«چشمانداز مدیریت بازرگانی» فصلنامهای علمی است که با اهداف ذیل ایجاد شده است:
- انتشار یافتههای حاصل از پژوهشهای اصیل در حوزههای مرتبط با مدیریت بازرگانی،
- کمک به مسئلهیابی و تحلیل علمی مسائل و مشکلات صنعت و ارائه راهکارهای عملی،
- ارتقاء سطح دانش صاحبنظران، کارشناسان و مدیران، طرح مسائل علمی نو و گسترش مرزهای دانش در حوزههای مرتبط با مدیریت بازرگانی
- ایجاد ارتباط بین پژوهشگران حوزه مدیریت بازرگانی و جهتدهی به پژوهشهای این حوزه.
مقالههای ارسال شده به این نشریه پس از داوری تخصصی و در صورت تأیید هیات تحریریه، به چاپ میرسند. از پژوهشگران گرامی تقاضا میشود برای ارسال مقالات خود با مراجعه به سامانه نشریه، ثبتنام و مقاله خود را بر اساس راهنمای تدوین مقاله تنظیم و ارسال نمایند. به این ترتیب مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با دفتر نشریه لزومی نخواهد داشت و کلیه ارتباطات با نویسندگان و داوران محترم از طریق سامانه نشریه انجام خواهد گرفت.
محورهای تحت پوشش نشریه شامل دو بخش کلی زیر است:
الف) بخش موضوعات/ زمینههای مطالعاتی:
- مدیریت استراتژیک
- رفتار مصرف کننده
- برندسازی
- بازاریابی عصبی
- مباحث نوین بازاریابی
ب) بخش ابزارهای تحلیل
استفاده از ابزارهای تحلیلی ذیل در موضوعات/ زمینههای مطالعاتی مطرح شده در بخش (الف)
ب-۱) ابزارهای آماری
- مدلسازی معادلات ساختاری (SEM)
- تحلیل عاملی (FA)
- تحلیل همبستگی و رگرسیون
- سناریو محوری
- آزمایش پژوهشی
- مدلسازی معادلات خطی
- مدلسازی معادلات تفسیری
ب-۲) ابزارهای کیفی
- گراند تئوری بر اساس رویکردهای جدید
- تحلیل مضمون
- مرور نظامند و فراترکیب
- فرا تحلیل
مخاطبین نشریه:
- پژوهشگران دانشگاهی در رشتههای مرتبط
- مدیران صنایع مختلف
- تصمیمسازان و تصمیمگیرندگان دولتی مؤثر بر صنعت
صاحب امتیاز: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری.
مدیر مسئول: دکتر سید محمود حسینی
سردبیر: دکتر بهمن اجرایی
دبیر تخصصی: دکتر مریم اخوان
مدیر اجرایی: دکتر فاطمه سجادیان
اعضاى هیات تحریریه به ترتیب الفبا:
هیئت تحریریه: دکتر اسداله کردناییج (استاد ـ دانشگاه ترییت مدرس)، دکتر محمدرضا حمیدیزاده (استاد ـ دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر شهریار عزیزی (دانشیار ـ دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر محمدعلی بابایی (دانشیار ـ دانشگاه الزهرا)، دکتر اسدالله کردناییج (استاد ـ دانشگاه تربیت مدرس)، دکتر طهمورث حسنقلیپور (دانشیار دانشگاه تهران)، دکتر یهمن حاجی پور (دانشیار ـ دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر بهرام رنجبریان (استاد ـ دانشگاه اصفهان).
نشانی: تهران، اوین، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دفتر گروه نشریات چشمانداز مدیریت، کدپستی ۱۹۸۳۹۶۳۱۱۳.
تلفن: ۲۹۹۰۳۱۳۶
دور نگار: ۲۲۴۳۱۶۴۴
پست الکترونیکی: sbujbmp@gmail.com
آدرس سایت نشریه: http://jbmp.sbu.ac.ir/