امروزه سازمانهاباید برای تداوم حیات خویش و حضور مستمر در عرصه رقابت توجه ویژهای به تسهیم دانش مبذول دارند. مزیت رقابتی سازمان از طریق تسهیم دانش میسر میشود. با توجه به اهمیت تسهیم دانش، پژوهش حاضر به بررسی تاثیر تسهیم دانش کارشناسان واحد فناوری اطلاعات شعب سازمان تامین اجتماعی بر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با رویکرد کیفیت خدمات میپردازد. در این راستا تاثیر4 بعد تلاش، انگیزه،زمان و توانایی برای تسهیم دانش برکیفیت خدمات سیستم مدیریت ارتباط با مشتری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که سه بُعد توانایی برای تسهیم دانش، تلاش برای تسهیم دانش و زمان قابل دسترس برای تسهیم دانش بر کیفیت خدمات سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد ولی بُعد انگیزه برای تسهیم دانش بر کیفیت خدمات سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مثبت و معناداری ندارد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که تسهیم دانش کارشناسان فناوری اطلاعات بر کیفیت خدمات سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان تامین اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری دارد. Abstract Nowadays, organizations have to pay special attention to Knowledge sharing in order to guarantee their sustainable life and continuous presence in a competitive environment .The competitive advantage of organizations is realized through knowledge sharing .The present research studies the effect of Knowledge sharing on customer relations management system with services quality approach in social security .In this respect ,effects of four characteristics of Effort ,Motivation ,Time and Capability for knowledge sharing on customer relations management system with services quality approach were studied .Results show that three characteristics of Capability of knowledge sharing ,Effort made for knowledge sharing and the Time dedicated for knowledge sharing have positive and meaningful effects on service quality of customer relations management system. But, Motivation has not a positive and meaningful effect on service quality of customer relations management system. The results of this research showed that the knowledge sharing of information technology experts has a positive and meaningful effect on service quality of customer relations management system in social security fund. Keywords: Knowledge Sharing; Customer Relations Management System; Electronic Service Quality.
الوانی، سید مهدی؛ زارعی متین ، حسن؛ پاشازاده، یوسف (1388). طراحی و تبیین مدل تولید و تسهیم دانش در دانشگاه . فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی. سال سیزدهم، شماره 4.
حبیبی، شادی (1388). ارزیابی میزان تاثیر معیارهای مدیریت دانش بر مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت ایرانخودرو . پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس تهران ،ایران.
حکیمی تهرانی، دلآرام (1389). بررسی رابطه تسهیم دانش و کیفیت خدمات واحدهای سازمانی (مورد مطالعه: بانک پارسیان).پایاننامه کارشناسی ارشد.دانشگاه شهید بهشتی تهران، ایران.
قلیچلی، بهروز (1388). مدیریت دانش: فرایند خلق ، تسهیم و کاربرد سرمایه فکری در کسبوکارها. تهران: انتشارات سمت.
Amin, A., Hassan, M., &Ariffin, M. (2010). Framework of Intrinsic and Extrinsic Motivators of Knowledge Sharing: A Case of Training Institutes of an Oil and Gas Company in Malaysia. In Proceedings of the International Symposium on Information Technology (ITSim), Kuala Lumpur, Malaysia, 15-17June 2010 (1428–1432). Los Alamitos, CA: IEEE Computer and Information Science.
Barrutia, J.M., & Gilsanz, a. (2009). E-Service quality: over view and research agenda . International Journal of Quality and Service Sciences, 1(1), 29-50.
Bin, C. G., Jun, L.Y., & Liang, D. (2010). Study on Incentive Mechanism Model of TacitKnowledge Sharing in Enterprises. In Proceedings of the International Conference on E-Business and E-Government (ICEE), Guangzhou, china, 7-9 May 2010 (PP. 1944-1947). Los Alamitos, CA: IEEE Scholarship of Economices & Management.
Cruz, A.P. (2011). Knowledge sharing and competitiveness of professional service firms: a case study. (Doctoral dissertation). Walden University, Minnesota, United States. Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses database.
Feng, J., & Chen, Y. (2011). Analysis on Influence Factors of Enterprise Knowledge Sharing. In Proceedings of the International Conference On Computer Science and Service System, Nanjing, china, 27-29 June 2011 (PP. 2092 – 2094). Los Alamitos, CA: IEEE Scholarship Of Economices & Management.
Fenglin, L., & Zaixin, L. (2008). Study On The Quality of Electronic Services: Conceptualizing and Exploratory Analysis. In Proceedings of the The 4th International Conference On Wireless Communications, Networking and Mobile Computing, Dalian, china, 12-14 Octobr 2008 (PP.1-4).Los Alamitos, CA:IEEE Scholarship Of Information Management .
Gelder, S.V. (2011). The effectiveness of knowledge sharing and collaboration in creating high performance work team. (Doctoral dissertation). Pepperdine University, Graduate School of Education and Psychology, California, United States. Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses database.
Gurau, C. (2003). Tailoring e-service quality through CRM .Managing Service Quality, 13(6), 520–531.
Hong, D., Suh, e., & Koo, Ch. (2011). Developing strategies for overcoming barriers to knowledge sharing based on conversational knowledge management: A case study of a financial company. Expert Systems with Applications, 38(12), 14417–14427.
Hualin, W. & zhongdong, Y. (2010). The Research of Customer Knowledge Management in CRM. In Proceedings of the International Conference on Intelligent Computation Technology and Automation(ICICTA) , Changsha, China, 11-12 May 2010 (PP. 901-904). Los Alamitos, CA: IEEE Clusters & Enterprise Resource.
Jiacheng, W., Lu, L., & Francesco, C.A. (2010). A cognitive model of intra-organizational knowledge-sharing motivations in the view of cross-culture. International Journal of Information Management, 30(3), 220–230.
Li, H., & Suomi, R. (2008). Dimensions of E-service Quality: An Alternative Model . In Proceedings of the Second International Conference on Future Generation Communication and Networking Symposia, Sanya, China, 5 Dec2008 (PP- 35). Los Alamitos, CA: IEEE Information System Science .
Lin, W.B. (2008) . The exploration factors of affecting knowledge sharing– The case of Taiwan’s high-tech industry .Expert Systems with Applications, 35(3), 661–676.
Lodhi, S.A. (2005 ). Culture based knowledge sharing model. (Doctoral dissertation). National College of Buisness Administration & Economics, Lahore, Pakistan. Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses database.
Oliveira, p., Roth ,a.v., & Gilland, w. (2002). Achieving competitive capabilities in e-services.Technological Forecasting and Social Change , 69 (7), 721–739.
Parasuraman, A., Zeithaml, V.A., & Malhotra, A. (2005). E-S-QUAL A Multiple-item Scale for Assessing Electronic Service Quality. Service Research, 7(3), 213-233.
Shaheen, A.N. (2011). An electronic service quality reference model for designing e-commerce websites which maximizes customer satisfaction. (Doctoral dissertation). Lawrence Technological University, Department of Management, Michigan, United States. Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses database.
Siakas, K.V., Georgiadou, E., & Balstrup, B. (2010). Cultural impacts on knowledge sharing: empirical data from EU project collaboration .VINE, 40(3/4), 376-389.
Siemsen, E., Roth, A.V., & Balasubramanian, S. (2008). How motivation, opportunity, and ability drive knowledge sharing: The constraining-factor model. Operations Management, 26(3), 426–445.
Sun, Q. (2010). Assessing the effects of e-service quality and esatisfactionon internet banking loyalty in china. In Proceedings of the International Conference On E-Business and E-Government, Guangzhou, China, 7-9 May 2010 (PP. 93-96). Los Alamitos, CA: IEEE Business.
Sun, Z.H. (2008). Information System and Management Strategy of Customer RelationshipManagement. In Proceedings of the 3rd Intetnationa Conference on Innovative Computing Information and Control, Dalian, Liaoning, China, 18-20June2008 (PP. 212). Los Alamitos, CA: IEEE.
Tohidinia, Z., & Mosakhani, M. (2010). Knowledge sharing behaviourand its predictors .Industrial Management & Data Systems, 110 (4), 611-63.
Udo, G.J., Bagchi, K.K., & Kirs, P.J. (2010). An assessment of customers ’ e-service quality perception, satisfaction and intention . International Journal of Information Management, 30(6), 481–492.
Urbanskiene, R., zostautiene, D., & Chreptaviciene,V. (2008). The Model of Creation of Customer Relationship Management (CRM) System . ENGINEERING ECONOMICS, 3(58), 51-58.
Wahab, S., Al-Momani, K., & Nor, N.A.M. (2010). The Relationship between E- Service Quality and Ease of Use On Customer Relationship Management (CRM) Performance: An Empirical Investigation In Jordan Mobile Phone Services. In Proceedings of the International Conference one-Education, e-Business, e-Management, and e-Learning, Sanya,China, 22-24Jan2010 (PP. 368–372). Los Alamitos, CA: IEEE Office Manament & Technology.
Wiig, K.M. (1997). Integrating intellectual capital and knowledge management .Long Range Planning, 30(3), 399-405.
Yong, L., Hongxiu, L., & Reima, s. (2009). Masurement of e-service quality: an empirical study on online travel srvice. Retrieved from: http://aisel.aisnet.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1115&context=ecis2009.
Zui, Ch.L. (2010). An investigation of antecedents and consequences ofconsumers’ attitudes toward an apparel website. (Doctoral dissertation). University of North Carolina, Greensboro, United States. Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses database.
قلیچلی, بهروز, & قرائی پور, فرشته. (1393). تاثیر تسهیم دانش بر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با رویکرد کیفیت خدمات (مورد مطالعه: کارشناسان واحد فناوری اطلاعات شعب سازمان تامین اجتماعی). چشم انداز مدیریت بازرگانی, 13(19), 123-140.
MLA
بهروز قلیچلی; فرشته قرائی پور. "تاثیر تسهیم دانش بر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با رویکرد کیفیت خدمات (مورد مطالعه: کارشناسان واحد فناوری اطلاعات شعب سازمان تامین اجتماعی)", چشم انداز مدیریت بازرگانی, 13, 19, 1393, 123-140.
HARVARD
قلیچلی, بهروز, قرائی پور, فرشته. (1393). 'تاثیر تسهیم دانش بر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با رویکرد کیفیت خدمات (مورد مطالعه: کارشناسان واحد فناوری اطلاعات شعب سازمان تامین اجتماعی)', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 13(19), pp. 123-140.
VANCOUVER
قلیچلی, بهروز, قرائی پور, فرشته. تاثیر تسهیم دانش بر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با رویکرد کیفیت خدمات (مورد مطالعه: کارشناسان واحد فناوری اطلاعات شعب سازمان تامین اجتماعی). چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1393; 13(19): 123-140.