• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. داستان‌سُرایی برند و اعتماد به برند با تمرکز بر نقش میانجی اصالت برند

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

داستان‌سُرایی برند و اعتماد به برند با تمرکز بر نقش میانجی اصالت برند

    نویسندگان

    • مجید فانی 1
    • سیده معصومه غمخواری 2
    • محمدامین ترابی 3

    1 استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران

    2 استادیار، گروه مدیریت بازرگارنی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

    3 دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران.

,

نوع مقاله : علمی - پژوهشی

10.52547/jbmp.21.49.169
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

هدف: تبلیغات مبتنی بر داستان به‌جای برقراری ارتباط از طریق روش سخنرانی، مخاطب را از طریق القای معنایی در زندگی او، تحت تأثیر شناختی و عاطفی قرار داده و او از طریق داستان به دنیای همه‌جانبه مفاهیم و انتزاع، انتقال پیدا می‌کند. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر داستان سرایی برند بر اعتماد به برند با نقش میانجی اصالت برند است.
روش: روش این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مشتریان فروشگاه‌ اینترنتی دیجی کالا در شهر تهران بوده است نمونه آماری به تعداد 384 نفر انتخاب گردید. شیوه نمونه‌گیری نیز به صورت تصادفی ساده است. برای روایی سازه‌ها، از آزمون روایی محتوا، همگرا و واگرا و جهت سنجش پایایی از آزمون آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و بارهای عاملی استفاده گردید. نرم‌افزار مورد استفاده برای انجام تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نیز، نرم‌افزار Smart PLS نسخه سوم است.
یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که آزمون‌های روایی و پایایی مورد تائید نهایی قرار گرفت، همچنین نتایج پژوهش نشان داد که کلیه فرضیات تحقیق مورد تائید نهایی قرار گرفتند.
نتیجه گیری: مشخص شد که ابعاد داستان سرایی برند شامل انسان‌نگاری، جذابیت و نمادگرایی در شبکه‌های اجتماعی و آگاهی در مورد آنان، موجب افزایش اعتماد به برند در بین مشتریان می‌گردد. همچنین به میزان اینکه برندی، اصالت و پیشینه مشخصی داشته باشد، روابط بین داستان سرایی در رابطه با برند و اعتماد پیدا کردن به برند، افزایش پیدا خواهد کرد.

کلیدواژه‌ها

  • داستان سرایی برند
  • اعتماد به برند
  • اصالت برند
  • XML
  • اصل مقاله 890.36 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 584
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 336
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 21، شماره 49 - شماره پیاپی 83
خرداد 1401
صفحه 169-201
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 890.36 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 28 آذر 1400
  • تاریخ بازنگری: 30 تیر 1401
  • تاریخ پذیرش: 01 مرداد 1401
  • تاریخ اولین انتشار: 01 مرداد 1401
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 584
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 336

APA

فانی, مجید, غمخواری, سیده معصومه, & ترابی, محمدامین. (1401). داستان‌سُرایی برند و اعتماد به برند با تمرکز بر نقش میانجی اصالت برند. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21(49), 169-201. doi: 10.52547/jbmp.21.49.169

MLA

مجید فانی; سیده معصومه غمخواری; محمدامین ترابی. "داستان‌سُرایی برند و اعتماد به برند با تمرکز بر نقش میانجی اصالت برند". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21, 49, 1401, 169-201. doi: 10.52547/jbmp.21.49.169

HARVARD

فانی, مجید, غمخواری, سیده معصومه, ترابی, محمدامین. (1401). 'داستان‌سُرایی برند و اعتماد به برند با تمرکز بر نقش میانجی اصالت برند', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21(49), pp. 169-201. doi: 10.52547/jbmp.21.49.169

VANCOUVER

فانی, مجید, غمخواری, سیده معصومه, ترابی, محمدامین. داستان‌سُرایی برند و اعتماد به برند با تمرکز بر نقش میانجی اصالت برند. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1401; 21(49): 169-201. doi: 10.52547/jbmp.21.49.169

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب