چکیده
هدف: بازاریابی شناختی از مهمترین حوزههای در حال رشد رشته بازاریابی است که با اقبال پژوهشگران بازاریابی در ایران مواجه شدهاست. هدف پژوهش حاضر روایتپژوهی تجربه پژوهشگران بازاریابی شناختی در ایران است.
روششناسی: برای این منظور از روش روایتپژوهی استفاده شدهاست. جامعه آماری پژوهش افراد دارای سابقه فعالیت پژوهشی در حوزه بازاریابی شناختی، روش نمونهگیری غیرتصادفی از نوع هدفمند و حجم نمونه پانزده است. مصاحبه عمیق راهکار گردآوری دادههای پژوهش و تحلیل تم راهکار تحلیل دادههای پژوهش است.
یافتهها: براساس یافتههای پژوهش روایت تجربی پژوهشگران بازاریابی شناختی در ایران در پنج بعد اولین مواجه، جستوجوی اطلاعات، اولین اقدام عملی، محدودیتهای پژوهشی و ارزیابی از وضعیت آینده بازاریابی شناختی در جمهوری اسلامی ایران تلخیص میشود.
نتیجهگیری: بر اساس نتایج پژوهش توسعه مطالعات بازاریابی شناختی در جمهوری اسلامی ایران در گرو راهاندازه آزمایشگاههای تخصصی برای پژوهشهای شناختی در رشته بازاریابی و ایجاد نهاد ناظر برای حوزه بازاریابی شناختی است.
یافتهها: براساس یافتههای پژوهش روایت تجربی پژوهشگران بازاریابی شناختی در ایران در پنج بعد اولین مواجه، جستوجوی اطلاعات، اولین اقدام عملی، محدودیتهای پژوهشی و ارزیابی از وضعیت آینده تلخیص میشود.
نتیجهگیری: بر اساس نتایج پژوهش توسعه مطالعات بازاریابی شناختی در جمهوری اسلامی ایران در گرو راهاندازه آزمایشگاههای تخصصی پژوهشهای شناختی و ایجاد نهاد ناظر برای بازاریابی شناختی است.
کلیدواژهها