چکیده
هدف: تبلیغات مبتنی بر داستان بهجای برقراری ارتباط از طریق روش سخنرانی، مخاطب را از طریق القای معنایی در زندگی او، تحت تأثیر شناختی و عاطفی قرار داده و او از طریق داستان به دنیای همهجانبه مفاهیم و انتزاع، انتقال پیدا میکند. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر داستان سرایی برند بر اعتماد به برند با نقش میانجی اصالت برند است.
روش: روش این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در شهر تهران بوده است نمونه آماری به تعداد 384 نفر انتخاب گردید. شیوه نمونهگیری نیز به صورت تصادفی ساده است. برای روایی سازهها، از آزمون روایی محتوا، همگرا و واگرا و جهت سنجش پایایی از آزمون آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و بارهای عاملی استفاده گردید. نرمافزار مورد استفاده برای انجام تجزیهوتحلیل دادهها نیز، نرمافزار Smart PLS نسخه سوم است.
یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که آزمونهای روایی و پایایی مورد تائید نهایی قرار گرفت، همچنین نتایج پژوهش نشان داد که کلیه فرضیات تحقیق مورد تائید نهایی قرار گرفتند.
نتیجه گیری: مشخص شد که ابعاد داستان سرایی برند شامل انساننگاری، جذابیت و نمادگرایی در شبکههای اجتماعی و آگاهی در مورد آنان، موجب افزایش اعتماد به برند در بین مشتریان میگردد. همچنین به میزان اینکه برندی، اصالت و پیشینه مشخصی داشته باشد، روابط بین داستان سرایی در رابطه با برند و اعتماد پیدا کردن به برند، افزایش پیدا خواهد کرد.
کلیدواژهها