• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. فراترکیب ارائه مدل بازاریابی دردناک لذت‌بخش با استفاده از رویکرد پریزما

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

فراترکیب ارائه مدل بازاریابی دردناک لذت‌بخش با استفاده از رویکرد پریزما

    نویسندگان

    • حاجیه رجبی فرجاد 1
    • محمدامین ترابی 2

    1 دانشیار گروه مدیریت منابع انسانی ، دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایران.

    2 دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران، تهران، ایران

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.29252/jbmp.2022.227357.1342
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

هدف: در جهانی که هزاران نفر، میلیاردها دلار صرف خرید ارزش‌های لذت‌بخش می‌کنند و از درد دوری می‌جویند، بسیار عجیب است که تعداد مصرف‌کنندگان زیادی هستند که برای محصول یا تجربه‌هایی که باعث درد آن‌ها می‌شوند، حاضرند هزینه کنند، پژوهش‌های متعددی در زمینه بازاریابی دردناک لذت‌بخش انجام‌شده است که این پژوهش، با هدف ارائه فراترکیب ارائه مدل بازاریابی دردناک لذت‌بخش انجام گردیده است.
روش: روش تحقیق پژوهش حاضر، ازنظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت، کیفی با رویکرد اکتشافی است. جامعة آماری این پژوهش، مطالعات شامل مقالاتی است که در زمینة بازاریابی لذت و درد به‌صورت مشترک یا مجزا صورت گرفته است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات به‌صورت مرور نظام‌مند و مطالعات کتابخانه‌ای ادبیات و پژوهش‌های پیشین، با روش فراترکیب برای استخراج عوامل، انتخاب‌شده است. روش نمونه‌گیری نیز بر اساس معیارهای ورود و خروج روش پریزما  انتخاب‌ شده است.
یافته‌ها: در راستای پاسخ به سؤالات پژوهش، 32 مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت که منجر به استخراج 11 مفهوم و  132 کد معنادار شد. شایان‌ذکر است به دلیل اینکه مفهوم درد لذت‌بخش مصرف‌کننده در ادبیات پژوهشی داخلی، جدید و ناشناخته به‌حساب می‌آمد، ابتدا پیشایندها و پیامدهای درد لذت‌بخش مصرف‌کننده، شناسایی و سپس با پیش‌زمینة شناختی که مخاطب نسبت به چگونگی پیدایش و آثار دردهای لذت‌بخش پیدا می‌کند، استراتژی‌های بازاریابی دردناک لذت‌بخش، تدوین و ارائه گردید.
نتیجه‌گیری: باتوجه به یافته‌ها مشخص گردید که محرک‌های فرهنگی، اجتماعی، احساسی-شناختی، عصبی و فیزیولوژیک می‌توانند بنا بر شرایط محصول، محیط، بازاریابی و رویکردهای شخصی و اجتماعی مصرف‌کننده، موجب ایجاد دردهای لذت‌بخش گردند که شامل لذت‌های حسی، عصبی(خیال) و روانی(معنوی)، خواهد شد. به همین صورت، بازاریابی دردناک لذت‌بخش می‌تواند از طریق نورواستراتژی(استراتژی عصب‌محور)، بازاریابی هیجانی، تبدیل درد به لذت و تسهیل ادراک درد لذت‌گونه انجام پذیرد.

کلیدواژه‌ها

  • بازاریابی لذت
  • فراترکیب
  • ادراک درد
  • ادراک لذت
  • فراترکیب بازاریابی
  • XML
  • اصل مقاله 726.33 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 16,253
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 208
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 21، شماره 51 - شماره پیاپی 85
آبان 1401
صفحه 13-42
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 726.33 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 04 خرداد 1401
  • تاریخ بازنگری: 09 مرداد 1401
  • تاریخ پذیرش: 14 مرداد 1401
  • تاریخ اولین انتشار: 01 آبان 1401
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 16,253
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 208

APA

رجبی فرجاد, حاجیه, & ترابی, محمدامین. (1401). فراترکیب ارائه مدل بازاریابی دردناک لذت‌بخش با استفاده از رویکرد پریزما. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21(51), 13-42. doi: 10.29252/jbmp.2022.227357.1342

MLA

حاجیه رجبی فرجاد; محمدامین ترابی. "فراترکیب ارائه مدل بازاریابی دردناک لذت‌بخش با استفاده از رویکرد پریزما". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21, 51, 1401, 13-42. doi: 10.29252/jbmp.2022.227357.1342

HARVARD

رجبی فرجاد, حاجیه, ترابی, محمدامین. (1401). 'فراترکیب ارائه مدل بازاریابی دردناک لذت‌بخش با استفاده از رویکرد پریزما', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21(51), pp. 13-42. doi: 10.29252/jbmp.2022.227357.1342

VANCOUVER

رجبی فرجاد, حاجیه, ترابی, محمدامین. فراترکیب ارائه مدل بازاریابی دردناک لذت‌بخش با استفاده از رویکرد پریزما. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1401; 21(51): 13-42. doi: 10.29252/jbmp.2022.227357.1342

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب