail.com

آدرس سایت نشریه:   http://jbmp.sbu.ac.ir/

  مخاطبین نشریه:

  • پژوهشگران دانشگاهی در رشته‌های مرتبط
  • مدیران صنایع مختلف
  • تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرندگان دولتی مؤثر بر صنعت

محورهای موضوعی نشریه به شرح زیر است

محور موضوعی: مدیریت استراتژیک

محور موضوعی: مدیریت بازاریابی داخلی و بین المللی

  •      تفکر استراتژیک
  •      رهبری استراتژیک
  •      تصمیم‌گیری استراتژیک
  •      اجرای استراتژی و کنترل
  •      استراتژی به عنوان عمل
  •      استراتژی رفتاری
  •      رقابت و مزیت‌های رقابتی
  •      اتحاد و شراکت
  •      شبکه‌های راهبردی
  •      ادغام و اکتساب
  •      سرمایه گذاری مشترک
  •      سرمایه گذاری‌های مخاطره پذیر
  •      نوآوری و خلاقیت در مدیریت استراتژیک
  •      جهانی شدن
  •      اهرم منابع
  •      محیط زیست و پایداری
  •      مسئولیت اجتماعی شرکت
  •      تکنولوژی و تاثیر آن
  •      آینده نگری‌های آینده در حوزه استراتژیک
  •      آینده بازاریابی بر مبنای فناوری‌های نوین
  •      واکاوی ملاحظات اخلاقی در استراتژی‌ها و برنامه‌های بازاریابی
  •      استراتژی‌های توسعه بازار داخلی و بین المللی
  •      بازاریابی کلان
  •      بازاریابی مبتنی بر داده
  •      تحلیل‌گری بازار و تحقیقات بازاریابی (Marketing Analytic)
  •      طراحی، معرفی و توسعه محصول جدید
  •      استراتژی‌ها و برنامه‌های ارتباطات بازاریابی
  •      استراتژی‌های قیمت گذاری
  •      استراتژی‌های توزیع و بخش
  •      مدیریت ارتباط با مشتری
  •      مدیریت رفتار مصرف کننده نهایی و سازمانی
  •      مدیریت تجربه مشتری و سفر مشتری
  •      برند، برندینگ و وفاداری مشتری به برند
  •      تحولات بازاریابی خدمات
  •      فروش، مدیریت فروش و مذاکرات تجاری
  •      صادرات و بازاریابی بین المللی
  •      بازاریابی عصبی
  •      بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
  •      استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در بازارهای ویژه (Niche Markets)
  •      کاربردها، استراتژی‌ها و پیامدهای محتوای تولید شده توسط کاربر در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
  •      رویکردهای تبلیغات نوین و تبلیغات الکترونیکی
  •      مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک
  •      مسئولیت اجتماعی دیجیتال شرکت‌ها
  •      مفاهیم و ابزارهای بازاریابی پایدار و سبز
  •      هوش مصنوعی و بازاریابی شخصی‌سازی شده
  •      کاربردهای واقعیت مجازی و اینترنت اشیا در بازاریابی

شایان ذکر است که در سال 1403، مقالاتی که با محوریت واکاوی اثرات، فرصت‌ها، پیشران‌ها، تهدیدها و کاربردهای فناوری‌های تحول آفرین (هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی، چت بات‌ها و...) و موضوعات پایداری در هر یک از محورهای موضوعی نشریه ارسال شوند، در اولویت ویژه برای بررسی قرار خواهند گرفت.

مقاله‌های ارسال شده به این نشریه پس از داوری تخصصی و در صورت تأیید هیات تحریریه، به چاپ می‌رسند. از‌ پژوهشگران گرامی تقاضا می‌شود برای ارسال مقالات خود با مراجعه به سامانه نشریه‌، ثبت‌نام و مقاله خود را بر اساس راهنمای تدوین مقاله تنظیم و ارسال نمایند. به این­ ترتیب مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با دفتر نشریه لزومی نخواهد داشت و کلیه ارتباطات با نویسندگان و داوران محترم از طریق سامانه نشریه انجام خواهد گرفت.