• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. استراتژی بیش‌فروشی و قصد خرید مجدد مصرف‌کننده بر اساس نظریه چشم‌داشت

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

استراتژی بیش‌فروشی و قصد خرید مجدد مصرف‌کننده بر اساس نظریه چشم‌داشت

    نویسندگان

    • محمد حسین کیانی گهر 1
    • راحیل کردحیدری 2
    • نگین سنگری 3

    1 گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهیدبهشتی، تهران، ایران.

    2 گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

    3 استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران

,

نوع مقاله : علمی - پژوهشی

10.52547/jbmp.2023.231280.1488
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

هدف: این پژوهش به دنبال طراحی استراتژی و چارچوبی برای بیش‌فروشی با رویکرد رفتاری بر اساس نظریة چشم‌داشت است که به‌صورت موردی در خصوص خدمات بسته‌های اینترنت مورد ارزیابی و اجرا قرار گرفته است.
یافته‌ها: بر اساس مدل احصا شده از ادبیات پژوهشی و آزمون مدل بر داده‌های واقعی یکی از فروشندگان بسته‌های اینترنت همراه اول، منحنی‌های بی‌تفاوتی و رفتار واقعی مشتریان در خرید بسته‌ها مدل شده است. در ذیل این مدل تقاطع منحنی بی‌تفاوتی و خط عرضه امکان بیش‌فروشی را در گام بعدی معرفی می‌کند.
نتیجه‌گیری: این مطالعه نشان می‌دهد که مشتریان وقتی احساس ناراحتی کمتری نسبت به ازدست‌دادن پول و تمایل بیشتری به دریافت خدمات اضافی داشته باشند، اقدام به بیش‌خرید می‌کنند. این امر با منحنی بی‌تفاوتی در تقاطع با خط عرضه نمایش‌داده‌شده است. این مدل به مشاغل کمک می‌کند تا با تحلیل ارزش درک شده خود از خدمات شرکت، میزان تخفیف یا استراتژی بیش‌فروشی را تعیین کنند.

کلیدواژه‌ها

  • استراتژی بیش‌فروشی
  • فروش مکمل
  • نظریة چشم‌داشت
  • صنعت مخابرات

موضوعات

  • رفتار مصرف کننده
  • XML
  • اصل مقاله 694.53 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 306
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 172
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 21، شماره 52 - شماره پیاپی 86
بهمن 1401
صفحه 154-175
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 694.53 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 20 بهمن 1401
  • تاریخ بازنگری: 27 اسفند 1401
  • تاریخ پذیرش: 28 اسفند 1401
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 306
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 172

APA

کیانی گهر, محمد حسین, کردحیدری, راحیل, & سنگری, نگین. (1401). استراتژی بیش‌فروشی و قصد خرید مجدد مصرف‌کننده بر اساس نظریه چشم‌داشت. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21(52), 154-175. doi: 10.52547/jbmp.2023.231280.1488

MLA

محمد حسین کیانی گهر; راحیل کردحیدری; نگین سنگری. "استراتژی بیش‌فروشی و قصد خرید مجدد مصرف‌کننده بر اساس نظریه چشم‌داشت". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21, 52, 1401, 154-175. doi: 10.52547/jbmp.2023.231280.1488

HARVARD

کیانی گهر, محمد حسین, کردحیدری, راحیل, سنگری, نگین. (1401). 'استراتژی بیش‌فروشی و قصد خرید مجدد مصرف‌کننده بر اساس نظریه چشم‌داشت', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 21(52), pp. 154-175. doi: 10.52547/jbmp.2023.231280.1488

VANCOUVER

کیانی گهر, محمد حسین, کردحیدری, راحیل, سنگری, نگین. استراتژی بیش‌فروشی و قصد خرید مجدد مصرف‌کننده بر اساس نظریه چشم‌داشت. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1401; 21(52): 154-175. doi: 10.52547/jbmp.2023.231280.1488

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب