• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت بازرگانی

  1. صفحه اصلی
  2. ارایه الگوی بین المللی شدن زودهنگام شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی در ایران

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

ارایه الگوی بین المللی شدن زودهنگام شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی در ایران

    نویسندگان

    • سهیل پیرفکر 1
    • علی داوری 2
    • یوسف وکیلی 3
    • احمد راه چمنی 4

    1 دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

    2 استادیار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران،

    3 استادیار گروه آموزشی مدیریت منابع انسانی و کسب و کار

    4 استاد یار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

,

نوع مقاله : علمی - پژوهشی

10.52547/jbmp.19.42.87
  • مشخصات مقاله
  • مراجع
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

هدف از این پژوهش اکتشافی ارایه مدلی برای بین المللی شدن زودهنگام شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی در ایران است.  برای رسیدن به این هدف، طی روش دلفی فازی سه مرحله‌ای ابتدا با «مرورسیستماتیک» مطالعات و تحقیقات انجام شده، ابعاد، مولفه‌ها، فلسفه و اهداف بین‌المللی شدن زودهنگام در شرکت‌های کوچک و متوسط صنایع غذایی در ایران شناسایی و توسط 17 نفر از خبرگان علمی و اجرایی مورد تائید قرار گرفتند. این عوامل به صورت همگن در 3 رکن سازمان، محیط و فرد و 6 بعد ساختاری، مدیریتی، فرهنگی، فضای رقابتی، محیط نهادی صنعت و ویژگی‌های روانشناختی طبقه‌بندی گردید. سپس با نظرسنجی، توسط 107 نفر از مدیران صنایع غذایی به عنوان نمونه آماری، 61 مولفه‌‌ی تاثیرگذار در بین‌المللی‌شدن زودهنگام شرکت‌های کوچک و متوسط شناسایی شد که بر اساس نگرش آنان، قیمت رقابتی محصول، مهارت‌های ارتباطات بین‌المللی مدیر(دانستن زبان‌های خارجی)، وجود فرهنگ سازمانی صادرات محور در شرکت، شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی، پاسخ به سفارشات غیرمنتظره خارج از کشور، ساختار متناسب با بیمه، بانک، مالیات و نظام مالی پشتیبانی صادراتی از شرکت‌های صادرات محور و داشتن روحیه پیشگامی در مدیر، مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار در هر یک از این ابعاد بودند.

کلیدواژه‌ها

  • بین‌المللی شدن زودهنگام
  • شرکت های کوچک و متوسط
  • صنایع غذایی
  • XML
  • اصل مقاله 951.54 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
مراجع
  1. Ahmed, F. U. & Brennan, L. (2019). An institution-based view of firms’ early internationalization Effectiveness of national export promotion policies, International Marketing Review, 0265-1335.
  2. Anand, B. (2015). Reverse Globalization by Internationalization of SMEs: Opportunities and Challenges Ahead. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 195, 1003-1011.
  3. Arte, P. (2017). Role of experience and knowledge in early internationalization of Indian new ventures: A comparative case study", International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, https://doi.org/10.1108/IJEBR-07-2017-0210.
  4. Arte, P. Barron, A. (2016). "Early Internationalisation of New and Small Indian Firms: An Exploratory Study" In The Challenge of Bric Multinationals; 525-558.
  5. Baier-Fuentes, H. Hormiga, E. Miravitlles, P. Blanco-Mesa, F. (2018). International Entrepreneurship: a bibbiometric overview, International Entrepreneurship Management Journal. 15:385–429.
  6. Buckley, J, P. (2016). The contribution of Internalization Theory to International Business: New Reality and unanswered Questions. Journal of Word Business, 51. 74-82.
  7. Chang, J. (2011). The early and rapid internationalization of Asian emerging MNEs, Competitiveness Review: An International Business Journal Vol. 21 No. 2, pp. 171-187. q Emerald Group Publishing Limited 1059-5422.
  8. Felicio, J, A. Meidute, L. & Kyvik, O. (2016). Global Mindset, Cultural Context, & the Internationalization of SMES. Journal of Business Research, http://dx.doi.org/10.1016/jbuers.
  9. Fuchs, M. Köstner, M. (2016),"Antecedents and consequences of firm's export marketing strategy an empirical study of Austrian SMEs (a contingency perspective)", Management Research Review, Vol. 39 Iss 3 pp.
  10. Garcia-Cabrera, A. M., Garcia-Soto, M. G., & Duran-Herrera, J. J. (2016). Opportunity Motivation and SME internationalization in emerging Countries: Evidence from Entrepreneurs Perception of Institutions. International Entrepreneurship and Management Journal, 12(3), 879-910.
  11. Hagen, B., Zucchella, A. (2018). "Entrepreneurial Marketing as a Key Driver of Early and Sustained Internationalization" In Key Success Factors of SME Internationalization: A Cross-Country Perspective. Published online: 08 Aug 2018; 25-40.
  12. Jeong, S. W. (2016). "Types of foreign networks and internationalization performance of Korean SMEs", Multinational Business Review, Vol. 24 Iss 1 pp.
  13. Johanson, J., & Vahlne, J. E. (2011). Markets as Networks: Implications for Strategy-Making. Journal of the Academy of Marketing Science, 39(4), 484-491.
  14. Kiss, A. N., Fernhaber, S., & McDougall-Covin, P. P. (2017). Slack, Innovation and export Intensity: Implications for Small and Medium Sized Enterprises. Entrepeneurship Theory and Practice.
  15. Kowalik, I., Danik, L., Sikora, T. (2017), Entrepreneurial orientation elements in the Polish international new ventures, Baltic Journal of Management, Vol. 12 Iss 2 pp. 83-96.
  16. Kuivalainen, O., Saarenketo, S. and Puumalainen, K. (2012), “Start-up patterns of internationalization a framework and its application in the context of knowledge-intensive SMEs”, European Management Journal, Vol. 30 No. 4, pp. 372-85.
  17. Langseth, H., ODwyer, M., & Arpa, C. (2016). Forces Influencing the Speed of Internationalization: An exploratory Norwegian and Irish Study. Journal of Small Business and Enterprise Develoment, 23(1), 122-148.
  18. Mainela, T., Pushakka, V. Sipola, S. (2018). International entrepreneurship beyond individuals and firms: On the systemic nature of international opportunities. Journal of Business Venturing, https://doi.org/10.1016/j.jbusvent.
  19. Masiero, G., Henrique, M., Marcelo, O., Risso, L. (2017)," Going Global in Groups: A Relevant Market Entry Strategy? ", Review of International Business and Strategy, Vol. 27 Iss 1 pp.
  20. McDougall, P., Oviatt, B., & Shrader, R. (2003). A comparison of international and domestic new ventures. Journal of International Entrepreneurship, 1(1), 5982.
  21. Narteh, B. Acheampong, G. (2018). "Foreign participation and internationalization intensity of African enterprises", International Marketing Review, https://doi.org/10.1108/IMR-12-2015-0273.
  22. Onkelinx, J., Manolova, T. S., & Edelman, L. F. (2016). The human factor: Investment in employee human capital, productivity, and SME internationalization. Journal of International Management, 22(4), 351-364.
  23. Oviatt, B. M., & McDougall, P. P. (2005). Toward a theory of International new Venture. Journal of International Business Studies, 36(1), 29-41.
  24. Pacheco, L. (2016). Capital Structure and Internationalization: The case of Portuguese industrial SMEs. Research in International Buisiness and Fianace, 38, 531-545.
  25. Pisani, N., Caldart, A., & Hopma, J. (2017). SMEs formation of minority international Joint ventures and level if internationalization: the moderationg role of a global versus reginal focus. European Management Journal, 35(3), 414-424.
  26. Ramos, E., Acedo, F.J. and Gonzalez, M.R. (2011), “Internationalisation speed and technological patterns: a panel data study on Spanish SMEs”, Technovation, Vol. 31 No. 10, pp. 560-572.
  27. Santhosh, C. (2019). "Impact of determinants on early internationalization: An exploratory study of Indian engineering SMEs", Journal of Engineering, Design and Technology, https://doi.org/10.1108/JEDT-01-2019-0001.
  28. Sekliuckiene, J. (2017)," Factors leading to early internationalization in emerging Central and Eastern European economies: empirical evidence from new ventures in Lithuania ", European Business Review, Vol. 29 Iss 2 pp.
  29. Sui, S., Baum, M. (2014). Internationalization strategy, firm resources and the survival of SMEs in the export market. Journal of International Business Studies 45:7, 821-841.
  30. Tan, H., & Mathews, J. A. (2014). Accelerated internationalization and resource leverage strategizing: The case of Chinese wind turbine manufacturers. Journal of World Business, http://dx.doi.org/10.1016/j.jwb.2014.05.005.
  31. Wu, J, J. (2016). "Total Resources and Speeds of Internationalization" In Global Entrepreneurship: Past, Present & Future. Published online: 23 Jun 2016; 279-314.
  32. Zhang, X., Ma, X., & Wang, Y., Li, X., & Huo, D. (2016). What Drives the internationalization of Chinese SMEs? The joint effects of international Entreprenership characteristics, networks tie, and firm ownership. International Business Review, 25(2), 522-534.
  33. www.isipo.ir
    • تعداد مشاهده مقاله: 631
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 529
چشم انداز مدیریت بازرگانی
دوره 19، شماره 42 - شماره پیاپی 42
مرداد 1399
صفحه 87-108
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 951.54 K
سابقه مقاله
  • تاریخ دریافت: 26 شهریور 1399
  • تاریخ بازنگری: 19 دی 1399
  • تاریخ پذیرش: 11 دی 1399
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 631
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 529

APA

پیرفکر, سهیل, داوری, علی, وکیلی, یوسف, & راه چمنی, احمد. (1399). ارایه الگوی بین المللی شدن زودهنگام شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی در ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 19(42), 87-108. doi: 10.52547/jbmp.19.42.87

MLA

سهیل پیرفکر; علی داوری; یوسف وکیلی; احمد راه چمنی. "ارایه الگوی بین المللی شدن زودهنگام شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی در ایران". چشم انداز مدیریت بازرگانی, 19, 42, 1399, 87-108. doi: 10.52547/jbmp.19.42.87

HARVARD

پیرفکر, سهیل, داوری, علی, وکیلی, یوسف, راه چمنی, احمد. (1399). 'ارایه الگوی بین المللی شدن زودهنگام شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی در ایران', چشم انداز مدیریت بازرگانی, 19(42), pp. 87-108. doi: 10.52547/jbmp.19.42.87

VANCOUVER

پیرفکر, سهیل, داوری, علی, وکیلی, یوسف, راه چمنی, احمد. ارایه الگوی بین المللی شدن زودهنگام شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی در ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی, 1399; 19(42): 87-108. doi: 10.52547/jbmp.19.42.87

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب